Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های کشور آمادگی پذیرش دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، گفت: دانشجویان ایرانی رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور جهت انتقال به دانشگاه‌های کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر ابوالفضل دانشور ضمن بیان این مطلب گفت: کلیه دانشجویان رشته‌های غیر پزشکی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی انتقال که در آیین‌نامه ذکر شده است می‌توانند نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌های داخل درخواست انتقالی دهند.

دکتر دانشور بیان کرد: با عنایت به حاکم شدن شرایط متلاطم اقتصادی در سطح دنیا و بالطبع تاثیرگذاری آن بر روی ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای حمایت از این دانشجویان و کاهش اضطراب و نگرانی خانواده‌های آن‌ها آمادگی دارد تا شرایط ادامه تحصیل آن‌ها را در کشور مهیا سازد.

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل ادامه داد: حداقل زمان اقامت دانشجویان در کشور مبدا در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای به مدت یک نیم سال و در مقطع دکتری تخصصی به مدت دو نیم‌سال تحصیلی الزامی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در خصوص نحوه ارائه تقاضا توسط دانشجویان تصریح کرد: کلیه متقاضیان انتقال صرفا از طریق سامانه جامع امور دانشجویان «سجاد» به آدرس «portal. Saorg.ir» ، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انتقال خود اقدام نمایند. پس از آن فرایند اعتبار دانشگاه مبداء و مدارک تحصیلی دانشجو در کشور مبداء توسط اداره کل امور دانش‌آموختگان‌ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه از طریق دبیرخانه درخواست‌ها به دانشگاه‌های پیشنهادی ارسال می‌شود، در پایان نیز درخواست‌ها در شورای انتقال بررسی و نتیجه نهایی توسط شورا تعیین می‌شود.

دکتر دانشور افزود: دبیرخانه شورای انتقال سازمان امور دانشجویان طی سال‌های گذشته با بسیاری از پرونده‌های ارسالی دانشجویان که شرایط آیین‌نامه را داشته‌اند موافقت کرده است به عنوان مثال در سال ۹۵ شورا با ۲۱۹ پرونده، در سال ۹۶ با ۱۶۳ ، در سال ۹۷ با ۱۸۶ ، در سال ۹۸ با ۱۷۹ ، در سال ۹۹ با ۷۹ و در سال ۱۴۰۰ با ۸۱ پرونده جهت ادامه تحصیل دانشجویان در ایران موافقت کرده است.

 وی در خصوص زمان ارائه درخواست انتقال به داخل اظهار کرد: بنابراین دانشجویان در تمام طول سال با وجود شرایط آیین‌نامه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های آموزش عالی کشور می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه کرد و درخواست انتقال خود را ثبت کنند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که هر جوان ایرانی که برای کسب علم و دانش پیشگام شده و در فرایند تحصیل دچار مشکل شده است با اولویت رسیدگی شود از همه جوانانی که در حین تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور متحمل مشکلاتی شده‌اند که ادامه تحصیل آن ها را با موانعی رو به‌رو کرده است بدانند که سازمان امور دانشجویان با تمام توان و ظرفیت قانونی پشتیبان آنها است چرا که اعتقاد داریم این جوانان فرزندان ما هستند و برای ساختن بنای عظیم تمدن اسلامی باید ظرفیت‌های این دانشجویان هم مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشجویان ایرانی خارج از کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشجویان ایرانی خارج از کشور شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور دانشجویان ایرانی درخواست انتقال امور دانشجویان ادامه تحصیل آیین نامه کل امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری که در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) برگزار شد، اظهار کرد: خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر تاریخی و فرهنگی مشترک منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس بخشی مهم از سیاست همسایگی ایران است، اظهار کرد: تقویت روابط با همه کشورهای حوزه خلیج فارس را مهم‌ترین عامل ثبات و امنیت و آرامش در این منطقه راهبردی می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، بیان کرد: ایران همواره منادی تحکیم پیوندهای دوستی و برادری در منطقه خلیج فارس بوده و بر این باور بوده است که کشورهای منطقه توانایی لازم را برای توسعه پایدار و شکوفایی داشته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین روز معلم را تبریک گفت و یاد استاد شهید مطهری را گرامی داشت.

کنعانی همچنین از برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران به‌عنوان نماد اراده جدی کشور برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا در منطقه یاد کرد و گفت: این نمایشگاه بزرگ نشان‌دهنده رویکرد سیاسی سازنده ایران در کنار تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی است.

کنعانی ضمن ارائه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری نمایشگاه و روند مقدمات یاد شده، اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه و صمت برگزار شد.

وی با بیان اینکه مقام‌های عالی بیش از ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲ هزار تاجر منتخب از کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور یافتند، اظهار کرد: نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه که در هفت گروه کالایی برگزار می‌شود، حضور دارند.

به گفته کنعانی، این نمایشگاه فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان خارجی به کالاهای ایران فراهم کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه انتظار داریم میزان قراردادهای بسته شده در این نمایشگاه میان تاجران ایران و خارجی بسیار بیشتر از میزان قراردادهای نمایشگاه گذشته باشد، اضافه کرد: دیدارهایی با مقام‌های ۲۲ کشور شرکت‌کننده در این نمایشگاه انجام شده است.

کنعانی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه بزرگ، نشان‌دهنده هم‌افزایی و همکاری خوب میان دستگاه‌های مختلف کشور است، عنوان کرد: این هم‌افزایی و هماهنگی پیشتر در هماهنگی عرصه و میدان در موضوع واکنش به اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق نیز مشاهده شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آنچه ما در دانشگاه‌های آمریکا به‌صورت ویژه شاهدیم، نشان‌دهنده بیداری افکار عمومی جهان درباره فلسطین و جنایت‌های رژیم جنایت‌کار اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است، گفت: افکار عمومی و عدالت‌اندیشان جهان تداوم جنایت علیه فلسطین و حمایت آمریکا از آن را بیش از این تحمل نمی‌کنند و با سرکوب خسونت‌بار نمی‌توان صدای اعتراض معترضان را خاموش کرد.

کنعانی، تاکید کرد: ایران برخورد خشن و پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد و آن را مردود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای خشونت‌آمیز با دانشجویان باید متوقف شود و این روند نشان‌دهنده بی‌توجهی آمریکا به موضوع حقوق بشر است، بیان کرد: دنیا به‌ویژه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی باید به صدای اعتراض‌ها در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توجه کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه روابط و مناسبات دوجانبه ایران و عربستان در مسیر درست و طبیعی پیش می‌رود، اظهار کرد: گفت‌وگوها در سطوح مختلف به‌ویژه در دو سطح اقتصادی و سیاسی ادامه دارد.

کنعانی با اشاره به اینکه حضور هیئت اقتصادی عربستان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشان‌دهنده نگاه ریاض به توسعه روابط اقتصادی با ایران است، بیان کرد: همزمان هیئت وزارتی ایران به سرپرستی خاندوزی و هیئت شامل رئیس کل بانک مرکزی و هیئت دیپلماسی اقتصادی به ریاست صفری برای شرکت در نشست توسعه بانک اسلامی در عربستان حضور دارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی سفر به روسیه در چارچوب دوازدهمین اجلاس مقام‌های عالی امنیتی کشورها صورت گرفت، گفت: ایران همواره از فرصت نشست‌های چندجانبه برای تبیین دیدگاه‌های خود به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کرده است.

کنعانی با بیان اینکه موضوع‌های متنوعی از جمله امنیت سایبری در گفت‌وگوهای هیئت ایرانی مطرح شدند که مهم‌ترین آن‌ها مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امنیت سایبری موضوع دارای اولویت هیئت ایرانی بود.

 

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد