Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رحمان جلالی در نشست تخصصی کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان ضمن تیببن اهمیت شناخت فضای مجازی بویژه برای تلاشگران عرصه اطلاع رسانی افزود: کارشناسان روابط عمومی افسران میدان جنگ روایت ها هستند و فضای مجازی در چهار لایه زیرساخت، خدمات، تولید محتوا و نظام ها تعریف می شود و هر جا که قرار باشد در این خصوص اظهار نظر کنیم باید ناظر به این زیرساخت ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر سیاست ها در کشور حول ایجاد اینترنت ملی بوده است، اظهار داشت: در حوزه تولید محتوا باید نقش آفرینی کنیم، ما در جبهه فضای مجازی با چند نوع نگرش مواجه هستیم.

جلالی ادامه داد: عده ای معتقدند فضای مجازی ابزار دشمن برای براندازی خانواده هاست این نگاه تهدید انگارانه است اما طیف دیگری معتقدند عصر ما عصر انفجار اطلاعات است و باید همه آزادانه در این فضا حضور داشته باشند که نگاهی ولنگارانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: اما نگاه سوم نگاه مقام معظم رهبری در این خصوص است که معتقدند اینترنت شمشیر دولبه است باید مراقب بود، رودی خروشان است باید سد بزنیم و نهایت استفاده را ببریم، که این نوع نگاه نگاهی منطقی به فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: ما در خط مقدم اطلاع رسانی هستیم حتما باید دکترین حضرت آقا را بخوانیم در حوزه فضای مجازی درباره چیستی و فرصت ها و نوع نگرش به فضای مجازی با نگاه واقع بینانه نیاز به مهارتی داریم که سواد رسانه ای است.

جلالی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید برویم سراغ سواد فضای مجازی، ما سواد اطلاعاتی نداریم، پله اول سواد رسانه ای سواد دیجیتال است، آشنایی با مفاهیم کلاینت، سرور، فیبرنوری و اصطلاحات اولیه لازم است.

وی افزود: پله دوم رژیم مصرف و در واقع هوش مصرف در زمینه تربیت رسانه است، شامل چه کسی؟ چه رسانه ای؟ چه مدت؟ و پله سوم تولید محتواست تا تولید محتوا نکنیم سواد رسانه ای ارتقا نمی یابد، امروز جنگ هیبریدی (ترکیبی) داریم که محور آن عملیات روانی و جنگ نرم است جنگی برای تسخیر قلب ها، امروز مهمترین ابزار ما کسانی هستند که در روابط عمومی کار می کنند که ۷۳ تکنیک عملیات روانی را باید بدانند ما با جنگ روایت ها مواجهیم، در ادبیات رهبری شبیخون جنگ روایت ها مطرح شده، امروز جنگ ادراکی داریم که روی نظام باورها کار می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه شایعه زمانی پیش می آید که روایت صحیح را به جامعه ارائه نکنیم، گفت: کارشناسان روابط عمومی افسران میدان جنگ روایت ها هستند ما در سه سطح راهبردی، تاکتیکی و تکنیکی باید قوی باشیم، با مدیریت هشتگ، مینی مال نویسی (خلاصه نویسی)، اصول صحیح نویسی، خبرنگاری در بحران، مدیریت خبری در بحران و... باید آشنایی داشته باشیم.

جلالی گفت: ما در حال گذر از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی هستیم، عصر اینترنت تمام شده و اکنون عصر متاورس است، ما همیشه یک پله عقبیم، آینده پژوهی در این عرصه نداریم.

برچسب‌ها کرمان جنگ نرم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جنگ نرم فضای مجازی کرمان جنگ نرم فضای مجازی جنگ روایت ها روابط عمومی اطلاع رسانی فضای مجازی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران