Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@12:09:09 GMT

امکان تعویق کنکور سراسری وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۰۴۱۱

امکان تعویق کنکور سراسری وجود ندارد

نماینده مجلس گفت: کنکور سراسری در روز‌های هشتم تا یازدهم تیر برگزار می‌شود و امکان تعویق آن وجود نخواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیر حسین بانکی پور فرد، نماینده مجلس و رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ طبق زمان بندی تعیین شده در روز‌های هشتم تا یازدهم تیر برگزار خواهد شد و امکان تعویق آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح چهارشنبه ۸ تیر آزمون هنر برگزار می‌شود، ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی و ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار خواهد شد.

در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷، ۵۱ داوطلب، گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب داریم که تعداد متقاضیان آن افزایش یافته است و به تعداد داوطلبان علوم تجربی در حال نزدیک شدن است. در گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر داوطلب داریم؛ ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری داریم.

۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم و ۳۹ درصد آقا هستند.

فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می‌شود و درب تمام حوزه‌ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهند شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهر‌های بزرگ حاضر شوند.

آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است.

کمترین سهم متقاضیان کنکور امسال در رشته هنر با ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب و بیشترین در رشته تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ شرکت کننده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کنکور سراسری کنکور سراسری تیر آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی

آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.

در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۰۱ هزار و ۸۱۰  داوطلب شرکت کرده اند.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰  و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود و درب حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد.

در آزمون سراسری نوبت اول  در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آغاز آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی
  • نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری