Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اصغر دریایی پیش از ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: تبیین و تشریح برنامه ها و اهداف فرهنگی موجب هم‌افزایی و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت نباید متصدی حوزه فرهنگ باشد، اظهار کرد: حوزه فرهنگی باید مردمی و مردمی‌پایه شود و تا زمانی که این مهم تحقق پیدا نکند به اهداف مد نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اقدامات جزیره‌ای پاشنه آشیل و مشکل اصلی حوزه فرهنگ است و این می‌طلبد با تعامل و هم‌افزایی از کارهای جزیره‌ای به سمت کارهای زنجیره‌ای و زیربنایی حرکت کنیم.

وی به اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان طی سه ماهه اخیر گریزی زد و گفت: در راستای عمق‌دهی و اثربخشی بیشتر فرهنگ در کردستان که عنوان استان فرهنگ و اصالت دارد باید به سویه‌های فرهنگی توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: حضرت آقا با توجه به همین سویه‌های فرهنگی کردستان را به عنوان استانی فرهنگی معرفی کردند و برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب باید نگاه خود را از نگاه کاریکاتوری به فرهنگ و هنر و بخشی از فرهنگ هنر به سمت نگاه متوازن در حوزه اعتبارات و پرداخت به موضوعات مختلف فرهنگی و هنری ببریم.

وی تصریح کرد: در طول سه ماهه اخیر اعتباراتی که در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان‌های 10گانه استان توزیع شده در طول یکی دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در توزیع اعتبارات همه مناطق و شهرها به صورت همزمان دیده شده و توزیع متوازن برای همه شهرستان‌ها بوده است.

دریایی در ادامه گفت: در سه ماهه امسال 85 عنوان برنامه و همایش فرهنگی در کردستان برگزار شده است.

وی تئاتر کردی سقز، جشنواره مولودی‌خوانی هه‌تاو، شمیم رضوی، موسیقی اقوام ایرانی و ... را از جمله برنامه‌های فرهنگی در کردستان ذکر کرد و افزود: جایزه هنری زنده‌یاد خلیفه میرزا آغه‌غوثی، هفته زن کرد، جایزه فاطمه اسدی، بزرگداشت امیرنظام گروسی، همایش هنری اصلاح و تربیت در زندان و...در 6 ماهه آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در حوزه قرآن نیز، امسال کردستان به نسبت سه دهه اخیر بیشترین بودجه داشته است.

وی در پایان سخنانش گفت: بازسازی نگارخانه فردوسی سنندج آغاز شده، پروژه ساخت پلاتوی سقز با یک اعتبار خوب دوباره شروع بکار کرده و پلاتوی دیواندره هم تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر دریایی مدیرکل ارشاد کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول