Web Analytics Made Easy - Statcounter

یحیایی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از اراضی ملی در سطح استان تثبیت شده و اسناد آنها نیز صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشوری راه کسب کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی یحیایی سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند ثبت اسناد گفت: سازمان ثبت اسناد تمامی خدماتش را به صورت برخط ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یحیایی با بیان اینکه الکترونیکی شدن در فرایند کوتاه کردن صدور اسناد بسیار کمک کرده است، افزود: در ادارات ثبت شهرستان های سرخه، شاهرود، میامی، مهدیشهر، گرمسار، دامغان، سمنان این روند انجام شده و پرونده ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۵ هزار سند رسمی معاملات در دفاتر اسناد رسمی استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ۵۷ هزار سند مالکیت در این دفاتر صادر شده است.

سرپرست ثبت‌اسناد و املاک استان بابیان اینکه طی بازه زمانی یک سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال معوقات بانکی این استان از طریق ادارات ثبت‌اسناد و املاک وصول‌شده است، عنوان کرد: درآمد این اداره بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال را شامل می‌شود که از نظر درآمدی دومین اداره در سطح استان هستیم.

یحیایی با اشاره به اینکه ۴ ایستگاه ثابت ماهواره ای در زمینه کاداستر ایجاد شده است، گفت: طرح شمیم با این ایستگاهها پوشش داده می شود و در تکمیل بانک اطلاعات تسریع ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از اراضی ملی در سطح استان تثبیت شده و اسناد آنها نیز صادر شده است، گفت: در این حوزه رتبه سوم کشوری راه کسب کرده ایم.

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان در ادامه تصریح کرد: بیش از ۹۳ درصد از اراضی دولتی نیز کار صدور اسناد آنها انجام شده است.

یحیایی با اشاره به فعالیت ۱۱ دفتر ازدواج در سطح استان گفت: ۷ دفتر در سطح استان نیز کار طلاق را انجام می دهند.

وی بابیان اینکه طی بازه زمانی یک‌ساله ۳ هزار و ۶۵۴ واقعه ازدواج در استان سمنان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل افزایش این آمار را نشان می‌دهد، افزود: در حوزه طلاق نیز متاسفانه روند افزایشی را داشته ایم.

سرپرست ثبت اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به ثبت ۹۲۹ شرکت و موسسه غیرتجاری در سطح استان، اظهار کرد: در حال حاضر کار ثبت ۲۳ هزار و ۸۲۱ انجام شده است که ۴ هزار و ۲۳۹ فقره تغییرات شرکت بوده که کارهای ثبت آن صورت گرفته است.

با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۸۲۲ پرونده جاری اجرایی داریم، گفت: این پرونده ها در حال رسیدگی هستند و ۲۳۵ پرونده هیئت نظارتی نیز به آنها رسیدگی شده است.

یحیایی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک سندهای مالکیت نیز در دفاتر اسناد رسمی نیز دریافت خواهند کرد، افزود: برای صدور سند، دیگر نیازی به حضور در ادارات ثبت نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپرست ثبت اسناد و املاک استان درصد از اراضی سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت

محله تهرانسر در منطقه ۲۱ شهر تهران واقع شده است. ۹ سال گذشته مسکن ویژه تهرانسر با ۲۱۰۰ واحد مسکونی ساخته شد، اما با گذشت این مدت همچنان سند مالکیت صادر نشده است. بار‌ها ساکنان برای رفع این مشکل پیگیری کرده اند، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، بعد از گذشت ۸ سال همچنان ما ساکنان مسکن ویژه تهرانسر به دنبال سند هستیم و سند‌های ما صادر نمی‌شود خواهش میکنم رسیدگی کنید.

منبع: علی دیبایی - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت