Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی همزمان هشت طرح ساماندهی دریا در سواحل شهرستان های چالوس، تنکابن، رامسر، محمودآباد، بابلسر، جویبار، نکا و عباس‌آباد روز یکشنبه به صورت همزمان با دستور استاندار مازندران آغاز شد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، عملیات اجرایی طرح های ساماندهی دریا در شهرستان های چالوس ،تنکابن، عباس آباد، رامسر ، محمود آباد، بابلسر، جویبار و نکا با دستور استاندار مازندران و با حضور مشاور و دستیار ویژه استاندار، علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان چالوس، رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان و سایر مسئولین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این طرح ها تا آماده شدن برای شنا حداکثر دو هفته زمان می برد. مجری طرح آن نیز سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران است.در این طرح ها دوش آب شیرین ، نماز خانه ، تخت های آفتاب گیری ، کانکس مدیریتی ، سرویس بهداشتی، رختکن تعویض لباس و محل استقرار ناجیان زنانه و مردانه پیش‌بینی شده است.

استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه ساحل باید برای استفاده عمومی آماده سازی و مناسب سازی شود، ادامه داد: هشت منطقه در مازندران برای این طرح هدفگذاری شد که البته این طرح ها موقتی است و ساحل مازندران باید صاحب پیدا کند و رها نباشد.

استاندار مازندران گفت: وضعیت سواحل و دریا مشخص باشد و اتفاقات ناگواری مانند غرق شدن افراد در دریا رخ ندهد.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید بیاید در ساحل سرمایه گذاری کند و آن را تحویل بگیرد، تصریح کرد: باید مناطق شنا ممنوع در سواحل مازندران مسدود شود و مناطق مناسب شنا هم باید دارای امکانات و پشتیبانی های لازم باشد تا مردم با خیال راحت به شنا بپردازند.

فرجی، رئیس سازمان همیاری شهرداری های استان در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای این طرح ها توسط سازمان متبوع؛ با بیان این که اجرای طرح ساماندهی در راستای دستور رئیس جمهوری در ارتباط با آزادسازی سواحل و افزایش ارائه خدمات به گردشگران انجام شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع تعداد اماکن ساماندهی سواحل مازندرانی خزر به ۶۸ نقطه افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور دهم بهمن ماه سال گذشته در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل کرد.

تصرف حریم سواحل دریای خزر معضل چند دهه ای در استان های شمالی بود. تعریف حریم ۶۰ متری برای سواحل خزر دارای قانون مصوب با قدمت بیش از یک دهه است که پیش از این به علت مقاومت دستگاه های دولتی بدرستی اجرایی نشده بود.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران امروز یکشنبه در ادامه سفرهای شهرستانی به چالوس سفر کرده است.

 استاندار را در این سفر حدود ۵۰ مدیرکل دستگاه اجرایی همراهی می کنند و بازدید از چند طرح نیمه‌تمام عمرانی، اعزام نماینده به تمامی روستاها به منظور گفت و گو با روستاییان و احصای مسایل و مشکلات آنها از اهداف سفر یک روزه استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

حسینی‌پور در این سفر همچنین با اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران و فعالان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان چالوس دیدار و گفت و گو خواهد کرد. برگزاری نشست شورای اداری شهرستان هم برنامه پایانی سفر استاندار مازندران به چالوس اعلام شده است.

پیشتر استاندار مازندران طی روزهای یکم فروردین و ششم و نوزدهم خرداد ماه به ترتیب در اولین، دومین و سومین سفر شهرستانی به نکا، گلوگاه و فریدونکنار سفر کرده بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران استاندار مازندران ساماندهی سواحل سید محمود حسینی پور استاندار مازندران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد