Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:16:29 GMT

مهمترین نکات برای طراحی روف‌گاردن

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۳۹۱۳

مهمترین نکات برای طراحی روف‌گاردن

روف‌گاردن یکی از جنبه‌های جدید دکوراتیو در زیباسازی فضا می‌باشد که توسط طراحان داخلی ابداع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دیجی کالا، ابتدا باید بدانید روف‌گاردن مدل‌ها و جنس‌های مختلفی دارد. البته چیزی که در اینجا برایتان ذکر خواهیم کرد کمی متفاوت از آنچه تا به‌ حال در مورد روف‌گاردن‌ها شناخته‌اید، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نکات ضروری و ابزارهای لازم در این مقاله به شما یادآوری خواهد شد تا در هنگام اجرا دچار کسری مصالح یا مواد لازم نشوید.

ابزار و موارد ضروری هرآنچه در یک جعبه ابزار مشاهده می‌کنید را در اجرای یک روف‌گاردن حرفه‌ای لازم دارید. متر یکی از مهمترین چیزهایی است که در هنگام اجرا به آن نیاز خواهید. از آنجایی که روف‌گاردن‌ها در بالای ساختمان ساخته می‌شوند تراز بودن کف و دیواره‌های کوتاه بسیار مهم است. پیشنهاد می‌کنیم از یک مدل تراز لیزری دستی با کیفیت بالا استفاده کنید تا حداقل خطا را در انجام و اجرای این پروژه داشته باشید. لپ‌تاپ مهندسی خود را به همراه داشته باشید و طرح جی و سازه اولیه را هم روی نقشه و هم روی لپ‌تاپ یا تبلت خود چک کنید و اندازه‌گیری‌های دقیق را با توجه به میزان آزادی خود در اجرای سازه چک کنید. سایر ابزار مانند چسب، فازمتر، انواع متر، انواع آچار و پرچ انواع پیچ گوشتی لازم است. نکته دیگری که باید به همراه داشته باشید تمامی ابزار باغبانی است. سعی کنید از بهترین خاک و بهترین متریال گیاهی استفاده کنید تا دچار شته و حشرات در کافه یا بالکن خود نشوید. منظور از لوازم باغبانی تمامی موارد مانند بیلچه، بیل و کلنگ آبپاش، شیلنگ برای آب‌پاشی، گونی‌های خاک، ماسه، شن و سنگ‌های تزیینی است. چیز دیگری که به آن نیاز دارید بذر گل یا حتی نهال‌های کاشته شده از قبل است که برگ زیادی داشته باشد و مدت زمان زیادی را برای رشد گیاه صرف نکنید. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید از آنها استفاده کنید چراغ‌های خورشیدی هستند که در طول روز نور خورشید را جذب و در طول شب آن را به رنگ‌های مختلف پخش می‌کنند. چنین چیزی زیبایی زیادی برای فضای کافه رستوران شما خواهد داشت. در آخر بهتر است از از یک مدل جی پی اس یا ردیاب برای پیش بینی آب و هوا نیز کمک بگیرید. روف‌گاردن متمرکز

این روزگار بیشتر مناسب فضاهایی مانند رستوران و هتل‌ها هستند. در واقع دلیل این انتخاب داشتن پوشش گیاهی متنوع در هتل و رستوران‌ها است که باعث می‌شود چنین مدلی برای فضای رستورانی مناسب‌تر به نظر برسد. تفاوت این روف‌گاردن‌ها در سازه‌های آن است و در واقع به دلیل استفاده از پوشش‌های گیاهی باید تمهیدات خاصی برای آن‌ها دیده شود. در واقع ریشه گیاهانی که در این مدل روف گاردن‌ها استفاده می‌شود متفاوت است و به همین میزان خاک و نوع کود و همچنین سازه مورد نظر باید تنوع لازم را داشته باشد و در واقع چنین سازه‌هایی یکی از سخت‌ترین سازه‌های روف‌گاردن به حساب می‌آید. سنگینی چنین سازه‌ای ممکن است بار اضافی به سازه و بنای ساختمان وارد کند.

روف‌گاردن گسترده

در این روش کار کردن برعکس روف‌گاردن از گیاهان متنوعی استفاده نمی‌کند و نهایتاً از دو نوع پوشش گیاهی در آن استفاده می‌شود. جنبه زیبایی این دو نوع روف‌گاردن باهم متفاوت است اما هر دو به دلیل داشتن پوشش سبز گیاهی زیبایی منحصر به فردی به فضای شما خواهند بخشید. چنین سازه‌هایی نیاز به زیرسازی چندان خاصی ندارد و سنگینی زیادی هم ندارد بنابراین فشار بالایی به سازه اصلی ساختمان وارد نخواهد کرد.

روف‌گاردن ترکیبی

این مدل ترکیبی از دو نوع سازه، یعنی سازه متمرکز و سازه گسترده است. در واقع ما تنوع پوشش گیاهی را در این نوع روف‌گاردن داریم اما وزن چندان زیادی به سازه اصلی وارد نخواهد شد. از نظر زیبایی شناختی این روزگار نیز به عنوان یکی از زیباترین روف‌گاردن‌ها شناخته می‌شود و کاربر آن به دلیل سبکی وزن و عدم فشار به سازه اصلی بیش از دو نوع گفته شده است.

روف گاردن مودولار

سازه روف‌گاردن مدولار در میان محبوب‌ترین‌ها قرار دارد. در واقع این سازه زیبایی و جذابیت خاص خود را دارد و در بیشتر کافه رستوران‌ها این مدل را می‌بینید. اصطلاح فلاور باکس برای این مدل از روح گاردن‌ها کاربرد دارد. در این مدل‌ها باکس‌های گل و جعبه‌های گل و گیاهان سبز زیادی را در قسمت‌های مختلف بالای ساختمان استفاده می‌کنند. چنین سازه‌هایی فضا را نه چندان سنگین و نه چندان تحت فشار قرار خواهد داد. به دلیل باغچه‌کاری در چنین سازه‌هایی شما قابلیت تغییر پوشش گیاهی در این مدل را خواهید داشت و در واقع می‌توانید تنوع زیادی در این پوشش و این نوع روف‌گاردن ایجاد کنید.

روف‌گاردن‌های جمع شونده

تاکنون در مورد روف‌گاردن‌های تزیینی صحبت شد. اکثر کافه رستوران‌ها از نوعی روف‌گاردن به عنوان سایه‌بان استفاده می‌کنند که حالت جمع شونده دارد. این مدل‌ها در طول روز که آفتاب داغ در حالت تابش است بسته می‌ماند و زمانی که غروب فرامی‌رسد روف‌گاردن را باز می‌کنند تا هوا تبادل داشته باشد و کسانی که در کافه حضور دارند از انرژی طبیعی و بودن در یک فضای باز بهره‌مند شوند.

برای زیباترشدن هر چه بیشتر فضا از چراغ‌ها و فانوس‌های دکوراتیو استفاده کنید و همچنین می‌توانید تابلوهای ال‌ای‌دی خاصی با سبک و مدل مورد نظر خود سفارش دهید و در قسمت‌های مختلف کافه رستوران نصب کنید. گیاهان رونده را دست کم نگیرید و از زیبایی آنها در سرتاسر رستوران خود استفاده کنید. رنگ سبز آرامش کافی برای مشتریان شما را فراهم خواهد کرد و بی‌شک مشتریان بیشتری به رستوران شما جذب خواهند شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روف گاردن کافه رستوران استفاده کنید روف گاردن ها پوشش گیاهی دو نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذر زمان بر پل زمانخان سامان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیماچهارمحال و بختیاری، تخریب‌های ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی بر سازه‌ی پل تاریخی زمانخان، موجب نگرانی‌های بسیاری شده است که در گذر زمان کمرنگ می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در سال ۱۳۹۹ شرکت آب منطقه‌ای به دلایلی اقدام به ساخت و ساز در عرصه پل زمانخان کرد که همین موضوع موجب شکایت ما از این شرکت شد.
جیلان افزود: طبق نظر مشاوران و کارشناسان مرمت پل زمانخان، اقدام شرکت آب منطقه‌ای موجب حذف حوضچه آرامش ضلع غربی سازه شده که به همین دلیل، فشار آب ورودی بر پایه‌ها به ویژه پایه میانی افزایش یافته است.
وی گفت: در دوسال گذشته هم به دلیل عوامل طبیعی برف و سرما، بخشی از نواحی سطحی پایه‌ها آسیب دیده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: به همین منظور با تشکیل یک گروه از کارشناسان با تجربه از خارج استان و تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، کار مطالعات مرمت پل زمانخان در دست انجام است.
جیلان گفت: کار مرمت پل در دو بخش اظطراری برای سطوح سنگی و اساسی برای قسمت زیرین پل میانی انجام خواهد شد.
پایه‌های پل تاریخی زمانخان در زمان ساسانیان با تغییر مسیر رودخانه به محل فعلی، بر روی یال سنگی کوه مجاور به تعداد یک دهانه تراشیده شد.
در دوره صفوی با ایجاد دهانه دوم، سازه اصلی فوقانی به دست زمانخان، در دوره قاجار به دست خوانین ایلبگی و در دوره پهلوی دوم به دست عبدالحسین قزوینی حاکم روستای چم عالی مرمت اساسی شد و اکنون آنچه به سرعت بر پل زمانخان می‌گذرد، مساله زمان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • کشف «گذرگاه مردگان»
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان