Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،خانه خلاق و مرکز نوآوری مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق شعار سال جاری با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و با هدف آشنایی بیشتر با مفاد قانون «جهش تولید دانش بنیان» نشست تبیین و بررسی این قانون را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست با حضور اسفندیار اختیاری رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌‌های خلاق، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، شتابدهنده ها و اندیشکده ها برگزار می شود.

عناوین برخی مفاد این قانون عبارتند از: رفع چالش‌ها و مشکلات فعالان اقتصاد دانش بنیان در حوزه های مرتبط با تحریم، حمایت از توسعه بازار ماشین آلات و تجهیزات ساخت داخل، حمایت از تجاری سازی دارایی های فکری و دستاوردهای پژوهشی، رفع چالش های قضایی شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان، تکلیف بخش دولتی در حمایت از تولیدات دانش بنیان، حمایت های مالیاتی در جهت تقویت تولیدات دانش بنیان، کاهش هزینه های پیگیری دعاوی قضایی شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان و تقویت جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در زیست بوم فناوری و نوآوری.

گفتنی است نشست تبیین قانون «جهش تولید دانش بنیان»، چهارشنبه هشتم تیرماه ساعت 14 در سالن رویدادهای خانه خلاق و مرکز نوآوری واقع در طبقه دهم ساختمان شیخ فضل الله نوری مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

حضور در این نشست برای عموم آزاد است و علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این نشست به لینک زیر مراجعه فرمایند:

  https://evand.com/events/jaheshtolidlawevent

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون جهش تولید دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی خانه خلاق و نوآوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت:«اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجودر خصوص ارزیابی شرکت های دانش بنیان و تاثیرات این ارزیابی گفت:در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در چند جا شنیدم این همان سیستم تقسیم بندی نوع ۱-۲ و ۳ سابق است که مطلقا اشتباه است؛ نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شد، ولی الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند.

دهقانی اضافه کرد: شرکت‌های بسیار نوع یک داشتیم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند.ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین