Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@10:08:44 GMT

خطر نارسایی قلبی برای سیگاری‌ها

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۴۵۰۳

یک مطالعه بزرگ نشان داد افزایش خطر نارسایی قلبی برای چندین دهه پس از ترک سیگار توسط افراد همچنان ادامه دارد. ناطقان: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که سیگار می‌کشیدند دو برابر افرادی که هرگز سیگار نمی‌کشیدند دچار نارسایی قلبی شدند.

محققان سوابق حاصل از مطالعه طولانی مدت حدود ۹۵۰۰ نفر را تجزیه و تحلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که سیگار را ترک کرده‌اند، تا دهه‌ها پس از ترک سیگار، با افزایش خطر ابتلاء به هر یک از انواع نارسایی قلبی روبرو هستند.

«کونیهیرو ماتسوشیتا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده بلومبرگ، می‌گوید: «امیدواریم نتایج ما سیگاری‌های فعلی را تشویق کند که زودتر سیگار را ترک کنند، زیرا مضرات سیگار می‌تواند تا سه دهه ادامه داشته باشد.»

نارسایی قلبی وضعیتی پیشرونده است که در آن قلب توانایی پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن را از دست می‌دهد. بر اساس جدیدترین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این بیماری یکی از شایع‌ترین علل ناتوانی و مرگ در کشورهای توسعه یافته است. علاوه بر سیگار، عوامل خطر نارسایی قلبی شامل چاقی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری عروق کرونر و سن بالا است.

دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد: کسر جهشی کاهش یافته و کسر جهشی حفظ شده. در نارسایی قلبی با کاهش کسر جهشی، بطن چپ به عنوان پمپ اصلی قلب، هنگام پمپاژ خون به بیرون به اندازه کافی منقبض نمی‌شود. نارسایی قلبی با کاهش کسر جهشی بیشتر با بیماری عروق کرونر مرتبط است. درمان شامل چندین دارو است که پیش آگهی را بهبود می بخشد.

در نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده، بطن چپ پس از انقباض به اندازه کافی شل نمی‌شود. درمان نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده بسیار محدود است و پیشگیری از آن بسیار مهم است. در عین حال، عوامل خطر آن کمتر مشخص است. برخی از مطالعات قبلی استعمال دخانیات را با خطر بالاتر کسر جهشی حفظ شده مرتبط می‌دانند. منبع: خبر انلاین برچسب ها: خطر نارسایی ، قلبی ، سیگاری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خطر نارسایی قلبی سیگاری ها نارسایی قلبی خطر نارسایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ۲ عملیات جداگانه از یک دستگاه اتوبوس و یک  مغازه، ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق کشف و تحویل انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.

وی افزود: بدین منظور ۳ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی کرمان معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص جرائم و مفاسد اقتصادی با تلفن ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • کشف محموله سیگار قاچاق در میامی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان