Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:07:31 GMT

نیشابور در مصرف آب شرب رکورد زد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۴۳۲۸

نیشابور در مصرف آب شرب رکورد زد

به گزارش ایرنا، علیرضا اخویان روز دوشنبه در مراسم امضا تفاهم‌نامه سه‌جانبه آبفای نیشابور با اداره حفاظت محیط زیست و سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری نیشابور اظهار کرد: در پنج روز ابتدایی تابستان امسال، میزان مصرف آب شرب در نیشابور هفت درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، در این روزها همه چاه‌ها برای آبرسانی در مدار قرار گرفته است و از ظرفیت مخازن هم به طور کامل استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با همکاری اداره برق قطعی برق نیز نداشتیم و مجتمع فولاد خراسان و اداره منابع طبیعی هر کدام یک حلقه چاه کمکی را در اختیار گذاشته‌اند.
وی با بیان اینکه بحران آب در دشت نیشابور از مرحله بحرانی گذشته و امروز همه افراد جامعه باید برای مقابله با این‌ بحران مشارکت کنند، اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان تفاهم‌نامه‌هایی با ارگان های مختلف نیشابور از جمله آموزش و پرورش، هلال احمر و بسیج امضا شده و امروز هم تفاهمنامه مشترکی با اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور برای حفظ منابع آبی به امضا رسید.

رییس اداره آب و فاضلاب نیشابور بیان کرد: سازمان‌های مزبور ۸۰ درصد جمعیت شهروندان نیشابور را پوشش می دهند و با کمک آنها به دنبال بررسی راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی و اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت منابع آبی هستیم.
اخویان افزود: سازمان محیط زیست تعداد زیادی سمن فعال در حوزه محیط زیست دارد که افراد فعال و تاثیرگذاری در سطح جامعه هستند و از آنها برای حل مساله آب درخواست کمک کرده‌ایم تا در کمیته‌های فنی راههای بهره‌وری بیشتر از آب بررسی و اقدامات لازم در  این زمینه انجام شود.

مدیر سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری نیشابور نیز با بیان اینکه امروز بحران آب یک مساله جدی است و تمام مردم شهر و مسوولان در قبال آن مسوولیت دارند، گفت: در مجموعه سازمان حمل و نقل شهرداری با یک جامعه ۱۵ هزار نفری ارتباط داریم که منجر به ثبت ۸۰ هزار سفر روزانه با تاکسی و اتوبوس می شود که ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی به مردم خواهد بود.
اسماعیل قندهاری افزود: با استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهرداری نیشابور بروشورها و پوسترهای اطلاع‌رسانی در بین شهروندان برای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی توزیع می‌شود.
مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور، گفت: نیشابور در گذشته به شهر قنات‌ها مشهور  بود و بیش از ۱۲ هزار قنات در رشته کوه بینالود وجود داشت،  اما حالا جای آنها را شکاف‌ها گرفته، شکاف‌هایی که به نزدیکی شهر رسیده و یکی از این شکاف‌ها در منطقه کریم‌آباد در ۲ کیلومتری شهر نیشابور است.
هادی ناصری افزود: بیش از  ۵۰ واحد صنعتی در نیشابور دارای واحد تصفیه هستند که اگر استاندارد های محیط زیست را رعایت نکنند جزو صنایع آلاینده معرفی خواهند شد و باید در بحث تصفیه خانه نیشابور سرعت‌ دستگاه های متولی افزایش پیدا کند.
شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو نیشابور آب و فاضلاب مصرف بهینه برق شهرداری نیشابور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور آب و فاضلاب نیشابور آب و فاضلاب مصرف بهینه برق شهرداری نیشابور شهرداری نیشابور سازمان حمل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست