Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، پس از اینکه فضاپیمای «مدارگرد شناسایی ماه» (LRO) دهانه برخورد دوگانه یک تقویت‌کننده موشکی را کشف کرد که در چهارم ماه مارس ۲۰۲۲ با سطح ماه برخورد کرده، یک راز بیش از پیش عمیق‌تر شده است.

پیش‌تر تایید شده بود که یک تقویت‌کننده موشک چینی به ماه برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژانویه گذشته، بیل گری، اخترشناس آماتور و نویسنده نرم‌افزارهای نجومی، شواهدی پیدا کرد که نشان می‌داد یک تقویت‌کننده موشک از کار افتاده در مسیر برخورد با ماه است.

در ابتدا تصور می‌شد که این موشک مرحله دوم فالکون ۹ اسپیس‌ایکس است که برای پرتاب کاوشگر رصدخانه آب و هوای عمیق فضایی (DSCOVR) در سال ۲۰۱۵ استفاده شد، اما داده‌ها و محاسبات اضافی بعداً مشخص کردند که محتمل‌ترین نامزد، مرحله بالایی یک فضاپیمای چینی است. ۳C برای پرتاب ماموریت Chang'e ۵-T۱ در ماه در سال ۲۰۱۴ استفاده شد.

از آنجایی که پیش‌بینی می‌شد برخورد موشک چینی در تاریکی در سمت دور ماه اتفاق بیفتد، این رویداد از روی زمین قابل مشاهده نبود، بنابراین اوضاع در آنجا متوقف شد. با این حال، LRO در موقعیتی بود که پس از آن از محل سقوط عکس گرفته و شواهدی را برای تأیید برخورد نزدیک دهانه هرتزسپرونگ در منطقه Mare Orientale ارسال کرد.

نتیجه شگفت‌انگیز، کشف نه یک، بلکه دو دهانه برخوردی در محل بود! تا به حال، برخوردهای موشکی بر روی ماه، مانند آنچه که بوسترهای ماموریت آپولو S-IVB به جا مانده‌اند، دهانه‌های منفرد با طرح کلی نامنظم بوده‌اند.

این دهانه‌های منفرد به این دلیل ایجاد می‌شوند که بیشتر جرم موشک در یک انتها در موتور متمرکز شده و بقیه موشک از مخازن خالی سوخت تشکیل شده است. قطر دهانه‌های جدید برای نسخه شرقی ۱۸ متر و برای دهانه غربی ۱۶ متر است. در مجموع، این دو دهانه به اندازه عرض دهانه تکی هستند که در اثر برخورد S-IVB باقی مانده است.

اینکه چرا این دهانه دوگانه دقیقا به وجود آمده مشخص نیست، اما نشان می‌دهد که بدنه موشک ممکن است دارای جرم‌های بزرگی در هر انتها بوده باشد. اگرچه موشک لانگ مارچ محتمل‌ترین نامزد است، اطلاعاتی در مورد پیکربندی دقیق آن هنوز وجود ندارد، با این حال، تایید می‌شود که مقصر است.

کد خبر 686428 برچسب‌ها خبر مهم چین فضاپیما - کاوشگر اسپیس‌ ایکس - فضا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم چین فضاپیما کاوشگر اسپیس ایکس فضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است.

آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز پنجشنبه ۱۳اردیبهشت در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه و روحانیون و کارمندان عقیدتی سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان به دو نیاز در ارتباط با علم روی می‌آورد، گفت: انسان برای زندگی کردن باید به ابزار علم روی آورد و لذا نیاز اصلی فراتر از این موضوع است چرا که انسان تشنه علم آفریده شده و می‌خواهد بداند در عمق زمین و آسمان چه وجود دارد.

وی بیان کرد: زمانی که استعداد به فعلیت برسد و عالی‌ترین لذت برای انسان، وصول به علم است فلسفه خلقت بوده چرا که  روح انسان همه چیز دان است و هدفش را درک خواهد کرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: یکی از وظیفه پیامبران تعلیم و تعلم بوده اما همه قضیه نیست و لذا تزکیه از موضوعاتی بوده که انسان را به حقیقت علم می‌رساند و انسان اعجوبه عالم خلقت بوده که می‌تواند به مقام وصول برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: مشکل اصلی دنیای امروز بدست آوردن علوم بر اساس سرگردانی است که در این صورت نفع و ضرر را تشخیص نمی‌دهد و در روایات آمده که حقیقت علم پنج کلمه شامل مبدا، معاد، تکلیف، هدف و خطر است و اولین مسئله این است که خود، راه، هدف، تکلیف و آفت آن را بشناسد.

وی بیان کرد: کسی که با علم و ایمان به کتاب آفرینش و آیات الهی نگاه می‌کند، خدا را می‌بیند و دعوت انبیا به علم به معنای صحیحش است. 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر قانونی و فرعونی آفت دین است، گفت: قبل از دو قطبی شدن زمین، هیچ پایگاهی برای حق و حقیقت و اسلام و علم به معنای صحیحش و کمال وجود نداشت و اگر امام دین خدا را برپا نمی‌کرد هیچ چیز از دین اسلام نیز باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: خداوند انقلاب را به عنوان پایگاه حفظ دین قرار داد و امروز می‌بینیم که حوزه‌های علمیه با همه مشکلاتی که دارند در جهان مقابل کفر جهانی و استکبار ایستاده و این خروش دانشگاه‌های جهانی از آثار امام امت است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این انقلاب را از شر آن همه آفت و نفوذهای داخلی نجات داد و در مسیر ۴۵ ساله همراه انقلاب بود و امروز می‌بینیم که موقعیت دعوت به مکتب انبیا بر نوع بشر تاثیر گذاشته و تنها جوابگوی بن بست‌های پیش آمده برای بشر، اسلام است و لحظه‌ای برای تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی فرو گذار نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو
  • گزینه محبوب نکونام استاد فسخ قرارداد شد! | عکس
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان
  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد
  • داستان عجیب بازیکن مورد علاقه استقلال
  • مورد عجیب گزینه تابستانی استقلالی‌ها
  • وضعیت برق مناطق اهواز به حالت عادی در آمده است
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی باز زایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)
  • پلاناریا ؛ این موجود توانایی بازرزایی عجیبی دارد! (+فیلم و عکس)