Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حمزه علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود : افزایش چندین برابری ورودی پرونده به دادگستری شهرستان یکصد هزار نفری در حالی است که آمار ورودی یک ساله منتهی به تیر ماه ۹۹ کمتر از ۱۲ هزار فقره بود.

وی با اشاره به این که رسیدگی به این پرونده ها هر کدام پیچیدگی خاص خود را دارد ، اظهار داشت: امروز به جای این که هر قاضی روزی پنج پرونده را بررسی و حکم برای آن صادر کند باید روزی ۱۳ فقره پرونده ببنید و این سرعت در روند رسیدگی بر اتقان و کیفیت رای اثر بگذارد و دقت قربانی سرعت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپور با اعلام این که حدود ۳۰ درصد پرونده های ورودی به دادگستری نوشهر سبک و بقیه متوسط به بالا است ، گفت : بیشترین فراوانی موضوع این پرونده ها مربوط به ابطال سند و فروش مال غیر بوده که رسیدگی و صدور حکم برایشان زمانبر است و متاسفانه قضات باید برای رسیدگی به این پرونده ها زمان زیادی را در خارج از ساعات اداری پی گیری کنند. 

وی کمبود نیروی انسانی و امکانات را از مشکلات حوزه قضایی شهرستان نوشهر برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با وعده ای که رئیس کل دادگستری در این زمینه داده است ، تا شهریور ماه این کمبودها تاحدودی برطرف شود. 

رییس دادگستری نوشهر همچنین آمار مجرمان دارای پابند الکترونیکی شهرستان را دستکم ۱۷۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت : با همکاری نیروهای حوزه قضایی در دادسرا حجم پرونده های حبسی  و جرائمی که افراد مرتکب شده بودند بررسی و مورد پایش قرار گرفت و این تعداد افراد شناسایی و پابند الکترونیکی دریافت کردند و  در هر نقطه از کشور تحت مراقبت و کنترل قرار دارند.

وی با اشاره به طرح جایگزین حبس افزود : طی این مدت از مجموع پرونده های موجود ، مجرمانی که مشمول مجازات حبس بوده اند حدود هشت درصد این پرونده ها را شامل می شود که شناسایی و از مزیت های این طرح که طی چهار سال گذشته تاکنون اجرایی شده بهره برده اند و امسال هم سعی می شود که این آمار افزایش یافته و به ۲۵ درصد برسد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نوشهر نیز با اظهار این که زندان نوشهر باید به پنج حوزه قضایی سه شهرستان نوشهر ، چالوس و کلاردشت خدمات ارائه دهد ، گفت : محدودیت فضا و جوابگو نبودن این مجموعه به دغدغه اصلی متولیان قضایی شهرستان تبدیل شده است و هم اکنون تعداد مجرمانی که در این زندان دوران حبس خود را می گذرانند حدود ۹ برابر ظرفیت آن است .

محمدرضا ابراهیمی افزود : هرچند عملیات ساخت زندان جدید آغاز شده ، ولی باید برای تسریع در روند ساخت آن تمهیدات ویژه ای اتخاذ شود چرا که وضعیت موجود نگرانی اغلب زندانیان را به همراه داشته است .

وی ورودی پرونده ها از تیر ماه سال گذشته تا تیر ماه امسال به دادسرا را دستکم ۲ هزار و ۲۵ فقره اعلام کرد و گفت : در این مدت تعداد ۲ هزار و ۳۲۲ فقره پرونده نیز مختومه شد و در حال حاضر موجودی پرونده ها به ۳۰۰ فقره کاهش یافته است .

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نوشهر ، سرقت ، توهین ، ضرب و جرح ، تهدید و تخریب را موضوع بیشتر پرونده های وارده به دادسرای این شهرستان برشمرد و گفت : سرقت در صدر جدول جرائم منطقه قرار دارد و علت آن عدم ایمن سازی ویلاهای خوش نشینان در روستاها است که مورد دستبرد افراد قرار می گیرد.

شهرستان نوشهر با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت ، سه نقطه شهری و بیش از ۱۲۰ نقطه روستایی دارد.

برچسب‌ها نوشهر مازندران نشست خبری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران نشست خبری نوشهر مازندران نشست خبری قوه قضاییه پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد نویسنده رییس کانون وکلای دادگستری گفت: در این همایش از ۱۵۴ وکیل که در حوزه آموزش فعالیت می کنند تجلیل شد.
محمد صادقی رییس مرکز وکلای رسمی دادگستری گفت: آموزش دیدن مهم ترین عنصری است که وکیل باید به آن توجه کند
،وکیل باید به علم و فقه مسلط باشد تا بتواند وکالت عادلانه انجام دهد چرا که نظام حقوقی ما به فقه وابسته است.

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • مراسم تجلیل از وکلای معلم قزوین
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند