Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، صبح امروز با حضور محمود سالاری معاون امور هنری، کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و... در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد.

در این مراسم، مسعود ویژه، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این برنامه گفت: خداوند متعال را شاکریم که پس از دو سال وقفه در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، و با ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا، توفیق برگزاری این رویداد بزرگ را به دست آوردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، توانست با استقبالی بی‌نظیر مردم، لحظاتی شاد، مفرح و پر نشاط را برای مردم استان، به ویژه نوگل‌های استان ایجاد کند. این موفقیت مرهون همکاری، همدلی و همراهی سازمان‌ها نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و حمایت‌های بی‌دریغ همکاران ارجمندم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

امیر مشهدی عباس، دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، نیز گفت: لبخند شیرین کودکان، هدیه‌ای آسمانی است که برای نقش بستن آن باید تلاش کرد و این مهم را نمایشگران عرصه تئاتر کودک و نوجوان خوب می‌دانند.

او با قدردانی از مردم همدان برای میزبانی این جشنواره گفت:همراهی آن‌ها نشان داد تئاتر، هنری زنده و رسانه‌ای پویاست و می‌تواند رسالت خود را در زمینه آموزش، پرورش و امید بخشی، برای ساخت فردایی بهتر انجام دهد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت:آمار و ارقام گروه‌های شرکت کننده موجود است. ستاد جشنواره با نیروی انسانی محدود، بیش از ۸۰۰ هنرمند را همچونان خواهران و برادران خود مهربانانه میزبان بود. در پایان می‌خواهم بر دو نکته تأکید کنم که می‌تواند فرازی برای دوره بیست و هشتم باشد.

او گفت: در این دوره، ما تأکید بر ایجاد شرایط استاندارد برای برگزاری جشنواره کودک و نوجوان داشتیم؛ اینکه تمام ظرفیت‌های نمایش کودک و نوجوان بتوانند جایگاهی در این رویداد داشته باشند، در کنار بخش‌های کودک، نوجوان، خیابانی و خردسال، بخش‌های تئاتر فراگیر با همراهی هنرمندان توانیاب بهزیستی، بخش تئاتر با اجرای هنرمندان زیر ۱۸ سال با درایت آموزش و پرورش به جشنواره بیست و هفتم اضافه شد که امیدوارم در ادوار آینده به شکلی بهتر تداوم یابد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ایران امروز فراتر از مرزهاست و می‌توان آثار اندیشه‌ورز و شریف هنرمندان ایرانی را در جای جای این جهان پهناور به صحنه برد. برای دست‌یابی به این هدف، بایستی ظرفیت ایجاد بازار تئاتر را در کنار جشنواره کودک و نوجوان، فراهم کرد تا اندیشه بلند ایران اسلامی را همگام با بیانیه گام دوم انقلاب در جهان گسترش داد.

در پایان این مراسم نفرات برتر‌ی سه بخش؛ مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر خیابانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی و تجلیل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک و نوجوان جشنواره بین المللی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • بیست و هفتمین کنگره اورولوژی ایران
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند