Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور آمادگی پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، گفت: دانشجویان ایرانی رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور جهت انتقال به دانشگاه‌های کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر ابوالفضل دانشور ضمن بیان این مطلب گفت: کلیه دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه ذکر شده است می‌توانند نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

دکتر دانشور بیان کرد: با عنایت به حاکم شدن شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و بالطبع تاثیرگذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این دانشجویان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل ادامه داد: حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکتری تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در خصوص نحوه ارائه تقاضا توسط دانشجویان تصریح کرد: کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» به آدرس «portal. Saorg.ir» ، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدام نمایند. پس از آن فرایند اعتبار دانشگاه مبداء و مدارک تحصیلی دانشجو در کشور مبداء توسط اداره کل امور دانش‌آموختگان‌ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه از طریق دبیرخانه درخواست‌ها به دانشگاه‌های پیشنهادی ارسال می‌شود، در پایان نیز درخواست‌ها در شورای انتقال بررسی و نتیجه نهایی توسط شورا تعیین می‌شود.

دکتر دانشور افزود: دبیرخانه شورای انتقال سازمان امور دانشجویان طی سال‌های گذشته با بسیاری از پرونده‌های ارسالی دانشجویان که شرایط آیین‌نامه را داشته‌اند موافقت کرده است به عنوان مثال در سال ۹۵ شورا با ۲۱۹ پرونده، در سال ۹۶ با ۱۶۳ ، در سال ۹۷ با ۱۸۶ ، در سال ۹۸ با ۱۷۹ ، در سال ۹۹ با ۷۹ و در سال ۱۴۰۰ با ۸۱ پرونده جهت ادامه تحصیل دانشجویان در ایران موافقت کرده است.

 وی در خصوص زمان ارائه درخواست انتقال به داخل اظهار کرد: بنابراین دانشجویان در تمام طول سال با وجود شرایط آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های آموزش عالی کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرد و درخواست انتقال خود را ثبت کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که هر جوان ایرانی که برای کسب علم و دانش پیشگام شده و در فرایند تحصیل دچار مشکل شده است با اولویت رسیدگی شود از همه جوانانی که در حین تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور متحمل مشکلاتی شده‌اند که ادامه تحصیل آن ها را با موانعی رو به‌رو کرده است بدانند که سازمان امور دانشجویان با تمام توان و ظرفیت قانونی پشتیبان آنها است چرا که اعتقاد داریم این جوانان فرزندان ما هستند و برای ساختن بنای عظیم تمدن اسلامی باید ظرفیت‌های این دانشجویان هم مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشجویان ایرانی خارج از کشور شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور دانشجویان ایرانی درخواست انتقال امور دانشجویان ادامه تحصیل آیین نامه کل امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • درخواست اسرای صهیونیست از نتانیاهو درباره پذیرش توافق آتش بس
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد