Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های تازه ۶۰ هزار خانوار شامل ۲۰۰ هزار نفر از زلزله اخیر افغانستان متأثر شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های تازه، در زلزله مرگبار اخیر در شرق افغانستان 2 هزار خانه تخریب شده و حدود 60 هزار خانوار شامل 200 هزار نفر نیز از این زمین لرزه متأثر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش با اعلام اینکه 40 درصد از این آمار کودکان هستند، می‌افزاید که بارش مداوم باران تلاش‌های جستجو و نجات را با مشکل مواجه کرده و خطرات بلایای ثانویه مانند رانش زمین و سیل را افزایش می‌دهد.

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در توصیف وضعیت بحرانی افغانستان تأکید می‌کند: این وضعیت همزمان با بحران‌های بشردوستانه کنونی که افغانستان با آن مواجه است شکل می‌گیرد، جایی که بیش از 50 درصد جمعیت افغانستان به دلیل ترکیبی از بحران‌ها از جمله چند دهه جنگ، خشکسالی طولانی و شدید، اثرات سایر بلایای شدید اقلیمی، شرایط سخت اقتصادی ناشی از تأثیرات تحریم‌ها و بیکاری و سیستم بهداشتی ضعیف به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

هلال احمر ایران در خط مقدم کمک به زلزله‌زدگان افغانستان +فیلمطالبان خواستار لغو تحریم‌های بانکی برای امداد رسانی به زلزله‌زدگان افغانستان شدامدادرسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی گروگان تحریم آمریکایی‌ها

این کشور همچنین با یکی از بدترین بحران‌های ناامنی غذایی و سوءتغذیه در جهان مواجه است، حدود 20 میلیون نفر بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال با سوء تغذیه حاد مواجه شوند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر زلزله اخبار افغانستان هلال احمر زلزله اخبار افغانستان هلال احمر صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

ایسنا/گیلان فرماندار رودسر گفت: پد هلیکوپتر هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران، رفع این نقیصه ضروری است.

محمد حیدری ۶ اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر، با بیان اینکه کانون های بحران در شهرستان رودسر شناسایی و مدیریت شوند، اظهار کرد: مسئله آموزش همگانی در پیشگیری از بحران جدی گرفته شود.

فرماندار رودسر با بیان اینکه پیشگیری موضوع مهم در مدیریت بحران و جلوگیری از خسارت های بزرگتر است، اظهار کرد: شهرستان رودسر با ۴۷ کیلومتر ساحل یکی از شهرستان های مستعد بحران های طبیعی برای مدیریت ساحل و غریق نجات، تبعات ناشی از سنبل آبی و آلودگی های دریایی است.

فرماندار رودسر با اشاره به وجود ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت ساحل ما با جان انسان ها مواجه هستیم، افزود: مدیریت ساحل نیازمند تجهیزات و امکاناتی است که حل این مشکلات این نیازمند اعتبارات استانی و ملی است.

فرماندار رودسر واگذاری سوله ساحل کلاچای به هلال احمر جهت تقویت امداد و نجات کوهستان،ساحل و جاده ای شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت:پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان وجود ندارد که جهت مدیریت بحران رفع این نقیصه ضروری است.

وی با اشاره به ۱۸ رودخانه پر آب و خروشان با ۲۷۰ کیلومتر طول در شهرستان رودسر و واقع شدن ۱۸ کانون بحران از نقطه شروع تا پایان این رودخانه ها تصریح کرد: اگر رودخانه ها در سطح شهرستان ساماندهی نشود به مردم آسیب جدی وارد می شود که متاسفانه غفلت های گذشته موجب شده تا امروز به نقطه بحرانی رسیده است.

حیدری، آموزش های همگانی،ساماندهی انهار و رودخانه ها ، ترویج فرهنگ بیمه، تعمیر و نگه داری ماشین آلات ،تامین ماشین آلات آتش نشانی برای مراکز دهستان ها و شوراهای بخش و لایروبی انهار را مورد تاکید شهرداران،بخشداران و آب منطقه ای قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر