Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل الله‌دادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ارزش این میزان صادرات ۲۱ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۴۵۷ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۱۶ کیلوگرم انواع کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الله‌دادی تصریح کرد: در این مدت ۵۰۳ فقره اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری صادر شد که نسبت به بهار سال قبل ۵۴ درصد رشد کرده است.

وی یادآور شد: بیشترین کالاهای تولیدی صادراتی در چهارمحال و بختیاری به مقصد کشورهای عراق، پاکستان، هندوستان، ارمنستان، افغانستان، سوریه، ترکمنستان، روسیه، ایتالیا و ترکیه بوده است.

الله‌دادی اظهار داشت: کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری در سه ماهه نخست سال‌جاری شامل کاشی، سرامیک، چینی‌آلات بهداشتی، آجر نسوز، مفتول آلومینیومی، میلگرد ساختمانی، ورق فولادی گالوانیزه، کولر آبی، قطعات کولر، یخچال، فریزر، لباسشویی دوقلو، شیر خشک، خمیرمایه خشک فوری، پودر بستنی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام معمولی، موکت و فرش ماشینی است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون دلار از چهارمحال و بختیاری صادر شد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو