Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین تلاش‌ها در قالب تمرین برای انجام ماموریت پرتاب موشک به ماه در آوریل چندین بار جهت اطمینان انجام شد و سرانجام در روز دوشنبه، ۲۰ ژوئن، موفقیت آمیز تلقی شد.

به گزارش دیجیتال ترندز، این موشک اکنون به خانه موقت خود به نام ساختمان مونتاژ خودرو یا VAB بازگردانده می‌شود تا مهندسان بتوانند دستگاه‌هایی را که باعث نشت هیدروژن شده اند جایگزین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی با وجود این مسائل نگران‌کننده، ناسا در مورد تمرین و پیشرفت در آماده‌سازی موشک که مدت‌ها طول کشیده بود همچنان نظر مثبتی دارد.

ناسا گفت: در طول فعالیت‌های تمرینی، ما به دانش خود در مورد نحوه کار سیستم‌های موشکی و زمینی باهم، افزوده‌ایم و تیم‌های ما در روش پرتاب در مکان‌های مختلف ماهر شده‌اند.

او افزود: ما مرحله تمرین را تکمیل کرده‌ایم و همه چیز‌هایی که آموخته‌ایم به بهبود توانایی ما برای پرتاب هدف کمک می‌کند. تیم آماده برداشتن گام بعدی و پرتاب است.» طرح پرتاب این است که یک موشک SLS با یک کپسول اوریون به یک ماموریت بدون سرنشین Artemis I در اطراف ماه فرستاده شود تا آن را برای یک ماموریت ماه آماده کند.

برنامه قبل از تمرین این بود که پرتاب در حالی انجام شود که پنجره پرتاب در آگوست ۲۰۲۲ باز شود، گزینه‌ای که ناسا می‌گوید "هنوز روی میز است". ناسا می‌گوید زمانی که موشک به VAB بازگردانده و سخت‌افزاری که باعث نشت بوده است، جایگزین شد، آنوقت ناساتاریخ پرتاب هدف ثابتی را برای ماموریت آرتمیس I اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

کشف نشانه‌ای جدید از جریان زندگی در سیاره مریخ

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره ماه پرتاب موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورلد آف ریل، ساخت فیلم جدید کارگردان «باربی» در ماه آگوست شروع می‌شود و گفته شده تولید آن ۷ ماه طول می‌کشد و کار در مارس ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. به این ترتیب احتمالاً این فیلم باید اواخر ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ راهی سینماها شود.

«وقایع‌نگاری نارنیا» اقتباسی از داستان‌های مشهور «نارنیا» نوشته سی.اس.لوییس است و نتفلیکس با او برای کارگردانی ۲ فیلم در این دنیای فانتزی قرارداد بسته است.

گرویگ اواخر سال ۲۰۲۲ و ماه‌ها پیش از اکران «باربی» برای کارگردانی «نارنیا» قرارداد امضا کرد و پس از موفقیت «باربی»، قراردادی برای نوشتن و کارگردانی «حداقل دو فیلم» با نتفلیکس منعقد کرد.

این کارگردان چندی پیش اعتراف کرد که برای این پروژه کابوس‌های مکرر می‌بیند و در عین حال که از چگونگی اجرا آن ترسیده، اما با این داستان‌ها بزرگ شده و معتقد است دیدگاه زنانه در آن‌ها وجود دارد.

وی گفته بود که فیلم باید تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد مرحله تولید شود و انتظار می‌رود که یک دنباله هم داشته باشد و به این ترتیب او بیش از ۴ سال در این دنیا خواهد بود.

فیلم دیگر گرویگ فیلم زنده «سفید برفی» دیزنی است که او نویسنده آن بود اما کارگردانی آن را برعهده نداشت و پیش از «نارنیا» راهی سینماها می‌شود.

کد خبر 6090618

دیگر خبرها

  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین