Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:53:56 GMT

هزاران نفر علیه نشست گروه ۷ دست به تظاهرات زدند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۰۳۱۱

هزاران نفر علیه نشست گروه ۷ دست به تظاهرات زدند

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای نشریه انگلیسی گاردین با انتشار این خبر نوشت: حدود ۱۸ هزار نیروی پلیس برای حفظ امنیت و برخورد با معترضان در جریان برگزاری نشست سران کشورهای گروه هفت در مونیخ و مناطق اطراف از سوی دولت آلمان به خدمت گرفته شده اند.

گاردین نوشت: ۱۵ گروه از نهادهای جهانی در این اعتراض علیه نشست گروه هفت حضور دارند و خواسته های آنان شامل حذف سوخت های فسیلی، حفظ تنوع زیستی، عدالت اجتماعی و تلاش های گسترده  و بیشتر برای مبارزه با گرسنگی در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نمایندگان «صلح سبز» در این اعتراض به خبرنگار این نشریه آنگلیسی گفت:  از گروه هفت می خواهیم که نسبت به تغییر نوع انرژی تعهدی آشکار داشته باشد، به طوری که تمامی انواع سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۳۵  کنار گذاشته شود تا بتوانیم تامین مالی جنگ‌ها و درگیری‌ها را بدین صورت متوقف کنیم.

بنابراین گزارش، رهبران کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و انگلیس با حضور در این نشست  به میزبانی آلمان درباره مسائلی همچون، جنگ اوکراین، بحران آب و هوایی، موضوع انرژی و امنیت غذایی و همچنین سرمایه گذاری در کشورهای درحال  توسعه گفت وگو می کنند.

به گزارش ایرنا، کشورهای گروه هفت درحالی از سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه سخن می گویند که این کشورها با تحریم های فلج کننده علیه بسیاری از کشورهای درحال توسعه، زیرساخت ها و اقتصاد آنها را نابود کرده اند.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا نشست سران گروه۷ آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلمان اتحادیه اروپا آلمان گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند