Web Analytics Made Easy - Statcounter

براتعلی زیدآبادی گفت:پیرو گزارش مسئول فنی بهداشتی یک واحد مرغ گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در سبزوار، مبنی بر تلفات بالای ۴۰ درصد طیور به علت ابتلا به بیماری نیوکاسل در سن ۱۲ روزگی واحد مرغداری مذکور با رعایت شرایط بهداشتی –قرنطینه‌ای معدوم سازی شد.

او گفت: با توجه به اینکه نیوکاسل یک بیماری عفونی ویروسی و بسیار واگیر در بین پرندگان است و تلفات بسیار بالایی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور معدوم سازی کانون آلوده به جهت کنترل و جلوگیری از سرایت بیماری به مرغداری‌های مجاور و منطقه در دستور کار این شبکه قرار گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: انتقال این بیماری در بین پرندگان هم به صورت گوارشی از طریق بلع یا آشامیدن عوامل بیماریزا، هم به صورت تنفسی از طریق استنشاق صورت می‌گیرد و بی حالی، نفس نفس زدن، لرزش سر و عضلات، فلجی پا یا بال، و اسهال سبز رنگ از نشانه‌های عمومی بیماری نیوکاسل است.

 زیدآبادی گفت: تلفات در پرندگان بسته به نوع طیور ممکن است تا ۱۰۰ درصد رخ داده و بهترین و مطمئن‌ترین راه پیشگیری بیماری نیوکاسل، قرنطینه و رعایت امنیت زیستی بسیا خوب است و مرغداران ضمن رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای در مرغداری باید در زمان مقرر گله خود را بر علیه این بیماری واکسینه کنند  ودر صورت تلفات ناگهانی و غیر متعارف مراتب را به اطلاع مسئول فنی بهداشتی خود و شبکه دامپزشکی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های طیور بیماری نیوکاسل شبکه دامپزشکی بیماری نیوکاسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل

مصطفی زبردست  در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: دهمین مرحله از واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در لرستان به پایان رسید.

وی افزود: باتوجه‌به نقش و جایگاه طیور بومی در اقتصاد خانوار روستایی و عشایری و در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی و همچنین کاهش ویروس وحشی در گردش، دهمین مرحله از واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در استان با واکسیناسیون دو میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۶۸ قطعه طیور به پایان رسید.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد واکسیناسیون طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل از ۲۰ بهمن سال گذشته شروع شده بود در انتهای فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به پایان رسید.

زبردست، اضافه کرد در اجرای این عملیات از پتانسیل نیرو‌های بسیج مهندسین جامعه کشاورزی روستاها، دهیاران و همکاران سازمان جهاد کشاورزی جهت ایمن‌سازی طیور بومی استفاده شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است