Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: با توجه به گستردگی و شرایط استان ازنظر حضور یگان‌های نیروهای مسلح، درمجموع برآورد ما این است که آمار جرائم در نیروهای مسلح استان بسیار پایین است.

سید محسن بنیمی در نشستی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه_۶تیرماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است، اظهار کرد: در قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مأموریت‌هایی برای این سازمان پیش‌بینی شده که یکی از این مأموریت‌ها صیانت از نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در راستای صیانت از نیروهای مسلح جلساتی با این نیروها برگزار می‌کنیم و برنامه‌ریزی‌ها در جهت پیشگیری از وقوع جرم در دوره‌هایی در مقاطع و رده‌های مختلف برگزار می‌شود که نتایج خوبی داشته است. تعامل نیروهای مسلح با سازمان قضائی این نتیجه را در بردارد که نیروهای مسلح در انجام وظایفشان بتوانند با اقتدار در چارچوب‌ قوانین و مقررات وظایف خود را انجام دهند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از پایداری نظام اسلامی و اقتداری که در عرصه داخلی و بین‌الملل دارد به اقتدار نیروهای مسلح برمی‌گردد، گفت: امروز افتخار می‌کنیم نیروهای مسلح مقتدر، توانمند و ولایتمدار در کشورمان داریم. نیروهای مسلح به‌غیراز وظایف ذاتی که در قانون پیش‌بینی شده، در هرکجا که مردم و نظام به کمک‌های آن‌ها نیاز داشته‌اند حضور داشته‌اند مثل حوادث غیرمترقبه و در چند سال گذشته شیوع کرونا نیروهای مسلح همیشه در کنار مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از نیروهای مسلح مأموریت خاص خودشان را دارند و توفیقات خوبی در انجام وظایف خود دارند، تصریح کرد: قوه قضائیه در نیروی انسانی و فضای مناسب برای استقرار واحدهای قضائی با مشکلاتی مواجه است که با عنایت رئیس قوه قضائیه اقداماتی در جهت رفع این مشکل صورت گرفته است.

بنیمی با بیان اینکه آمار جرائم نیروهای مسلح نسبت به جرائم عام بسیار ناچیز است، اظهار کرد: افرای که در نیروهای مسلح مشغول به کار هستند افراد متدین و انقلابی هستند و با توجه به گستردگی نیروهای مسلح در استان اصفهان آمار جرائم این نیروها بسیار پایین است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ حساسیتی که نیروهای مسلح دارند قانون‌گذار در قانون اساسی تشکیل این سازمان را پیش‌بینی کرده است، گفت: مأموریت دوم سازمان قضائی نیروهای مسلح پیشگیری و برگزاری جلسات توجیهی و آگاه‌سازی است. در این راستا اقدامات خوبی داشته‌ایم و سال گذشته ۲۰۳ دوره آگاه‌سازی در سطح استان برگزار کرده‌ایم که همکاران قضائی در این دوره‌ها حضور پیدا می‌کنند و بازتاب خوبی داشته است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان گفت: سال گذشته ۱۸ هزار و ۶۱۱ ساعت نفر دوره و به‌عبارت‌دیگر ۳۰ هزار و ۹۹۵ نفر ساعت دوره آگاه‌سازی برگزار کردیم، همچنین در سه‌ماهه اول امسال ۴۵ دوره برگزار کرده‌ایم. دوره‌های آگاه‌سازی بر اساس موضوعات پرونده‌ها مطرح شده و قوانین جاری حاکم بر رفتار و عملکرد نیروهای مسلح طراحی و ابلاغ و اجرا می‌شود. یکی از محورهای برگزاری این دوره‌ها اطلاع از سوی سازمان و همچنین نیازسنجی از یگان‌های نظامی است.

وی در پاسخ به سؤال ایسنا با بیان اینکه کمبود نیروی قضائی و اداری در سطح قوه قضائیه مشهود است و نیاز به عزم جدی دارد، گفت: در این راستا رئیس قوه قضائیه اقداماتی در قالب جذب نیرو و آموزش نیروها برای اشتغال دنبال کرده و در برخی استان‌ها دوره‌های کارآموزی در حال برگزاری است.

بنیمی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود نیرویی که تأثیر در مأموریت‌های سازمان قضائی نیروهای مسلح استان داشته باشد نداریم، گفت: البته کمبود نیرو وجود دارد، اما همکاران ما به‌گونه‌ای تلاش کرده‌اند که هیچ کاستی نداریم، ولی در سطح کلان برای اقدامات بهتر و به روزتر نیاز داریم نیروی قضائی و اداری تأمین شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر ایسنا درباره تعامل بخش‌های مختلف استان با سازمان قضائی نیروهای مسلح، گفت: در استان اصفهان هیچ مشکلی نداریم و وفاق، همدلی و همگرایی بین استان و نیروهای مسلح وجود دارد و این ارتباطات تنگاتنگ، باوجود سختی مأموریت باعث شده در انجام مأموریت‌ها خللی ایجاد نشود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان به برخی اقدامات قوه قضائیه برای سهولت دسترسی مردم به مراجع قضائی اشاره و تصریح کرد: ازجمله این اقدامات تشکیل دفاتر خدمات قضائی است که اخیراً در چهار استان ازجمله اصفهان فعال شده و امکان دسترسی مردم از طرق برخی دفاتر قضائی برای طرح شکایات یا اقدامات قضائی که نیاز به حضور شخص ندارد در هفته قوه قضائیه فعال شده است.

حیدر علی نصر اصفهانی، دادستان نظامی استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش این سازمان این است که نیروهای مسلح اقتدارشان را حفظ کنند، همچنین در ارتباط با صیانت از نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم. همان‌طور که اشاره کردم جرم در بین نیروهای مسلح به لحاظ وجود نظم و نیروهای متعدد و انقلابی بسیار اندک است، منتها سازمان تلاش خود را در جهت پیشگیری از وقوع جرم کرده و یکی از اقدامات، آگاه‌سازی است که استان اصفهان در این زمینه سرآمد است و رتبه‌های خوبی در سطح کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: به‌غیراز آگاه‌سازی، در جهت صیانت از نیروهای مسلح اقداماتی انجام داده‌ایم، ازجمله حضور مستمر در یگان‌ها و تلاش برای گوشزد کردن مواردی که منتهی به جرم می‌شود. در حفظ حقوق شهروندی هم نظارت‌های خوبی داریم، ازجمله با توجه به ارتباط زیاد کلانتری‌ها با مردم، نظارت زیادی بر روی کلانتری‌ها داریم. نظارت بر نیروهای مردمی بسیج را نیز زیاد کرده‌ایم و کلاس‌های آگاه‌سازی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

دادستان نظامی استان اصفهان با بیان اینکه تلاش ما حفظ حقوق عامه در بین نیروهای مسلح و صیانت از نیروهای مسلح است، گفت: جایی که موضوع اموال در اختیار نیروهای مسلح در میان باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم، همچنین در مواردی نیروهای مسلح از ما استمداد می‌کنند و ما حمایت می‌کنیم. از سوی دیگر اگر جایی نیروهای مسلح بخواهند تضییع حقوق شخصی یا عمومی داشته باشند نیز ورود پیدا می‌کنیم، اما این موضوعات باید به‌طورکلی مورد بررسی و درنهایت تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در یگان‌های نظامی ممکن است مشکلات خانوادگی و خاصی داشته باشند، گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح پناهگاهی برای این افراد شده و مراجعاتی دارند که مسئولان سازمان تلاش می‌کنند مشکلات آن‌ها را حل کنند. این موضوع تأثیر زیادی در کاهش جرم و ازجمله فرار از خدمت سربازان داشته است.

حجت‌الاسلام علی هادیان، معاون قضائی سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان نیز در این نشست، به رسیدگی به پرونده‌هایی که به سازمان وارد می‌شود، گزارش‌هایی که از داخل یگان‌ها می‌رسد و شکایت‌های مردمی از نیروهای نظامی در این سازمان اشاره کرد و گفت: صلاحیت رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی را قانون مشخص کرده است. البته یکسری جرائم هم خاص نظامی نیست ولی در ارتباط با وظایف نیروهای مسلح است، بنابراین در صلاحیت این سازمان است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سیاست سازمان قضائی نیروهای مسلح بر سه محو اصلی است، تصریح کرد: صیانت از نیروهای مسلح یکی از این محورهاست که در عین سیدگی به تخلفات، درجایی که لازم باشد حمایت و پشتیبانی می‌کنیم. همچنین رسیدگی به تخلفات و پیشگیری از وقوع جرم از سیاست‌های اصلی سازمان است.

حجت‌الاسلام علی هادیان با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از جرم اطلاع و آگاهی است، گفت: نیروهای مسلح باید جرائم و مجازات را بشناسند، در این راستا هماهنگی‌هایی انجام شده تا هر هفته جلساتی در یگان‌ها برگزار کنیم که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان قضايي نيروهاي مسلح هفته قوه قضاییه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان صیانت از نیروهای مسلح آمار جرائم قوه قضائیه مأموریت ها آگاه سازی دوره ها یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • یزدی ها کمترین تعداد پرونده قضائی نیروهای مسلح کشور را دارند
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • فقط ۱۰ درصد توان نظامی «وعده صادق» عملیاتی شد
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت