Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدحسین مدبر روز دوشنبه در دیدار رئیس دادگستری جهرم و تعدادی از قضات به مناسبت هفته قوه قضائیه، افزود: اگر بعضی تعارض‌ منافع‌ها حتی نیاز به پیگیری خارج از شهرستان دارد این موضوع پیگیری شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات ریاست سابق دادگستری جهرم، از اقدامات و تلاش‌های رئیس جدید دادگستری جهرم نیز تشکر و بیان کرد: کار بسیار خوبی با کمک قوه قضائیه در دولت جدید انجام گرفت، آزادسازی حدود ۵۴ هکتار از سواحل دریا و حاشیه رودخانه‌ها بود که این کار از خود قوه قضاییه شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه جهرم  ادامه داد: یکی از گام‌های مثبت دیگر الکترونیکی کردن امور در دادگستری است، اما همه مردم از این ظرفیت خبر نداشته و نیاز به اطلاع‌رسانی است.پابند الکترونیک می تواند به عنوان جایگزین حبس مورد توجه قرار گرفته و حتی از ظرفیت خیرین نیز برای توسعه این کار استفاده کرد.

به گفته وی استفاده از بسیج در خصوص مقابله با مظاهر فساد، ظرفیت دیگری است که می‌تواند به قوه قضائیه کمک کند.

امام جمعه جهرم ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی به جایگاه رفیع این شهید اشاره و  بیان کرد:  شهید بهشتی به تعبیر امام، خود یک ملت بود.

برای جلوگیری از تفکیک غیرقانونی اراضی باغی نیازمند کمک هستیم

رئیس دادگستری شهرستان جهرم هم ضمن تشکر از نگاه ویژه و حمایت‌های امام جمعه جهرم گفت: ‌متأسفانه شاهد تفکیک غیرقانونی اراضی باغی در این شهرستان هستیم و برای آن که جلو این کار گرفته شود نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها چون شهرداری داریم.

محسن رستگار با بیان اینکه مردم مراقب پیامک‌های جعلی ارسال شده باشند و در معاملات حتماً اسناد مربوطه بررسی شود، افزود: به مردم توصیه می‌کنیم از خرید و فروش اراضی که به طور غیر مجاز تغییر کاربری داده‌اند، اکیداً خودداری کنند و اگر مطلع نبوده و فریب خورده‌اند به دستگاه قضا شکایت کنند.

به گفته رئیس دادگستری شهرستان جهرم تا کنون بیش از ۹ هزار سند در اداره ثبت اسناد جهرم صادر شده است.

وی با بیان این که  رفع تصرف اراضی ملی و پرکردن چاه‌های آب غیرمجاز از اولویت‌های دادگستری جهرم است، اظهار کرد: برای مقابله با تصرف اراضی، دفتر ویژه‌ای تشکیل شد و ۲۶۸ هکتار اراضی ملی در جهرم در سال گذشته رفع تصرف،۲۲ هکتار قلع و قمع و ۵۷ چاه غیرمجاز نیز پُر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم ابراز کرد: از این پس اراضی که تفکیک نشده و بدون سند باشند و در ‌آنها ساختی و ساز بدون مجوز انجام شده باشد، سند داده نخواهد شد.

رستگار بیان کرد: دو مؤسسه داوری در شهرستان‌ وجود دارد که مجموعا ۴۰۳ پرونده با ۳۷۰ رای صادره داشتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۹۵ مورد جایگزین حکم داشتیم و امسال استفاده از پابند الکترونیک نیز اجرایی می شود، افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین زندان برای محکومان در دستور کار دادگستری جهرم است.

رئیس دادگستری شهرستان جهرم گفت: در جشن گلریزان امسال حدود ۴۸۰ میلیون تومان تعهد شد که تا کنون ۳۰۰ میلیون تامین و ۱۰ نفر زندانی آزاد شده‌اند.

 وی بیان کرد: تا کنون ۹۹ درصد ابلاغیه ها به‌ صورت الکترونیکی صادر شده است، همچنین با ارتباط مستقیم تصویری از حضور فیزیکی متهم و زندانی در دادگستری کاسته شده است.

به گفته وی تعامل بیشتر با مردم و سازمان‌ها مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی،‌ ایجاد دفتر ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان و زنان، دیدارهای مردمی هفتگی، راه‌اندازی واحد مشاوره داخل ساختمان دادگستری جهرم، تغییر راهبردها و هوشمندسازی نظارت بر شعب دادسراها و... بخشی از طرح‌های در دست اقدام و انجام‌شده دستگاه قضا در جهرم است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی جهرم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی جهرم تغییر کاربری اراضی تصرف اراضی جهرم قوه قضاییه رئیس دادگستری شهرستان جهرم امام جمعه جهرم دادگستری جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود