Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

انجام تکالیف دستگاه‌ها در اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی در نشستی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور زمان‌بندی شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در نشستی که روز دوشنبه به ریاست سید "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در تهران برگزار شد، راهکارهای تسریع روند اجرای پروژه ریلی مرکز استان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور نمایندگان حوزه‌های مرتبط و بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی و به منظور پرداخت ٢ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مربوطه توسط صندوق توسعه ملی برگزار شد.

در این نشست بر اهتمام بانک‌ها در تامین سهم خود از اعتبار تعیین شده برای این پروژه تاکید و مقرر شد بانک ملی طی حداکثر یک هفته موافقت کتبی خود به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان برای سهم عاملیت را اعلام کند.

پس از تحقق این بند، بانک رفاه (سرگروه بانکی) طی حداکثر یک هفته کنسرسیوم بانکی را تشکیل داده و مراتب را به صندوق توسعه ملی اعلام کند. صندوق توسعه ملی نیز با توجه به سوابق و مستندات خاص این پروژه، مساعدت لازم را برای پرداخت معمول دارد.

بنابر این گزارش با توجه به اینکه تسریع و تامین مالی پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی است، معاونت اجرایی رئیس جمهور درخصوص اهتمام حوزه‌ها در اجرای تعهدات‌شان، پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، بانک ملی ایران، بانک ملت ایران، بانک تجارت ایران، بانک رفاه کارگران، بانک خاورمیانه و بانک ایران زمین برگزار شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور دهم خرداد امسال از روند اجرای پروژه راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی که در سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی به عنوان مطالبه بر زمین مانده مردم به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت، بازدید کرد.

طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار، ۴۲۱ کیلومتر در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد. حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار، ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی و ۱۸۳ کیلومتر دیگر در استان خراسان جنوبی قرار دارد و ۵۸ کیلومتر از آن در دست اجراست.

عملیات اجرایی ۹۰ کیلومتر از این طرح ریلی که پس از ۲ دهه انتظار در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در قالب ۲ قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی گناباد و ۳۲ کیلومتری نیز از طرف بیرجند در دست اجراست و قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی به‌ طول ۳۲ کیلومتر در مرحله زیرسازی قرار دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، بر اساس مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی به این استان باید از طریق کُنسرسیوم بانک‌های عامل با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی، تسهیلات پرداخت شود.

همچنین مقرر شد در صورت طولانی شدن فرآیند پرداخت اعتبارات مذکور و برای تامین کسری منابع مورد نیاز احداث راه‌آهن، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و ارائه پیشنهاد لازم اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاون اجرایی رئیس جمهور تین روابط عمومی خراسان جنوبی معاون رئیس جمهور استاندار خراسان جنوبی صندوق توسعه ملی بانک ملی مدیرکل راه و شهرسازی بانک مرکزی سازمان برنامه و بودجه بانک ملت تجارت خاورمیانه مشهد خراسان رضوی راه و شهرسازی بودجه وزارت راه و شهرسازی راه آهن بیرجند یونسی پروژه راه آهن بیرجند اجرایی رئیس جمهور صندوق توسعه ملی راه و شهرسازی خراسان جنوبی استان خراسان اجرای پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اجرای روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند _ نهبندان خبرداد و گفت: با هدف بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور شریانی وکریدوری بیرجند - زاهدان در حوزه شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و نهبندان آغاز شد.


 سید محمد فرخی با بیان اینکه محور بیرجند – زاهدان یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان است، افزود:  پروژه‌های متعدد جهت بهبود عملکرد محور تعریف شده  که ابتدا لکه گیری و درزگیری انجام و سپس مسیر لایه نهایی اجرا می‌ شود.


رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:  با اجرای این عملیات، شاهد تردد ایمن و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • عملیات روکش آسفالت محور بیرجند نهبندان به طول ۳۶ کیلومتر
  • روکش آسفالت ۳۶ کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • روکش آسفالت 36 کیلومتر از محور بیرجند – نهبندان
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف