Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- مهدی خطیبی امروز دوشنبه در حاشیه نشست شورای معاونان و مدیران و همچنین بازدید از روند فعالیت خطوط تولید این شرکت با بیان این مطلب افزود: ایران خودرو گام در مسیر بسیار مهمی گذاشته که نقطه آغاز آن تولید کامل و عبور مستقیم است و در همین راستا آمار تولید کامل این شرکت تا امروز به عدد ۱۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۲۴ دستگاه رسیده و تعداد فاکتورهای صادره این شرکت نیز به ۱۴۱.۲۷۶ مورد رسیده که به ترتیب رشد ۵۶ درصدی و ۴۴ درصدی را به دنبال داشته است.
وی با بیان این‌که میزان عرضه خودرو این شرکت نیز با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به عدد ۱۴۳.۵۶۸ دستگاه رسیده، افزود: با استمرار رویکرد تولید کامل و عبور مستقیم حرکت شتابنده ایران خودرو در مسیر افزایش تولید ادامه خواهد داشت و در شرایط فعلی می‌توانیم که ادعا کنیم که نسبت به شش ماه قبل، این مجموعه در جایگاه قابل قبولی قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که ایجاد فضاهای مسموم و افزایش تخریب ها تاثیر بر عزم و اراده مدیران و کارکنان ایران خودرو در مسیر پیشرفت ندارد، افزود: در همین راستا با رونمایی از محصول جدید «ری‌را» به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران‌خودرو و حتی صنعت خودرو ایران نشان دادیم که با وجود تمام سختی ها قطار پیشرفت این مجموعه متوقف نخواهد شد.
خطیبی با بیان این‌که با اجرای برنامه های جدید طی ماه‌های گذشته، ایران خودرو به روزهای درخشان خود بازگشته است، افزود: حجم عظیم سرمایه گذاری‌های این گروه صنعتی، زیرساخت های گسترده و نیروی انسانی خلاق، کارآمد و نخبه ایران خودرو بزرگ‌ترین نقطه قوت این مجموعه و صنعت خودرو ایران است و تردید نداریم که با وحدت و همدلی بیش‌تر دستاوردهای مهم‌تری حاصل خواهد شد.
وی خطاب به معاونان و مدیران این شرکت با بیان این‌که اصالت هدف اصلی گروه صنعتی ایران خودرو است، افزود: با اتخاذ تدابیر هوشمندانه و بی توجهی به هجمه ها و فضاهای موهوم به هیچ عنوان نباید از رویه های غیراخلاقی تاثیرپذیری داشته باشیم و باید با هوشیاری و درایت بر این فضاهای تاریک غلبه کنیم.
وی با تاکید بر این‌که تمرکز ویژه بر توسعه محصولات پیشرفته در کلاس جهانی و منطبق با استانداردهای روز دنیاست، افزود: اجرای طرح جهش کیفیت ایران خودرو در قالب ۲۷۹ پروژه مهم و با هدف افزایش رضایت مشتریان در دستور کار ویژه قرار گرفته و اثرات ملموس آن در مدت زمان کوتاهی نمایان خواهد شد.
خطیبی با بیان این‌که امروز با رویکردهای دقیق و علمی بسیاری از ظرفیت های بلاتکلیف گروه صنعتی ایران خودرو فعال شده و یا در حال فعال سازی است، افزود: اصلاح فرآیندهای اقتصادی، تولیدی و سرمایه گذاری و ایجاد تحول در زیرمجموعه های گروه برپایه همین رویکرد بوده که یکی از نمونه های بارز آن بازگشت شرکت ایران خودرو دیزل به اوج اقتدار است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: آغاز حرکت دانش بنیان در گروه و امضای ۵۴ تفاهم نامه با شرکت های داخلی یک تحول مهم و ارزشمند در این مجموعه به شمار می رود و با دستور کار ویژه و گزارش دهی منظم از روند پیشرفت فعالیت ها در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: رسیدگی ویژه به امور رفاهی و معیشتی کارکنان و اصلاح فرآیندهای داخلی به نفع ذینفعان و خانواده گروه صنعتی ایران خودرو، محور اصلی برنامه های این مجموعه است و از این پس در ایران خودرو با قدرت و انسجام بیش‌تر و قوت قلب بالاتری برنامه ها را دنبال خواهیم کرد تا جایی که این مجموعه موجب فخر صنعت کشور باشد.
هم‌زمان کیانوش پور مجیب قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان لکوموتیو و پیشران بسیاری از شاخه های مهم صنعتی کشور امروز نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کند و توانسته است در این شرایط پیچیده به دستاوردهای کم نظیری در تاریخ صنعت خودرو ایران برسد.
وی با بیان این‌که نباید اجازه داد طعم شیرین پیشرفت در تولید به تلخی بدل شود، افزود: مجموعه مدیران و کارکنان صنعت خودرو و به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو در طول ماه‌های گذشته نشان داده‌اند که این صنعت در مسیر درستی حرکت می‌کند و در عین حال عملکرد آنان زیر ذره بین ناظران و افکار عمومی است.
پورمجیب با بیان این‌که اثرات تصمیمات کلان و دقیق گروه صنعتی ایران خودرو در ماه‌های آینده نمود عینی بهتری خواهد داشت، افزود: به طور حتم این حرکت با صلابت و انگیزه بسیار مضاعفی ادامه خواهد داشت و با به نتیجه رسیدن طرح های جدید تعریف شده شرایط متفاوتی بر این مجموعه حاکم خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب ایران خودرو صنعت خودرو بازار خودرو محمد کاظمی حسین طائب گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو صنعت خودرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری

فضل‌الله رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری با هدف شناخت مقاصد صادراتی، معرفی گروه‌های کالایی، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو حضور یافت و نتیجه این حضور جهش صادراتی در استان بود.

وی با اشاره به حضور چهارمحال و بختیاری در ششمین نمایشگاه "ایران اکسپو" افزود: تلاش می‌شود در این دوره از نمایشگاه که با حضور ۲ هزار شرکت تجاری برگزاری می‌شود مشتریان و هدف‌های جدید صادراتی برای محصولات این استان شناسایی شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۴۱ شرکت تولیدی در استان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در ۶ گروه کالایی شده‌اند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده میز توانمندی‌های صادراتی در غرفه زنجیره ارزش استان در اختیار گرفته شده تا بتوان از این طریق توانمندی صادراتی استان را به بازرگانان و شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه از ۸۰ کشور دنیا ارائه کرد.

رحمتی عنوان کرد: ۶ واحد و شرکت تولیدی برای حضور در نمایشگاه "ایران اکسپو" به صورت مستقیم دارای غرفه‌های مجزا هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این ۲۰ محصولی که امکان افزایش تولید در صورت وجود بازار صادراتی دارند انتخاب شده که در غرفه ارائه توانمندی‌های صادراتی به صورت مستقیم با ۲ هزار نفری که از ۸۰ کشور دنیا در این نمایشگاه حضور دارند وارد مذاکره می‌شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور در نمایشگاه ایران اکسپو موجب معرفی محصولات استان، ایجاد مشتری‌های جدید، افزایش مقاصد صادراتی و تنوع بخشی به گروه‌های کالایی می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو در ۲ بخش حاکمیتی و خصوصی برگزار می‌شود بیان کرد: در بخش حاکمیتی در سالن ۴۱ همه استان‌ها دارای غرفه هستند و هر غرفه دارای سه بخش شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است که اداره‌کل صمت چهارمحال و بختیاری مسؤولیت جایگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برعهده دارد.

وی تاکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد که می‌تواند آن را به سرمایه‌گذاران عرضه کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند این استان در گذشته به عنوان یک استان صنعتی و صادرات محور شناخته نمی‌شد اما امروز به واسطه تحولات و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی و صادراتی دارای حدود ۳۰ محصول صادرات محور است.

رحمتی با اشاره به رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری افزود: خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی یکی از مشکلات چهارمحال و بختیاری را نبود خط ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به فاصله جغرافیایی این استان با مرزهای کشور و بالا بودن هزینه حمل و نقل امید می‌رود با همت مسؤولان این زیرساخت مهم و اساسی در بخش اقتصادی در استان فراهم شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از مشکلات این استان را فعال نبودن منطقه ویَژه اقتصادی عنوان کرد و گفت: فعالیت منطقه ویژه اقتصادی کمک مهمی به صادرات محصولات استان می‌کند.

کد خبر 6089730

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران