Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین جلسه ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر توسعه و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌ها و همچنین تسهیل شرایط برای فرزندآوری و حمایت از دانشجویان متأهل تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون فناوری و نوآوری، رئیس سازمان امور دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور و نمایندگان معاونت‌های پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه مواد ۲، ۶، ۷ و ۳۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفته و مسئولیت پیگیری اجرای دقیق این مواد در دانشگاه‌ها تعیین شد.

همچنین ماده ۷ این قانون که مراکز دانشگاهی را مکلف می‌کند ۱۰ درصد از درآمد‌های اختصاصی و ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را جهت احداث، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی اختصاص دهند؛ با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار گرفته و همچنین نحوه هزینه کرد اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی که سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته است، بررسی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه با اشاره به اهمیت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: همه معاونت‌های این وزارتخانه با همکاری همه‌جانبه در راستای اجرای دقیق مواد این قانون تلاش کنند.

زلفی‌گل تاکید کرد: باید به هر نحوی حمایت خود را از دانشجویان متاهل داشته باشیم و شرایط را برای فرزندآوری آنان تسهیل نماییم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر علوم خوابگاه متاهلی فرزندآوری زلفی گل خوابگاه های متاهلی حمایت از خانواده جوانی جمعیت وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم با اشاره به اینکه نقش علم و دانش در پیشرفت کشور دیده شده، اظهارکرد: اتفاقی که در وعده صادق رخ داد خروجی دانشگاه‌ها بود و دانش آموختگان دانشگاه این اتفاق را برای ما رقم زدند بنابراین اقتدار کشور محصول علم و دانش و دانشگاهیان است.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از ساختمان کلاس های دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت دو بلوک ۳۵ واحدی خوابگاه متاهلی در دانشگاه یاسوج گفت: تا پایان سال جاری سه هزار و ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از احداث پنج هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت سیزدهم در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد کلنگ احداث دو هزار و ۶۰۰ واحد دیگر به زمین زده شده که عملیات احداث آن آغاز شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم پنج هزار واحد خوابگاه متاهلی در تمام دانشگاه‌های کشور به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم خدمت دولت سیزدهم احداث خوابگاه‌های متاهلی ۳۰ درصد افزایش داشت.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در این دولت آمایش آموزش عالی، برگشتن دانشگاه به اساسنامه‌ها و نیاز محور شدن دانشگاه‌ها مورد توجه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم آموزش عالی را به سمتی ببریم که بر اساس وظیفه دانشگاه‌ها مبنی بر تولید علم و جهت‌دهی به علم و عالم حرکت کنند.

وی در خصوص احداث دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر توسعه کمی دانشگاه‌ها مدنظر نیست و توسعه کیفی و مهارت محورشدن دانشگاه و توسعه امکانات  دانشکده فنی و مهندسی مدنظر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • خوابگاه متاهلی ۷۰ واحدی دانشگاه یاسوج کلنگ زنی شد
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد