Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران مطرح ورزشی، تیتر عجیب امروز مارکا را مورد انتقاد قرار داده‌اند

تیتر اصلی جلد امروز روزنامه مارکا (27 ژوئن 2022)، جنجال‌های زیادی مطرح کرده است.

طرفداری | گزارش روز نشریه مارکا از دید بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران مطرح، رنگ‌وبوی نژادپرستی داشته است. مارکا عکس شش تن از بازیکنان رئال مادرید (آنتونیو رودیگر، فرلان مندی، اورلین شوامنی، داوید آلابا، ادواردو کاماوینگا و کریم بنزما) که همگی شهروند اروپا هستند و برای تیم‌های ملی فرانسه، آلمان و اتریش بازی می‌کنند را با تیتر «قدرت آفریقا» روی جلد برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش اشاره شده رئال مادرید باید بازیکنان باکیفیت را در قاره آفریقا پیدا کند و همین گزارش باعث شده جنجال‌های زیادی به وجود بیاید. غیر از ادواردو کاماوینگا که متولد آنگولا است، سایر بازیکنانی که مارکا به آن‌ها پرداخته، همه در کشورهای اروپایی زاده و بزرگ شده‌اند و ارتباطی به قاره آفریقا نداشته‌اند. به همین علت کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند مارکا صرفا از روی رنگ پوست این بازیکنان، خواسته آن‌ها را به قاره آفریقا مرتبط کند. 

توییت مارکا درباره تیتر اصلی امروزش، به شکل بی‌سابقه‌ای پربازدید شده و کاربران توییتر بیش از 4600 بار از طریق کوت کردن این توییت، به آن واکنش نشان داده‌اند. 

پاتریک برگر، خبرنگار اشپورت آینس در این خصوص نوشت:

قدرت آفریقا؟ در این تصویر من چهار فرانسوی، یک اتریشی و یک آلمانی می‌بینم. 

الکساندر آفلالو، خبرنگار لوپاریزین هم در این باره نوشت:  

رودیگر متولد برلین و بازیکن آلمان است. مندی متولد مولن فرانسه و بازیکن فرانسه است. شوامنی متولد روئن فرانسه و بازیکن فرانسه است. آلابا در وین متولد شده و برای اتریش بازی می‌کند. بنزما در لیون زاده شده و برای فرانسه به میدان می‌رود. کاماوینگا در سال 2002 در میکونژه آنگولا متولد شد و از سال 2003 در فرانسه زندگی می‌کند. شرم بر تو مارکا. 

 محمد بوحفصی، خبرنگار سرشناس RMC نیز در این خصوص واکنش نشان داد:

مسخره‌ترین موضوع این جلد، منظره ساوانا در پس‌زمینه قاره آفریقا است. این واقعا شوک آور است؛ هیچ‌یک از این بازیکنان در آفریقا بازی نکرده‌اند. 

 بسیاری از کاربران هم به سطح پایین رسانه‌های اسپانیایی اشاره کردند و نوشتند:

یک روز عادی در رسانه‌های اسپانیایی. از رسانه‌هایی که در سایت‌های‌شان مطالب بزرگ‌سالان تبلیغ می‌کنند، چنین چیزی بعید نیست. 

اخبار داغ 

برای ثبت در آرشیو؛ منتخب وفادار ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس! فرهاد مجیدی در ورزشگاه التحاد کلبا جانلوکا دی مارتزیو و تکذیب شایعه انتقال کریستیانو رونالدو به رم تیبو کورتوا از خالکوبی جدید خود رونمایی کرد / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قاره آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خلاصه بازی رئال سوسیداد ۰ - رئال مادرید ۱

رئال مادرید در آستانه بازی بزرگ با بایرن، در خانه سوسیداد با تک‌گل ‏آردا گولر به پیروزی رسید. ‏

دریافت 76 MB

دیگر خبرها

  • آردا گولر: رئال مادرید گفت که من وارث لوکا مودریچ خواهم بود
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • حمایت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز / عکس
  • لیست رئال مادرید برای سفر به مونیخ؛ حضور کورتوا، آلابا و کارواخال! + عکس
  • برناردو سیلوا: رئال مادرید تیم عجیبیه!
  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است
  • ستاره بیلبائو گل زد و بازی را قطع کرد (عکس)
  • توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید
  • ببینید | رئال سوسیداد - رئال مادرید
  • فیلم/ خلاصه بازی رئال سوسیداد ۰ - رئال مادرید ۱