Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد چهار قانون‌گذار دموکرات از کمیسیون تجارت فدرال می‌خواهند درباره‌ی اپل و گوگل به‌دلیل جمع‌آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربرانشان تحقیق کنند. براساس اعلام وال‌استریت‌ژورنال، قانون‌گذاران در نامه‌ای به لینا کان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، نوشتند که اپل و گوگل به‌طور آگاهانه و با ایجاد شناسه‌های ردیابی تبلیغاتی خاص در سیستم‌عامل‌های موبایلی خود، اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، این نشریه تأکید می‌کند که هر دو شرکت اشاره‌شده اقدامات مثبتی برای محدودکردن جمع‌آوری داده‌های کاربران انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال، اپل چندین رویکرد متفاوت مثل ورود با حساب کاربری اپل و شفافیت قابلیت ردیابی اپلیکیشن‌ها و حتی گزارش موارد مشکوک درزمینه‌ی حریم خصوصی را در پیش گرفته است.

به‌گزارش ۹to۵Mac، ازنظر سناتور الیزابت وارن، ران وایدن، کوری بوکر و نماینده‌ی مجلس، سارا جیکوبز، ردیابی اطلاعات کاربران اپل و گوگل می‌تواند سخت‌تر شود. بااین‌حال تا همین چند وقت قبل، اپل شناسه‌ی ردیابی را به‌صورت پیش‌فرض فعال می‌کرد و کاربران برای غیرفعال‌کردن آن، به طی‌کردن مراحل پیچیده نیاز داشتند.

گوگل نیز این شناسه‌ها را به‌طور پیش‌فرض فعال می‌کند و تا همین اواخر حتی به مصرف‌کنندگان امکان غیرفعال‌کردن آن‌ها را نمی‌داد. سناتور الیزابت وارن و سناتور کوری بوکر و نماینده‌ی مجلس سارا جیکوبز می‌گویند این شناسه‌ها با ایجاد اطلاعات مرتبط با دستگاهی که کارگزاران داده و مشتریانشان می‌توانند از آن برای پیونددادن به سایر داده‌های مربوط به مصرف‌کنندگان استفاده کنند، به بازار داده‌های غیرقانونی دامن زده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید اپل بیانیه‌ای دراین‌باره ارائه نکرده است. همچنین، گزارش می‌دهد سال گذشته از زمانی‌که خان ریاست FTC را به‌دست گرفت، این آژانس به‌دنبال تقویت قوانینی است که بر نحوه‌ی جمع‌آوری داده‌های کاربران ازطریق مشاغل دیجیتال نظارت می‌کند.

در چندسال گذشته، اپل یکی از شرکت‌های برجسته در حفظ حریم خصوصی بوده است؛ اما این شرایط نیز غول فناوری مستقر در کوپرتینور را دربرابر مجادله‌هایی با ادعای انحصار یا حتی تلاش ناکافی برای تضمین امنیت داده‌های کاربران در سراسر وب محفوظ نمی‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اخبار فناوری فناوری اطلاعات فناوری نانو فناوری نوین اپل اپل و گوگل جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آئین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آئین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعدادهای ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم‌گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

کد خبر 6095039 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند