Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی موذنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پالایشگاه ششم در دوره تعمیرات اساسی سالانه خود قرار دارد؛ بنابراین گاز ورودی به آن قطع، مخازن اصلی تخلیه و فلرهای اصلی نیز خاموش شده‌اند، اما فلر مخزن ال پی جی که امکان تخلیه کامل آن وجود ندارد، همچنان فعال است.

وی ادامه داد: در شرایط تعمیرات اساسی، سیستم‌های کمپرسور (خنک کننده) و بویلر که کارکرد تولید بخار و بهسوزی فلرها را دارند، از چرخه خارج می‌شوند، به همین دلیل در ۲ روز اخیر فلرینگ مخزن ال پی جی سبب آلودگی در این منطقه‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه با بیان اینکه این آلودگی به مرور کمتر شده و تا پایان هفته تمام می‌شود، بیان کرد: آلایندگی در این مدت به حد اضطرار نرسید که نیاز به اقدام این اداره باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده با پایان تعمیرات اساسی در بخش کمپرسور و بویلر این تجهیزات به چرخه فعالیت بازمی‌گردند و به بهسوزی فلر مخزن ال پی جی کمک می‌کنند.

موذنی اذعان کرد: با این حال جدای از این آلودگی موقت پالایشگاه ششم در زمان فعالیت خود آلودگی فلری شدیدی دارد که باعث آلودگی محیط زیست منطقه می‌شود و پرونده شکایت اداره حفاظت محیط زیست عسلویه از آن در دستگاه قضایی در جریان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: نقص و ضعف‌ها در هنگام ساخت و تجهیز و تحریم‌های اعمال شده علیه آن برای بهبود تجهیزات سبب تداوم فلرینگ در آن شده است که آلایندگی بالایی برای هوای شهرستان عسلویه دارد.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر آلودگی هوا شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر آلودگی هوا عسلویه بوشهر آلودگی هوا شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تعمیرات اساسی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم

خانم شجاعی مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر اظهار کرد: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

او گفت: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه‌ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ متر وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است