Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اجرای طرح کاهش ساعات کار را به زیان کارگران شاغل در بنگاهها و واحدهای تولیدی دانست و گفت: در اجرای چنین طرح‌هایی باید تمام جوانب کار سنجیده شود چون ممکن است با کاهش ساعات کار، حقوق و دستمزد پرداختی به کارگران نیز دچار کاهش شود.

فتح الله بیات در گفت وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به اثرات اجرای طرح کاهش ساعات کار ادارات بر فضای کسب و کار اظهار کرد: به طور حتم این طرح در برخی از بخشهای اداری مثل بانکها و سازمانهایی که می توانند ازساعت ۷ صبح فعالیت خود را آغاز کنند، خوب است ولی در بخشهای صنعت و کارخانجات یا بخشهای خدمات که در ساعات مختلف ارائه خدمات دارند و بعضی از بخشهای دولتی که از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد ارائه خدمت دارند، جواب نمی دهد لذا نباید به شکل کلی و عمومی این طرح را لحاظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح کاهش ساعات کار بر عملکرد کارخانه‌ها، گفت: این طرح روی فعالیت بخشهای خصوصی، ‌کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که نمی توانند توقف فعالیت داشته باشند تاثیرگذار بوده است چون با اجرای مصوبه باید ساعاتی از کار را متوقف و خط تولید را تعطیل کنند.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، در اجرای چنین طرح هایی باید تمام ابعاد و جوانب طرح سنجیده شود تا نیروی انسانی بیکار نشود و ساعات کار کاهش نیابد و اگر کاهش پیدا می کند به شکلی جبران شود چون ممکن است با کاهش ساعات کار حقوق و دستمزد پرداختی به کار نیز با کاهش همراه باشد.

بیات افزود: وقتی حقوق و دستمزدی که به کارگر پرداخت می شود، مصوب وزارت کار است و طبق قانون کار حق بیمه او از سوی کارفرما واریز می شود نباید اجرای طرح باعث شود که بیمه، شیفت کارگر، ‌اضافه کار و حقوق او تحت تاثیر قرار گیرد و معیشت او دچار مشکل شود.

این مقام کارگری ادامه داد: در دوران کرونا که بیشتر ادارات و سازمانها دورکار بودند، کارگران سرکار بودند و مطالبات و حقوق آنها طبق قانون کار پرداخت شد و بیشتر در بخشهای خدماتی که فعالیت خود را به ناچار متوقف کردند، کارگران بیکار شدند و درگیر دریافت بیمه بیکاری بودند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کاهش ساعات کار را به زیان کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و بنگاههای اقتصادی دانست و گفت: در شرایط اقتصادی حاضر اگر یک کارگر ساعت کارش را پر کند حتی اضافه کار هم داشته باشد باز هم نمی تواند هزینه های زندگی اش را تامین کند حال اگر ساعات کارش را کاهش بدهیم این مساله بر معیشت او اثر می گذارد بنابر این وقتی تصمیمی گرفته می شود که هدف بزرگی را دنبال می کند ابتدا باید زیرساختهای آن را فراهم کرد، سپس هزینه های آن را پذیرفت و در بحث مالی بودجه اجرای آن را درنظر گرفت تا نیروی کار متضرر نشود و بعد بگوییم چون هزینه ها را کاهش دادیم در مصرف برق صرفه جویی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حقوق و دستمزد ، بیمه ، کارگران ، اضافه کاری ، بنگاه اقتصادی ، بودجه ، صرفه جویی در مصرف برق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حقوق و دستمزد بیمه کارگران اضافه کاری بنگاه اقتصادی بودجه صرفه جویی در مصرف برق طرح کاهش ساعات کار اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس؛ شهردار بندرعباس گفت: در این مراسم کارگران زحمتکش پاکبان، فضای سبز و بخش‌های عمرانی و خدمات شهری حضور دارند.
مهدی نوبانی افزود: پرداخت به موقع حقوق کارگران و به روز کردن بیمه‌ها در اولویت شهرداری است.
وی گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای کارگران آماده شده است که بر اساس آن حقوق و مزایای آنها بر اساس سختی کار پرداخت می‌شود.
شهردار بندرعباس گفت: از دو سال گذشته تاکنون ۱۱ نفر از کارگران حین کار، جان خود را از دست داده اند.
نوبانی افزود: در تلاش هستیم تا همسر و یا فرزند فوت شدگان در شهرداری بندرعباس مشغول به کار شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این مراسم گفت: اکنون فاصله پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بندرعباس به کمتر از یک ماه رسیده است.
مصیب نظری افزود: برای راه اندازی مرکز رفاهی و درمانی ویژه کارگران شهرداری در تلاش هستیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بخشی از زحمات کارگران باید با پرداخت به موقع حقوق جبران شود.
احمد مرادی افزود: حقوق و بیمه از مطالبات اصلی کارگران است که باید به آن توجه شود.
وی گفت: تلاش همه ما در مجلس شورای اسلامی نیز برای وضع قانون به نفع جامعه کارگری است.

بیشتربخوانید:  تجلیل از کارگران نمونه جزیره هرمز
سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان نیز گفت: پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت هر سازمانی قرار گیرد و بقیه امور در مراحل بعدی است.
در پایان این مراسم از ۱۸ کارگر نمونه در بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس و ۱۱ خانواده کارگران که جان خود را از دست دانده اند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران