Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: با توجه به ورود گرد و خاک عراقی در بخش‌هایی از مناطق غربی و جنوب غربی استان و وزش باد متوسط تا شدید، کاهش دید افقی تا اواخر وقت امروز در مناطق یاد شده قابل انتظار است.

وی افزود: پایان هفته همچنان وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در مناطق غربی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان همچنین وقوع گرد و خاک محلی و موقتی طی ساعاتی از بعدازظهرها در این مناطق پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی در این مدت شمال خلیج فارس نیز  مواج است و روند افزایش دما نیز در این ایام مورد انتظار است.
سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۴۷.۲ و ایذه با ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۴.۶ و حداقل ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار عراقی از صبح روز یکشنبه وارد خوزستان شد و میزان غلظت گرد و غبار در آبادان در این روز به ۱۸ برابر حد مجاز رسید.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان  ادارات و سازمان های پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد. 

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار بیشتر نقاط خوزستان را درگیر کرد که بیشترین غلظت آن در شهرستان‌های اهواز و کارون با حدود ۶ برابر حد مجاز بود.

برچسب‌ها گرد و غبار خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرد و غبار خوزستان اهواز گرد و غبار خوزستان اهواز توده گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند کاهش دما از فردا گفت:از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه با توجه به عبور موج ضعیفی از فراز استان همراه با ضرایب بالای ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از ظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه خلیج فارس مواج است.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۲ و حداقل به ۲۳.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 748870

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد