Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از میزبانی استان کرمانشاه برای برگزاری مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور خبر داد.

حمید مجیدی‌مهر امروز(ششم تیر) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت تلفیقی حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد، گفت: امسال مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد که میزبانی مرحله مقدماتی آن به استان کرمانشاه واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در بخش مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از 500 نفر از بهترین های قرآنی کشور در کرمانشاه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت، گفت: در نهایت برگزیدگان این بخش در مرحله نهایی مسابقات در بخش های قرائت، ترتیل، حفظ کل و پنج جزء در استان خوزستان با هم رقابت خواهند کرد.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم در بخش های معارفی هم آذر ماه امسال در قم برگزار خواهد شد، افزود: مسابقات قرآن کریم در رشته های نغمات دینی شامل اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم نیز در قزوین برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر سازمان اوقاف و امور خیریه برای ایجاد موج قرآنی در کشور در ادامه سال، گفت: تدبیر رئیس سازمان اوقاف این است که برگزاری مسابقات سراسری قرآن در 9 ماهه باقیمانده سال بگونه ای تداوم داشته باشد که یک موج قرآنی در کشور راه بیافتد و فضای شهرها قرآنی شود.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه اضافه شدن رشته‌های معارفی به مسابقات سراسری قرآن کریم با هدف فراهم کردن بستری برای تدبر در آیات نورانی کلام وحی انجام گرفته، ادامه داد: کارکرد اصلی برگزاری مسابقات قرآنی فراهم کردن بستری برای انس گرفتن بیشتر جامعه با قرآن کریم است و می‌کوشد جامعه را به تدبر در قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی ترغیب کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره ای هم به برگزاری مسابقات قرآن کریم در فضای مجازی در دو سال گذشته داشت و گفت: در دو سال گذشته اولین کشوری در دنیا بودیم که مسابقاتی در تراز بین المللی را بصورت مجازی در دوران کرونا برگزار کردیم و این موضوع نشان دهنده این است که به برکت نظامی که در راس آن شخصیتی قرآنی وجود دارند، توجه به کتاب الهی در سرلوحه امور کشور قرار دارد.

 مجیدی‌مهر ادامه داد: خیلی از کشورهای مسلمان الگوی برگزاری مجازی مسابقات قرآن کریم را از کشور ما درخواست کرده و درخشش کشور در برگزاری مسابقات در فضای مجازی مایه مباهات است.

 مجیدی‌مهر در ادامه با بیان اینکه در کنار برگزاری مسابقات قرآن کریم فعالیت‌های آموزشی ادارات قرآنی اوقاف تعطیل نشده و با رویکرد توجه ویژه به استان‌های محروم و کم‌برخوردار ادامه خواهد داشت، گفت: می کوشیم تا  بر اساس مطالبه رهبری جلسات قرآن کریم خانگی را تقویت کنیم.

وی اشاره ای هم به مطالبات رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشت و گفت: در این راستا هم اقدامات زیادی در سازمان اوقاف در دست اجرا قرار گرفته است. 

مجیدی‌مهر به فعالیت های قرآنی استان کرمانشاه نیز اشاره و یادآوری کرد: استان کرمانشاه در سال‌های گذشته میزبان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود که این مسابقات در سطح کیفی بالایی برگزار شد و خاطره خوب آن مسابقات هنوز در ذهن فعالان قرآنی حاضر در آن مسابقات مانده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ممتاز بودن استان کرمانشاه در حوزه فعالیت های قرآنی در کشور، گفت: در ارزیابی های صورت گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان کرمانشاه سال گذشته در بین تمامی‌ استان‌های کشور رتبه نخست را در حوزه فعالیت‌های قرآنی کسب کرد.

مجیدی‌مهر اضافه کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته شاخص‌هایی مثل اقدامات مرتبط با آموزش قرآن کریم، برگزاری مسابقات قرآنی، توسعه موقوفات قرآنی، رصد اجرای نیات قرآنی واقفان و ... لحاظ شده است.


انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسابقات قرآنی سازمان اوقاف رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزاری مسابقات قرآن مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه قرآن کریم مجیدی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : پیش از این قرار بود ویژه‌برنامه صعود به ارتفاعات «بازی‌دراز» و آغاز سال راهیان نور کشور پنجشنبه و جمعه همین هفته (۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) برگزار شود که زمان برگزای این مراسم به دلیل پیش‌بینی بارندگی به چهارشنبه و پنجشنبه هفته بعد (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) موکول شد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای حضور هموطنانمان در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب به مناسبت سالروز عملیات بازی دراز انجام شده، افزود: هیچ مشکلی برای برگزاری این مراسم نداریم و با کاروان‌های راهیان نوری که قرار است عازم این مراسم شوند هماهنگی لازم به عمل آمده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بجز زمان برگزاری مراسم هیچ تغییری در برگزاری آن نخواهیم داشت، گفت: یادواره سرلشگر خلبان شهید علی اکبر شیرودی در محل یادمان این شهید عصر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد و در ادامه نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی‌دراز در جوار بقعه احمدبن اسحق برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: صعود گروهی هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز و ویژه برنامه آغاز سال راهیان نور کشور هم از ساعت شش صبح روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپلذهاب آغاز خواهد شد. 

عزیزی با بیان اینکه همه ساله آغاز سال راهیان نور کشور با برگزاری ویژه برنامه سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، افزود: برآورد می‌شود امسال شاهد صعود بیش از ۴۵ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم باشیم.

عزیزی افزود: سال گذشته صعود ۴۰ هزار نفری هموطنانمان به ارتفاعات بازی دراز در سالروز این عملیات مهم و آغاز سال راهیان نور کشور را شاهد بودیم.

وی از عملیات بازی دراز به عنوان یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در جریان عملیات بازی دراز قسمت‌های مهمی از ارتفاعات بازی دراز از دشمن پس گرفته شد و این عملیات در واقع نقطه شروع پیروزی‌های رزمندگان بر دشمن بعثی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک