Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا شهرداران این دو شهر بزرگ در استان کرمان که هم به واسطه جغرافیا و مختصات شهری و هم به علت فعالیت شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی از جایگاه خاصی در حوزه مدیریت شهری نیز برخوردارند در کنار برخی اعضای شوراهای دو شهر در این رویداد زمینه تبادل نظر در اینچنین ابتکارها و اقدامات مشترک را ایجاد کرده اند؛ موضوعی که به نظر می رسد می تواند نویدبخش و تجربه ساز برای سایر مدیریت های شهری هم در استان و کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که شهرداری رفسنجان اطلاعاتی در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داده، در جریان میزبانی از مدیران شهری سیرجان طی روز یکشنبه به موضوعات مختلفی اشاره و دلایل تحقق و شکل گیری اقدامات را نیز ارائه توضیح داده شده است. از جمله تلاش برای ایجاد درآمدهای پایدار با ابتکارهای مختلف، مدیریت موضوع فضای سبز با اتکا به تجربه دیگر مراکز استان ها مثل اصفهان، ایجاد شوراهای محله و استفاده از ظرفیت آنها و نیز کاهش مدت زمان اجرای پروژه های شهری با نحوه تغییر مدیریت موضوع از مواردی بوده که در این بازدیدها موردبحث قرار گرفته است.

شهردار رفسنجان در جریان این بازدید با اشاره به موضوع فضای سبز برخی ظرفیت های این مجموعه را از این نظر تشریح کرده و گفته است: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیون گل و گیاه در نهالستان این شهرداری تولید و در فضاهای سبز سطح شهر کاشته شد.

مجید کهنوجی افزود: این نهاد در بحث فضای سبز فعالیت مطلوبی دارد و بموقع در فصول مختلف سال گل های فصلی را کشت می کند.

وی افزود: در بحث عمران و آبادانی نیز تعدادی پروژه از جمله دوبانده کردن یکی از بزرگراه ها، ساماندهی و بازسازی بازار قدیم، احداث پل غیرهمسطح و غیره در دست اجرا داریم که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در زمینه ساماندهی رودخانه هاست که معطل برخی مجوزها برای آنها هستیم.

شهردار رفسنجان بیان کرد: برخی اهالی محلات رفسنجان خواسته هایی نظیر ایجاد آسفالت، فضای سبز، بوستان، مکان ورزشی و غیره داشتند که با بازدید میدانی آنها را به ۲۵ محله شهری تقسیم کردیم و با تشکیل شورای محله در این محله ها ۹۰ درصد خواسته های آنها محقق شد.

وی ادامه داد: ۲۰ فضای سبز با متراژ ۲ هزار مترمربع در این محله ها طراحی شد که تعدادی به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در دست اقدام هستند.

شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: ساماندهی رودخانه های داخل شهر را در برنامه ۱۴۰۱ تعریف کردیم و در حال دریافت مجوزها برای اجرای طرح هستیم.

الگوگیری از مدیریت فضای سبز اصفهان

محمد فتحی عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان هم اظهار کرد: با بازدیدی که از فضاهای سبز اصفهان داشتیم تصمیم گرفتیم کار تولید نهال برای کاشت در فضاهای سبز را برون سپاری کنیم که این اقدام در سرعت بخشی به کارها و نیز کاهش هزینه ها موثر بود.

وی افزود: برای رسیدن به موفقیت باید الگوهای شهری اجرا شده در سطح کشور را مورد بازدید قرار داد.

تنوع سازی در ایجاد درآمد پایدار

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این بازدید گفت: یک سری کارها و سرمایه گذاری ها در بحث ایجاد درآمد پایدار با شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده و شرکتی از شهرداری با همکاری شرکتی وابسته به صنعت مس در استحصال مواد معدنی مس سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان را انجام داده اند.

سیدحسین رحیمی بیان کرد: شهرداری در ایجاد درآمد نباید به تفکیک اراضی اکتفا کند بلکه باید درآمد پایدار برای شهروندان داشته باشد لذا خرید ماشین آلات در این زمینه انجام شده است و آغاز استحصال مواد معدنی در پاییز صورت می گیرد.

وی در بحث توزیع عادلانه خدمات شهری در محلات شهری هم گفت: شورای محلات با رویکرد مسجدمحوری در حدود ۳۰ محله شهری ایجاد شده اند؛ برخی محلات ۲۰ سال بود که از خدمات شهری برخوردار نبودند که در طی ۱۰ ماه اخیر بسیاری از این محلات محروم از جمله محله خلیل آباد رونق گرفته اند و نیازهای عمده اهالی اعم از آسفالت، فضای سبز و  غیره نیز برآورده شده است.

کاهش مدت زمان اجرای پروژه ها

رحیمی عنوان کرد: در حوزه سازمان عمران شهرداری نیز کار آسفالت کوچه های شهر به مدت ۱۳ ماه طول می کشید که خوشبختانه با اضافه کردن ۲ شیفت کاری، اختصاص ۱۲۵ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ماشین آلات، این مدت به ۵ ماه کاهش یافته است.

وی در حوزه فضای سبز هم اظهار کرد: پنج شرکت کار رسیدگی به امور فضای سبز  را با مبلغ سالانه ۵۵۰ میلیارد ریال انجام می دهند؛ همچنین دو شرکت خدماتی بحث جمع آوری زباله ها و تمییز کردن شهر را با مبلغ سالانه ۷۵۰ میلیارد ریال به انجام می رسانند.

بیمارستان تسکین رفسنجان ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

یکی از پروژه های مورد بازدید بیمارستان خصوصی به نام تسکین بود که در حال احداث است و در این بازدید مدیرعامل اجرای این طرح اظهار کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در حال اجراست.

علی قائم پناه بیان کرد: یکی از اهداف ایجاد این بیمارستان ارتقای سلامتی و افزایش امید به زندگی است که در شریان های اصلی شهرستان قرار و به شهرستان های مجاور از جمله یزد، سیرجان، کرمان و زرند دسترسی نیز دارد و برای بیماران حوزه خلیج فارس نیز خدمات رسانی خواهد کرد.

وی افزود: بیمارستان در چهار بخش تشکیل شده که ابتدای سال گذشته عملیات احداث این پروژه آغاز شده و ۸۰ درصد اسکلت آن تکمیل شده است.

قائم پناه ادامه داد: در مجموع کل کار ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل گودبرداری، تحکیم سازی، محوطه سازی و غیره است و تا پایان سال ۱۴۰۴ قرار است مورد بهره برداری قرار گیرد.

قائم پناه بیان کرد: اعتبار پروژه هزار میلیارد تومان براساس پیش بینی سال ۱۴۰۰ و بر اساس دلار نیز ۳۲ میلیون دلار برآورد شده و این بیمارستان ۱۵۰ تختی خواهد بود.

وی گفت: ۳۸ هزار مترمربع در فاز اول در حال احداث است و ظرفیت تخت آن تا ۱۸۰ تخت هم قابلیت افزایش دارد.

 بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان

خانه حاج آقا علی در رفسنجان به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان از دیگر آثار مورد بازدید مدیران شهری سیرجان بود که محمد رزاقی رییس انجمن نیاکان اثر تاریخی مجموعه حاج آقا علی در این بازدید توضیحاتی داد و گفت: این خانه ۲۵۰ سال قدمت دارد و ۲ ویژگی منحصر به فرد نسبت به خانه های دوره قاجار دارد که شامل قرینه سازی و چهار فصل بودن این خانه است.

وی افزود: پیمانکاران این خانه از نظر اقلیم چهار فصل این خانه را بنا کردند؛ در فصول مختلف سال از جمله فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در این خانه فضاهای خاصی ایجاد شده است.

رزاقی افزود: حاج آقا علی یکی از بزرگترین تاجران و ثروتمندان دوره قاجاریه در زمان ناصرالدین شاه بود که ۶ دانگ مزرعه قاسم آباد را وقف امام حسین(ع) می کند و در سن ۶۰ سالگی از دنیا می رود که قبر وی نیز در کربلای معلی است.

در ادامه این بازدید،  خدامی رییس شورای اسلامی شهر سیرجان هم بیان کرد: شهرداری رفسنجان در بحث نگهداشت فضای سبز موفق عمل کرده و این ثمره یکی از نکات مثبت در این شهر است.

وی افزود: همدلی موجود در شهرداری و شورای اسلامی کمک می کند تا هر رونق و توسعه یابد و آباد شود.

خدامی همچنین خاطرنشان کرد: احداث پروژه ها توسط خیران بزرگترین دستاوردی است که در رفسنجان وجود دارد و این ظرفیت را باید قدر دانست.

بازدید از بزرگترین مجموعه ورزشی فرهنگی بانوان در جنوب شرق کشور

مجموعه ورزشی تفریحی و فرهنگی آگاه که در جنوب شرق کشور بزرگترین در نوع خود به شمار می رود نیز مورد بازدید قرار گرفت؛ این مجموعه مختص بانوان و دارای بخش هایی مانند مهدکودک، استخر، آمفی تئاتر، سالن سینما، مهمانسرا و غیره است.

در این بازدید علی اکبر کریمی پور شهردار سیرجان اظهارکرد: شهرداری های رفسنجان و سیرجان جزو با اصالت ترین شهرداری ها در طول دوران هستند و روند توسعه در این دو شهر با همدلی اعضای شورای شهر و شهرداری انجام می شود.

وی افزود: رفسنجان در بحث مدیریت شهری و برون سپاری در نگهداشت فضای سبز و دیگر امور به نحو مطلوب فعالیت دارد و در سیرجان این برون سپاری تا به حال اجرا نشده؛ با دیدن این تجربه موفق در رفسنجان برون سپاری را اجرا خواهیم کرد.

کریمی گفت: برون سپاری امور در کلان شهرها انجام می شود که ارتقای خدمات برای شهروندان و کاهش هزینه ها را در بر دارد.

در ادامه از مجموعه موزه ریاست جمهوری، پارک بانوان، بادگیر معین و بازار مسقف رفسنجان که بزرگترین بازار مسقف ایران قلمداد می شود نیز بازدید به عمل آمد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان شهرداری سیرجان شهرداری رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان شهرداری سیرجان شهرداری رفسنجان کرمان شهرداری سیرجان شهرداری رفسنجان شورای اسلامی مورد بازدید ایجاد درآمد برون سپاری پروژه ها فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند که فینال جام حذفی در صورت عدم صعود مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی در کرمان برگزار می‌شود، اما منظور آنها ورزشگاه باهنر کرمان نبوده است.

ایده برگزاری فینال حذفی در کرمان در اوایل سال جاری مطرح شد و قرار بود که ورزشگاه امام علی (ع) این شهر در بازی پایانی حذفی افتتاح شود. حالا اما ظاهرا برنامه‌ریزی‌ها درباره بهره‌برداری از ورزشگاه تازه‌تأسیس کرمان به سرانجام نرسیده و این ورزشگاه نمی‌تواند فعلا میزبان مسابقات رسمی فوتبال و به خصوص یک بازی به بزرگی فینال حذفی باشد.

این در حالی است که مسئولان سازمان لیگ هم از اینکه ورزشگاه جدید کرمان بعید است به فینال حذفی برسد، مطلع هستند و منظور آنها از برگزاری فینال در کرمان، انجام مسابقه در این استان و یکی از ورزشگاه‌های دیگر بوده است.

در این خصوص شنیده می‌شود که گزینه اصلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای میزبانی از فینال جام حذفی ورزشگاه تازه‌تأسیس شهر رفسنجان است که بازی‌های مس را پذیرایی می‌کند. این ورزشگاه که گنجایشی نزدیک به 18 هزار نفر دارد، چند ماهی است مورد استفاده قرار گرفته و حالا اگر مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان به دیدار پایانی حذفی نرسند، احتمالا میزبان حذفی باشد.

باید منتظر ماند و دید ابتدا روند آماده سازی ورزشگاه کرمان به کجا می‌انجامد و بعد منتظر مشخص شدن فینالیست‌ها ماند تا در صورت عدم صعود یکی از تیم‌های کرمانی به دیدار پایانی احتمالا فینال در رفسنجان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان ۱-۱ گل گهر سیرجان
  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود