Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در آستانه برنامه هفتم توسعه و با توجه به شانزده جلسه برگزار شده از سوی دبیرخانه برنامه هفتم توسعه مرکز پژوهش‌های مجلس بر ۱۰ توصیه مهم در خصوص این برنامه به عنوان نکات راهبردی تاکید کرد.

نکات مورد توجه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به شرح زیر است:

۱- در خصوص دوگانه‌های سیاستی-مدیریتی مزمن کشور تصمیم روشن گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- از آرمان‌گرایی‌های غیرواقع‌بینانه که با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور تناسبی ندارد، پرهیز شود.

۳- حاکمیت برای ۵ سال پیش رو به منظور تمرکز بر روی چند اولویت کاملاً محدود به اجماع برسد و حداکثر منابع و ظرفیت‌ها را برای تحقق اولویت‌ها متمرکز کند.

۴- موانع انواع سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، عمومی غیردولتی و خارجی را به طور حداکثری رفع شود.

۵- از فرصت موقعیت جغرافیایی ایران در مسیر کریدورهای ترانزیتی شمال به جنوب در ارتباط با اوراسیا و روسیه و کمربند راه در رابطه با چین حداکثر استفاده به عمل آید.

۶- برای رفع تورم مزمن بر روی ۳ ناترازی بودجه، شبکه بانکی و صندوق‌های بازنشستگی تمرکز شود.

۷- دیپلماسی اقتصادی و تجاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در ارتباط با کشورهای همسایه و ژئواکونومیک به ویژه چین، روسیه و هند جدی گرفته شود.

۸- برای پیشبرد اهداف توسعه، توانمندسازی دولت از طریق تقویت نهاد راهبر توسعه، دولت الکترونیکی یکپارچه و مردم‌سپاری حداکثری خدمات عمومی در دستور کار قرار گیرد.

۹- امید و اعتماد و مشارکت مردم لازمه تحقق برنامه توسعه است. رفع موارد تعارض منافع، شفافیت در حکمرانی و کاهش فقر برای تقویت همراهی جامعه لازم و ضروری است.

۱۰- اهمیت تبیین و تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات تحولی و اصلاحی کمتر از خود اصلاح نیست. حتماً فکری به حال توان رسانه‌ای جبهه انقلاب شود.

کد خبر 5524871 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک نگاهداری مرکز پژوهشهای مجلس برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران امور خارجه تهران هیئت دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمان اطلاعات سپاه حسین امیر عبداللهیان مجلس وزارت امور خارجه مرکز پژوهش های مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳

 

 

 



به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۳ شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: امسال علاوه بر برنامه‌هایی که در نظر داریم و در این خصوص برنامه‌ریزی شده در تلاش هستیم منطقه هفت حوض را توسعه دهیم تا مورد توجه مردم به خصوص افرادی که در جنوب شرق مشهد زندگی می‌کنند نیز قرار گرفته شود.

امیر رمضانی افزود: در حال حاضر مقدمات انجام فعالیت‌هایی در زمینه توسعه منطقه هفت حوض آغاز شده و امیدواریم که به زودی این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در مجموعه خود برنامه‌ریزی کردیم اتوبوس گردشگری برای زائران و مجاوران است که آن‌ها را از کوه پارک به سمت قله‌زو منتقل کنیم و این اتفاق به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: اقدامات دیگری در خصوص توسعه هفت حوض و تقویت فضای نوری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم فضاهای درختکاری را در این منطقه افزایش دهیم تا مردم بتوانند از فضای بیشتری نیز استفاده کنند.

امیر رمضانی افزود:در حال حاضر ظرفیت پارکینگ هفت حوض حدود ۱۷۰۰ خودرو است و قصد داریم این فضا را گسترش دهیم تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند. همچنین راه‌اندازی روستا بازار تقریباً به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم که در روزهای آینده به بهره‌برداری کامل برسد و به محض اینکه به صورت جامع و کامل راه‌اندازی شود، قطعا حدود ۱.۵ برابر در ورودی‌ منطقه هفت حوض تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: این تصمیم باعث شد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این تغییرات منجربه اقبال بیشتر مردم به این منطقه شده است. بنابراین منطقه هفت حوض می‌تواند درصدی از شهروندان شرق مشهد را به سمت خود سوق دهد، زیرا خدمات در این منطقه نیز ارزان قیمت است.

امیر رمضانی با بیان اینکه نیاز است سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا ارائه این خدمات به مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌های دیگری مانند بازی‌های هیجانی را در دستور کار خود قرار داده و لایحه آن برای شورای اسلامی مشهد ارسال شده است تا در صورت موافقت نیز اتفاق رخ دهد. این بازی‌های هیجانی در ۴ نقطه مشهد با ۱۰ مورد تنوع برای علاقه‌مندان اتفاق خواهد افتاد. همچنین اقدامات اولیه‌ای برای ایجاد شهر برفی و گفت‌وگو با سرمایه‌گذار آکواریوم شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است