Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در دیدار کاظمی قمی و کولوبایف، طرفین در مورد توسعه وضعیت افغانستان و راه های حل مشکل این کشور  تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان در این دیدار ، ضرورت و اهمیت تعامل با حکومت افغانستان را به منظور جلوگیری از تشدید بیشتر تنش در این کشور مورد تاکید قرار داد و اشاره کرد که هرگونه افزایش تنش در افغانستان می تواند بر مسائل امنیتی منطقه تأثیر منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دولت قرقیزستان همچنین تاکید کرد که لازم است علاوه بر ضرورت استفاده موثر و مطلوب از ظرفیت و سازوکارهای موجود در نهادها و روندهای همکاری های منطقه ای از جمله سازمان همکاری شانگهای برای کمک به حل مسائل افغانستان، کشورهای منطقه به فکر سازوکارهای جدید برای کاهش مشکلات افغانستان و قرار گرفتن این کشور در مسیر همکاری های منطقه ای باشند.

در این دیدار، طرفین توافق کردند که گفت وگوهای سیاسی بامحوریت کمک به حل مسائل افغانستان را ادامه دهند تا حمایت حداکثری از مردم این کشور جنگ زده با هدف ساختن یک افغانستان صلح آمیز و با ثبات صورت گیرد.

برچسب‌ها افغانستان قرقیزستان دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان قرقیزستان دولت افغانستان قرقیزستان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان

معاون نخست‌وزیر قزاقستان و هیأت همراه‌اش در دیدار با سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت کشورش خواهان تقویت روابط دو کشور برای توسعه دادوستد و همکاری اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله بخش معادن با افغانستان است. 

ژومانگارین همچنین افزود، شرکت‌های قزاقستانی با تجربه و سابقه‌کاری که در بخش استخراج معادن در دنیا را دارند، آماده کارهای عملی در بخش معادن و همکاری همه‌جانبه با افغانستان اند.

در همین‌حال، شیخ‌ شهاب‌الدین دلاور در این دیدار گفت، افغانستان سرشار از منابع معدنی از قبیل طلا، آهن، سرب، جست، مس، انتیمونی، نفت و گاز بوده که با موجودیت امنیت سراسری و شفافیت کامل، بهترین فرصت‌ برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان