Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:04:51 GMT

اسلام دین متانت، اعتدال و وقار است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۴۵۰۵

اسلام دین متانت، اعتدال و وقار است

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: نگاه دینی نیازمند متانت و لطافت است، اگر بدحجابی در جامعه مشاهده می‌شود نشان از بی‌دینی نیست بلکه مربوط به سلیقه ها و تغییر سبک زندگی است.

وی با یادآوری اینکه با جنگ و دعوا کارها پیش نمی‌رود و پیامبر گرامی اسلام(ص) با متانت، وقار، رفتار، زبان و کردار انسان‌ها را هدایت می‌کرد، افزود: سرمایه‌های اجتماعی از متانت سرچشمه می‌گیرد، مسئولان با آرامش و متانت صحبت کردن سیاست‌ها را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان توجه به فرهنگ را از مهم‌ترین کارها و جلسات عنوان و با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در این شورا افزود: برخی از مدیران هنوز شخصا در این‌ جلسه شرکت نمی‌کنند و در صورت ادامه این رویکرد، با آنان برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام پورذهبی با تاکید بر اینکه از سرمایه‌های اجتماعی استفاده و در این جلسه به ظرفیت آنان توجه شود، ابراز داشت: نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرین نیازمند توجه مسئولان هستند.

مشاور رئیس‌جمهور: هیچ تبعیض و مرزبندی بین اقوام و مذاهب نداریم

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هیچ تبعیض و مرزبندی بین اقوام و مذاهب در کشور نداشته باشیم و همه با هم برای ایران قوی تلاش می‌کنند.

ماموستا عبدالسلام کریمی با تبریک هفته قوه قضائیه و ابراز خرسندی از حضور در این جلسه اظهار داشت: این نشست فرهنگی است و فرغنگ غنی کردستان فرهنگی ریشه در دین داشته و دین نیز نماد و محور اصلیش قرآن است.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه قرآن محور اصلی مسلمانان است، افزود: دین اسلام با خشم‌ و خشونت آغاز نشده بلکه با علم آغاز و این دین پژوهشی بوده و هیچ‌گاه شمشیر را برای قتل و غارت برنداشته‌ایم.

وی بر ضرورت ارتقای بصیرت و آگاهی در همه حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید با راهبرد و تدابیر حکمیانه رهبری را در عمل پیش برده و تحقق شعار سال تنها به شعار و نصب بنر خلاصه نشود.

ماموستا کریمی با ذکر اینکه مراکز دانش‌بنیان بر اساس علم فعالیت‌های خود را پیش ببرند، بیان کرد: باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه و از این ظرفیت اشتغال، درآمدزایی و توسعه تجارت ایجاد کرد.

وی پیشرفت علم و بصیرت در برابر هجمه‌های دشمن را راه برون ‌رفت از شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: باید فناوری و تولید در کنار هم باشد، تا منجر به تولید و درآمدزایی در بازار داشته باشد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه کل کشور به ویژه استان کردستان از منابغ غنی و ظرفیت‌های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: برون‌رفت از مشکلات کنونی نوعی جهاد است بنابراین باید برای توسعه سرمایه‌گذاری اعتماد را بیشتر کرد.

وی ایجاد امید و اعتماد را بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی خواند و عنوان کرد: باید مشکلات را شناسایی و احصا کرده و متناسب با وضعیت جامعه، نیازها را تامین کنیم.

ماموستا کریمی جوانان را همچون چالشی دانست، که در صورت بی‌توجهی به آنان منحرف خواهند شد، اضافه کرد: باید دستگیری کنیم نه مچ‌گیری و از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی بر ضرورت مشکلات ماموستایان استان کردستان تاکید کرد و افزود: اینها نور جامعه، حجت و چراغ روشن جامعه هستند و باید از ظرفیت آنان در پیشبرد اهداف و حل مشکلات کنونی استفاده کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت بانوان شاغل و غیرشاغل غافل شویم گفت: باید از ظرفیت زنان در ادارات سطح کشور و کردستان استفاده شود.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان: امیدواری را با کار فرهنگی نهادینه کنیم

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه با انجام کارهای فرهنگی گفت: باید همه مسلمانان شیعه و سنی دست به دست هم داده و اختلافات را ریشه‌کن کنند.

 ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: یک فرهنگ کامل و جامع شامل کار و تلاش برای توسعه، آبادانی، تولید و رسیدگی به نقاط محروم است.

وی با بیان اینکه هر جوان آگاه در محاصره ناآگاهی قرار دارد، گفت: جوانان باید خود را برای آینده قوی و مقابله با توطئه‌های دشمنان آماده کنند.

وی با تاکید بر اینکه کسی که در جامعه فساد کرده، مرتب منکرات می‌شود، افزود: نباید نسبت به مشکلات کنونی بی‌تفاوت باشیم چراکه همه ما در این حوزه مسئول هستیم.

ماموستا رستمی بر مردمی بودن کارگزارن نظام و جلوگیری از هرگونه ناامیدی در جامعه تاکید و بیان کرد: نباید هیچ فاصله‌ای میان اقوام و مذاهب ایجاد کنیم.

وی تقویت سرمایه‌های اجتماعی را ضروری دانست و اظهار کرد: هر چقدر از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود، به حل مسائل اجتماعی کمک کرده و باید زمینه‌های رفع موانع تولید را فراهم‌ کنیم.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه باید امید به زندگی و آینده را در با کار فرهنگی در جامعه نهادینه کنیم، عنوان کرد: استان کردستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف برخوردار بوده که در صورت توجه و به‌کارگیری آنها باعث امید و رفع مشکلات خواهد شد.

برخی از مشکلات کنونی کردستان ناشی از عدم هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در همین جلسه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم اظهار داشت: اهمیت مسئله حوزه فرهنگ به حدی است که باید همه مسئولان خود را متولی این حوزه بدانند.

مهدی رمضانی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی در جغرافیای استان مطلوب نیست و تعارفی نداریم، گفت: انجام کار و فعالیت در این شرایط مهم‌ترین کار فرهنگی است چراکه دوران سخنرانی کردن گذشته و باید کار جهادی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی محور بیانیه گام دوم انقلاب حرکت به سمت تمدن شکوهمند انقلاب اسلامی است، افزود: این بیانیه به باورهای دینی و ظرفیت جوانان توجه ویژه‌ای اداشته و موجبات حل مشکلات و ارتقای فرهنگ جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت اعتماد اجتماعی و دوری کردن از کار کاریکاتور کردن افزود: باید برای تحقق این اهداف کارگروهای تخصصی در استان تشکیل داده و از برگزاری جلسات فاصله بگیریم.

رمضانی برخی از مشکلات کنونی را ناشی از عدم هماهنگی دستگاه‌ها در استان دانست و خاطرنشان کرد: چهار دهه از انقلاب گذشته هنوز مشق مدیریت را به صورت ضعیف پیش برده و همچنان به جای ارائه راهکار، دنبال طرح مشکلات هستیم.

امسال ۸۵ برنامه فرهنگی و هنر در کردستان برگزار شد 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم گفت: امسال با وجود شیوع ویروس کرونا و وجود برخی مشکلات برای گردهمایی مردم بیش از ۸۵ برنامه فرهنگی و هنر در استان برگزار شد.

علی اصغر دریایی تئاتر کردی سقز، جشنواره مولودی‌خوانی هه‌تاو، شمیم رضوی و موسیقی اقوام ایرانی در کامیاران را از جمله برنامه‌های فرهنگی در کردستان ذکر کرد و افزود: جایزه هنری زنده‌یاد خلیفه میرزا آغه‌غوثی، هفته زن کرد، جایزه فاطمه اسدی، بزرگداشت امیرنظام گروسی و همایش هنری اصلاح و تربیت در زندان در نیمه نخست سال برگزار می‌شود.

در راستای عمق‌دهی و اثربخشی بیشتر فرهنگ در کردستان که عنوان استان فرهنگ و اصالت دارد باید به سویه‌های فرهنگی توجه شود.

وی اضافه کرد: در طول سه ماهه اخیر اعتباراتی که در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان‌های ۱۰گانه استان توزیع شده در طول  ۲ دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در توزیع اعتبارات همه مناطق و شهرها به صورت همزمان دیده شده و توزیع متوازن برای همه شهرستان‌ها بوده است.

برچسب‌ها کردستان سنندج دستیار ریاست جمهوری در امور اقوام و اقلیت ‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کردستان سنندج جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی استان کردستان مشکلات کنونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای قروه پس از حفر گودالی به عمق ۱۵ متر خبر داد. - اخبار استانها -

به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار داشت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، 3 نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض 2 متر و عمق 15 متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

وی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 زارعی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی همراهی کنند.

انتهی پیام/486/

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • اگر جامعه فرهنگی آگاه باشد آن جامعه به پیروزی می‌رسد