Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@13:12:32 GMT

سرور مجازی ارزان و پر سرعت

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۴۰۷

سرور مجازی ارزان و پر سرعت

زمانی که می خواهیم خریدی را انجام دهیم، چندین فاکتور را در نظر می‌گیریم و بر اساس آن خریدمان را انجام می دهیم. یکی از فاکتور هایی که همیشه در خریدمان وجود دارد، این است که هم هزینه آن پایین باشد و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد؛ یعنی هم خدا را می خواهیم و هم خرما را. فرق نمی کند خریدمان لباس باشد یا سرور مجازی! به دنبال سرور مجازی می گردیم که هم ارزان باشد و هم پرسرعت باشد و هم خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر نه؟ اما آیا چنین چیزی ممکن است که سرور مجازی هم ارزان باشد و هم پرسرعت؟

اگر قصد خرید سرور مجازی دارید و می خواهید سرور مجازی شما تمامی فاکتور های قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش را داشته باشد، این مقاله برای شماست! تا پایان همراه ما باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

سرور مجازی چیست؟

برای آن که بدانید که اختلاف قیمت در سرور مجازی از کجا به وجود می آید، باید ابتدا به خوبی با مفهوم سرور مجازی آشنایی داشته باشید. تعریف معروفی که در مورد سرور مجازی وجود دارد، این است که سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

اما اگر بخواهیم بیشتر آن را توضیح دهیم و جنبه فنی سرور مجازی را به صورت ساده تر بیان کنیم، باید بگوییم که تکنولوژی مجازی سازی، عامل مهمی در به وجود آمدن سرور های مجازی بود. تکنولوژی مجازی سازی این امکان را فراهم می کند که از هر واقعیت فیزیکی که وجود دارد، یک نسخه مجازی ساخته شود؛ به عبارت دیگر سرور مجازی، نسخه مجازی سازی شده سرور فیزیکی است. یعنی زمانی که شما با سرور مجازی کار می کنید، در حقیقت امکانات یک سرور اختصاصی فیزیکی را در اختیار دارید که واقعیت فیزیکی ندارد، بلکه به صورت مجازی ایجاد شده است.

حالا که با تعریف سرور مجازی آشنا شدید، برویم برسیم به تفاوت قیمتی که در شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ وجود دارد.

علت تفاوت در قیمت گذاری خدمات شرکت های ارائه دهنده سرور مجازی

همیشه اختلاف قیمت در بین محصولات مشابه و خدمات مشابه وجود داشته است، ما می خواهیم در مورد فاکتورهایی صحبت کنیم که در سرور مجازی باعث به وجود آمدن اختلاف قیمت می شود و چرا یک شرکت ارائه دهنده سرور مجازی ارزان ارائه می دهد.

خدمات پشتیبانی

پشتیبانی یکی از موارد مهم در بررسی کیفیت خدمات یک ارائه دهنده خوب است؛ پشتیبانی ضعیف می تواند یک شرکت را با نارضایتی مشتریان مواجه کند، اما داشتن یک پشتیبانی قوی نیاز به یک تیم پشتیبانی متخصص و آموزش دیده دارد که به صورت 24 ساعته در خدمت مشتریان باشد؛ تشکیل چنین تیمی نیز نیاز به زیرساخت های قوی دارد. پس زمانی که شرکتی، تیم پشتیبانی خوبی دارد و هر زمان آماده پاسخگویی سوالات و مشکلات شما است، طبیعی است که هزینه سرویس های آن بالاتر از دیگر ارائه دهندگان باشد.

ساختار هاستینگ وب

یک شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ خوب، برای ایجاد و یک ساختار و شبکه ایده آل، مجبور است که هزینه های زیادی پرداخت کند. یکی از اصلی ترین هزینه ها، امضای قرارداد با دیتاسنتر ها است که این هزینه به کیفیت دیتاسنتر بستگی دارد. هر اندازه که کیفیت دیتاسنتر بالاتر باشد، هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد شد.

مورد دیگری که در مورد ساختار شبکه اهمیت زیادی دارد، Redundancy است که یک اقدام در راستای اطمینان از عدم قطعی سرور ها است. اما این Redundancy چیست؟ این مورد برای آن است که حتی در صورت قطع شدن یا از دسترس خارج شدن برخی از دستگاه ها یا قطعات، خدمات رسانی به مشتریان قطع نشود و این قابلیت هزینه بالایی را در پی دارد.

میزان قدرت سرور

هر اندازه که تکنولوژی سرور بالاتر باشد، هزینه های بالاتری نیز در پی خواهد داشت. برای مثال سرور های نسل جدید تر به دو پردازنده زئون اینتل مجهز هستند که سرعت و عملکرد بالاتری را به سرور می دهد. اگر ترجیح شما استفاده از سرور هایی با قدرت بالاتر و سرعت بالاتر است، باید هزینه های بالاتری بپردازید.

سیاست های فروش

بسیاری از شرکت ها وجود دارند که برای جذب مشتریان، خدمات خودشان را بسیار پایین تر از قیمت واقعی اش عرضه می کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند؛ این ارائه دهندگان در تمدید سرویس ها، سود بیشتری را دریافت می کنند؛ پس هر زمان که قیمت پایینی در سرور مجازی مشاهده کردید، به کیفیت خدمات یا تله ای که برای جذب گذاشته اند، حواستان باشد!

عرضه بیش از حد منابع به کاربران

یک شرکت ارائه دهنده خوب، شرکتی است که منابع و زیر ساخت ها را در نظر می گیرد و بر اساس آن ها برای تعداد کاربران، محدودیت تعیین می کند. زمانی که تعداد کاربران بالایی به منابع یک سرور متصل شوند و از آن استفاده می کنند، عملکرد کاربران دیگر کند می شود. بسیاری از ارائه دهندگان این تصور را دارند که کاربران از تمام منابع سرویس خودشان استفاده نمی کنند؛ اما اگر این اتفاق بیافتد، کاربران به دردسر می افتند.

عرضه بیش از حد منابع به کاربران سبب هزینه پایین سرور مجازی می شود، اما در عوض کیفیت سرور مجازی ارائه شده، پایین تر می شود.

لوکیشن های سرور مجازی

سرور مجازی های ایران، هزینه های پایین تری دارند، اما سرور مجازی های خارج از ایران، هزینه های بالاتری دارند. زمانی که سرور مجازی خارج خریداری می کنید، یک آی پی از کشورهای دیگر در اختیارتان قرار می گیرد. مثلا فرض کنید که سرور مجازی آمریکا خریداری کرده اید، آی پی آمریکا در اختیار شما قرار داده می شود، انگار شما پشت سیستمتان در آمریکا نشسته اید و دیگر هیچ فیلتر و تحریمی روی شما تاثیر نخواهد داشت!

یکی از شرکت هایی که بالاترین تنوع را در سرور مجازی دارد، آسام سرور است که از 18 لوکیشن مختلف سرور مجازی ارائه می کند.

سخن آخر

برای انتخاب یک سرور مجازی پر سرعت، باید فاکتورهایی مانند ساختار میزبانی وب، قدرت سرور، نزدیکی لوکیشن، کیفیت دیتاسنتر و ... در نظر گرفته شود؛ چنین مواردی نیز هزینه های بالایی را می طلبد. زمانی که صحبت از سرور مجازی ارزان و پرسرعت می شود، باید به دنبال ارائه دهنده ای بگردید که تمام فاکتورهای گفته شده را داشته باشد و با وجود تمام ویژگی های بالا، هزینه پایین تری در بین ارائه دهندگان دیگر داشته باشد.

یکی از ارائه دهندگانی که تمام فاکتورهای گفته شده را دارد، آسام سرور است که در عین ارائه خدمات با کیفیت، هزینه سرویس های سرور مجازی پایین تری دارد؛ جالب است بدانید که آسام سرور گارانتی بازگشت وجه نیز دارد. شما می توانید به صفحه خرید سرور مجازی آسام سرور سر بزنید و پلن هایشان را مشاهده کنید و برای خرید سرور مجازی اقدام کنید.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب سرور مجازی خرید سرور سرور محمد کاظمی حسین طائب ارائه دهندگان سرور مجازی سرور مجازی ارائه دهنده آسام سرور هزینه ها پایین تر یک شرکت شرکت ها سرور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»

علی تاجرنیا رئیس جامعه دندانپزشکی ایران دربارۀ رویکرد حمایتی دندانپزشکان از مردم در شرایط اقتصادی جامعه که پیش از این اعلام شده بود، گفت: در امر سلامت دهان دو بحث جدی وجود دارد؛ یکی بهداشت و پیشگیری است که باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان و لثه می‌شود و دیگری درمان است.

به گزارش ایلنا، در گذشته دندان پزشکان کمتر به امر بهداشت و پیشگیری توجه داشتند، اما با توجه به رویکر جامعه پزشکی در چند سال اخیر، سعی شده با برگزاری برنامه‌های آموزشی، سطح آگاهی و سواد مردم در زمینه بهداشت دهان افزایش یابد و نیاز به درمان دندان کمتر شود.

دنداپزشکان چه کمکی به افراد نیازمند می‌کنند؟

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران در پاسخ به سوالی درباره چگونگی کمک دندانپزشکان به افراد نیازمند گفت: کمکی که ما دندانپزشکان می‌توانیم انجام دهیم این است که با آموزش درباۀ بهداشت دندان از مشکلات دهان و دندان برای افراد جلوگیری کنیم. همچنین کار دیگری که در راستای این مسئله انجام می‌دهیم حضور در اردو‌ها و کلینیک‌های نیکوکاری و خیریه برای قشر آسیب دیده است.

تاجرنیا با اشاره به مقوله پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان گفت: در بحث پیشگیری از این بیماری ها، یک مسواک، یک خمیر دندان و یک نخ دندان نیاز است. موضوع پیشگیری و بهداشت دهان و دندان مربوط به قبل از درمان دندان است. مشکل از جایی شروع می‌شود که دندان به مرحله درمان برسد و باید به پزشک مراجعه شود.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران مهم‌ترین بخش گرانی هزینه دندانپزشکی را مربوط به هزینه تمام شده خدمت دانست.

تاجرنیا دربارۀ گرانی مواد و کم بودن دستمزد دندانپزشک گفت: دو بخش اصلی خدمات دندانپزشکی عبارتند از بخش فنی که همان هزینه مطب، تجهیزات و از همه مهم‌تر مواد است که متاسفانه مواد دندانپزشکی در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات ارزی خیلی گران شده است و بخش دوم به دستمزد دندانپزشک مربوط می‌شود که تغییرات کمی می‌کند، که البته این تغییرات کم بر اساس مصوبه دولت است و آنچه مهم است این است که دستمزد پزشک نسبت به هزینه‌های بخش فنی همواره رشد کمتری داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی باید در نظر گرفت؟ گفت: در حوزه درمان باید به سمت پوشش بیمه‌های همگانی برای خدمات سطح یک و همچنین خدمات تخصصی توسط بیمه‌های تکمیلی حرکت کنیم که این مسئله در چند سال اخیر انجام شده، اما نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد.

او در مورد عدم توجه به سلامت دهان و دندان در جامعه گفت: متاسفانه هم دولت و هم مردم امر سلامت و بهداشت دهان و دندان را خیلی جدی نمی‌گیرند. به طوری که میلیون‌ها تومان برای جراحی‌ها و دارو‌ها هزینه می‌شود، اما به امر سلامت دندان توجهی نمی‌شود. بابت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در امر دندان سهم دولت بسیار اندک است و بیشتر هزینه‌ها را مردم پرداخت می‌کنند، بنابراین باید با تقویت بیمه‌ها شرایط به گونه‌ای شود که هزینه‌های خدمات درمانی به حداقل برسد.

تاجرنیا دربارۀ گرانی هزینه‌های دندانپزشکی و ناتوانی قشر نیازمند در تامین این هزینه‌ها گفت: خدمات دندانپزشکی بدلیل گرانی هزینه تمام شده‌اش، در همه کشور‌های خدمات گرانی است. به این ترتیب قشر آسیب‌پذیر باید از حمایت دولت برخوردار باشند. همچنین یکی از کار‌هایی که دولت باید انجام دهد، این است که باید شرایطی را در همه درمانگاه‌ها ایجاد کنند تا خدمات بیشتر و بهتری در حوزه دندانپزشکی به مردم ارائه شود.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران افزود: بالغ بر ۲۵۰۰ مرکز خدمات درمانی داریم که در حیطه دندانپزشکی هستند ومتخصصان و فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در آنجا مشغول به کارند. دولت باید فضا و شرایطی ایجاد کند که این همه هزینه و خدمات موجود فقط معطوف به کشیدن دندان یا جرم گیری دندان نباشد و باید درمان‌هایی از قبیل پر کردن و روکش و… را هم انجام دهند.

وی گفت: اولین قلمی که در سبد نیاز‌های اساسی مردم کم می‌شود، خدمات دندانپزشکی است. مردمی که برای خرید مایحتاج زندگی خود مشکل دارند به طور طبیعی این خدمات را حذف می‌کنند.

خدمات دندانپزشکی در ظاهر گران است

تاجر نیا در مورد حمایت از مردم در حیطۀ سلامت دندان افزود: ما اگر ببینیم که هزینه تمام شده برای مردم گران است، سعی می‌کنیم در این زمینه با مردم همکاری کنیم. اگر چه خدمات دندانپزشکی در ظاهر گران‌اند، اما در واقعیت گران نیستند، بلکه بدلیل نداشتن تناسب بین افزایش تورم و توان خرید، مردم دچار مشکل می‌شوند. بسیاری از هم وطنان در خارج کشور بدلیل بالا بودن هزینه دندانپزشکی در خارج کشور برای مشکلات دندانپزشکی به ایران می‌آیند و برمی‌گردند.

رئیس جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه مشکل تامین هزینه دندانپزشکی در کم بودن درآمد‌ها نیز هست، گفت: با افزایش قیمت در تجهیزات، درآمد خالص دندانپزشک نسبت به چندین سال پیش، رو به کاهش است. باز هم تاکید می‌کنم که هزینه‌های دندانپزشکی در کشور ما گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمد کم جوابگوی همۀ نیاز‌ها نیست. در مجموع باید وضعیت اقتصادی در کشور بهبود پیدا کند و قدرت خرید مردم افزایش یابد تا بتوانند از خدمات بهتری برخوردار باشند.

وی همچنین درباره «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود، گفت: وزارت بهداشت رویکرد جدیدی را در مورد بهداشت دهان و دندان در پیش گرفته بطوری که در هفته آینده دو روز را برای اجرای پویش دهان و دندان در نظر گرفته است. در این پویش، دندان پزشکان حاضر، در مدارس حاضر می‌شوند و به آموزش و رسیدگی به دندان‌های کودکان می‌پردازند. پزشکان حاضر بعد از معاینه کودکان، مشکل آن‌ها را آنلاین ثبت می‌کنند و به معلم و خانواده آن‌ها اعلام می‌کنند که هر چه زودتر به مشکل دندان این کودکان رسیدگی شود تا درمان آسان‌تر شود.

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور