Web Analytics Made Easy - Statcounter

شایسته شمی پور گفت: با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا در جهان، اروپا، آمریکا و کشور همسایه عراق، مطابق تجارب و اطلاعات گذشته پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده نیز شاهد سیر صعودی بیماری در اهواز باشیم.

او می گوید: هم اکنون وضعیت کنونی کشور در خصوص کرونا مطلوب و در خوزستان تنها ۲ شهرستان به رنگ زرد کرونایی و بقیه شهرستان‌ها از جمله اهواز آبی کرونایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در شرایط کنونی کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا، الزامی به استفاده از ماسک در سایر اماکن و فضا‌های باز نیست، اما همچنان لازم است استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پر تردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها رعایت شود.

به گفته او با توجه به آغاز مسافرت تابستانه، در پیش بودن سال تحصیلی جدید، سفر اربعین و آغاز فصل پاییز لازم است یک نوبت واکسن یادآور کرونا (دُز چهارم) در کلیه گروه‌های سنی بالاتر از ۱۲ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته، انجام شود تا وضعیت ایمنی جامعه به سطح مطلوبی برسد؛ بهتر است این واکسن تا اواسط تابستان امسال تزریق شود.

شمی پور گفت: بیش از ۴۶۱ هزار نفر در حوزه غرب اهواز در گروه سنی بالای ۱۲ سال هستند که از این تعداد ۹۳ درصد دُز اول، ۸۱ درصد دُز دوم و تنها ۳۷ درصد دُز سوم را تزریق کرده اند و افرادی که به هر دلیلی سه دُز واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند لازم است برای دریافت واکسن کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد