Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:42:59 GMT

ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک روسیه ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۶۳۸

ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک روسیه ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که در واکنشی متقابل به اقدامات خصمانه مقامات کانادا علیه مسکو، از ورود ۴۳ شهروند کانادایی به خاک این کشور جلوگیری کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در واکنش به تحریم‌ های اخیر مقامات کانادایی در ماه می سال جاری علیه کارکنان اجرایی شرکت‌ های روس و اعضای خانواده‌ های آنها، ورود ۴۳ شهروند کانادایی به روسیه برای همیشه ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره اضافه می کند: در میان تحریم شدگان نام مقامات فدرال و منطقه‌ ای حزب حاکم لیبرال نیز وجود دارند. در صورتیکه کانادا مسیر روسیه هراسی را دنبال کند، طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می‌ داند که در پاسخ به خصومت‌ های آشکار اوتاوا اقدامات متقابل انجام دهد.

در همین ارتباط، وزارت خارجه کانادا چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه از اعمال تحریم های جدیدی علیه بخش نفت و گاز روسیه خبر داد.

بر این اساس، کانادا در راستای افزایش تحریم های ضد روسی، ارائه برخی خدمات به شرکت های نفت، گاز و شیمیایی روسیه را ممنوع کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا در این خصوص آمده بود: تحریم‌ های جدید ۲۸ نوع از مشاوران کانادایی از جمله مشاوران فنی و مدیریتی و آژانس‌ های تبلیغاتی را از کار در بخش نفت، گاز و شیمیایی روسیه که حدود ۵۰ درصد از درآمد این کشور را تشکیل می دهند، غیرقانونی می‌ داند. کانادا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از توانایی پوتین برای تامین مالی ماشین جنگی خود انجام خواهد داد!

این در حالیست که ۱۰ خرداد ماه نیز اعلام شده بود که کانادا ۲۲ فرد و ۴ شرکت روسی را تحریم کرده است. بر اساس اعلام وزارت خارجه کانادا، تحریم های ضدروسی شرکت مدیریت صندوق سرمایه گذاری روسیه، بانک کشاورزی روسیه و دختران «میخاییل فرید من» شریک مؤسس بانک آلفا را دربرگرفته بود.

وزارت خارجه کانادا در این باره اعلام کرده بود که این تصمیم در تکمیل سایر اقدامات اوتاوا علیه روسیه در ارتباط با موارد محدود کننده علیه مسکو به بهانه تحولات جاری در اوکراین بوده است.

کد خبر 5525064

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه کانادا تحريم اقتصادي روسيه روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین عربستان سعودی جو بایدن لبنان ایران ترکیه ولادیمیر پوتین انگلیس ناتو وزارت خارجه کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در ورامین طی سخنانی گفت: عملکرد نمایندگان فرماندار در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی عالی بود و باید این عملکرد در مرحله دوم نیز تکرار شود.

وی افزود: عملکرد عالی شما نمایندگان فرماندار باعث شد که به اذعان همه کارشناسان، انتخاباتی بی نقض در اجرا برگزار شود.

فرماندار ویژه ورامین با اشاره به اهمیت صیانت از آرا گفت: ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است و باید نمایندگان فرماندار همانند دیگر اجزای ستاد انتخابات از حق الناس که همان آرای مردم باشد حراست و صیانت کنند.

وی افزود: در دور دوم با توجه به قوانین یک نامزد با یک رأی بیشتر وارد مجلس می‌شود و این حساسیت کار را نشان می‌دهد و باید نهایت دقت در برگزاری و شمارش آرا توسط عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار صورت پذیرد.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: همکاری لازم عوامل اجرایی و نظارتی همانند دور اول باید در بالاترین سطح در این انتخابات انجام بگیرد.

کد خبر 6098748

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • عاشق‌ترین دختر پرسپولیسی در روز ممنوع‌الورودی به ورزشگاه! | تصویر
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی