Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در دیدار  تعدادی از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر استان گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه مردم ایران جان خود را فدا کردند تا ذره‌ای از خاک مقدس جمهوری اسلامی  جدا نشود، اظهار کرد: با شروع دوران دفاع مقدس مردمان بسیاری از استان‌های کشور که از جبهه‌های حق علیه باطل کیلومترها فاصله داشتند جان خود را فدا کردند تا این نظام مقدس به استحکام و موفقیت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر لزوم پایبندی به خون شهدا توسط مسؤولان و مردم گفت: شهدای گرانقدر در جمهوری اسلامی با خون خود تجلی مکتب امام خمینی (ره) بوده و به خوبی راه مبارزه و ایستادگی در برابر مستکبران را به جهانیان نشان دادند لذا پایبندی به خون پاک شهیدان بر همه مسؤولان واجب است. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نقش پیروزی انقلاب اسلامی در گسترش فرهنگ شهادت و ایثار را بسیار موثر دانست و بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی کشورهای منطقه زیر سلطه استکبار جهانی بوده است ولی مردم با تبعیت از رهنمودهای امام راحل (ره) و با پیروزی انقلاب هیمنه استکبار جهانی در دنیا را شکسته و راه مبارزه با بیگانگان را به جهانیان نشان دادند. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه جانبازان با نقش‌آفرینی در سال‌های دفاع مقدس موجب حفظ کرامت و عزت مردم شدند، گفت: ایثارگران با مجاهدت و دلاوری باعث شدند که دشمنان چشم طمع به کشور نداشته باشند و خدا شما جانبازان را برای ایران اسلامی حفظ کند. 

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر را یکی از اهداف بنیاد شهید در کشور دانست و بیان کرد: دیدارها باید طوری باشد که نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران نباشد و  مسوولان به دیدار خانواده ایثارگران بروند و بدین ترتیب مسائل ایثارگران مرتفع شود.  

تاکید بر لزوم استفاده از فرزندان شهدا و ایثارگر در ستادهای استانداری 
نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) اظهار کرد: استان گیلان با تقدیم کردم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ولایتمداری و وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند. 

اسدالله عباسی با بیان اینکه دعای معنوی شهدا و خانواده شهدا بدرقه راه مسوولان در طول ۴۴ سال گذشته بوده است، گفت: ما هر چه داریم از شهدا و دعای خیر آنان است زیرا همیشه خانواده شهدا و ایثارگران بدرقه راه مسوولان بوده است. 

وی شهدا را نشان دهنده راه درست و حق در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و حرم با شهادت و وصیت‌نامه‌های خود راه درست و حق را به مسوولان نشان دادند لذا تمامی مدیران باید با تبعیت از شهدا به مسیر خود ادامه داده و نظام مقدس را به سرمنزلگاه مقصود برسانند. 

استاندار گیلان با اشاره به مجاهدت‌های کادر درمان در دوران کرونا در این استان بیان کرد: گیلان همواره یکی از کانون‌های شیوع کرونا در کشور بوده و سفیدپوستان کادر درمان در این استان با مجاهدت‌های خود یاد دوران دفاع مقدس را زنده کردند و وجود اولین شهیده سلامت شهید نرجس خانعلی‌زاده نشان دهنده همین امر است. 

عباسی با اشاره به حضور تعداد قابل توجه فرزندان شهدا و ایثارگر در ستادهای استانداری تصریح کرد: یکی از اهداف دولت استفاده از ظرفیت فرزندان شهدا و ایثارگر در مناصب‌های مختلف است لذا و به این منظور بیش ۲۰ فرزند شهید و ایثارگر در ستادهای استانداری به کار گیری شده و حضور دارند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده شهدا و ایثارگر در استان گیلان تحلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید گیلان مدیرکل بنیاد شهید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خانواده شهدا و ایثارگر شهدا و ایثارگر دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند نظام مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری

 آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز دوشنبه در دیدار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار داشت: تحریم‌ها عاملی شد تا به خود متکی باشیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست که از تحریم استقبال می‌کنیم؛ اما اگر این محدودیت‌ها نبود، قطعا توجه به ظرفیت‌های داخلی پیدا نمی‌کردیم و به خاطر وابستگی شدید به دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دادیم.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به زوایای پیچیده علمی عملیات «وعده صادق» پرداخت، بیان داشت: پس از این عملیات نگاه کشور‌ها به ما تغییر کرد و تا حد زیادی تحت تأثیر این عملیات پیچیده و حرکت قدرتمندانه قرار گرفتند، حتی برخی از افرادی که با این انقلاب همسو نبودند نیز بعد از این موفقیت به خود آمدند.

حسینی بوشهری افزود: این موفقیت در سایه توکل به خدا و امید به آینده میسر شد و معتقدم اگر امید در نسل جوان ما جوانه بزند و نسل جوان به جای پرداختن به جذابیت‌های کاذبی که دنیای غرب برای آنها ایجاد کرده است با امید به آینده تلاش کند، موفقیت و پیشرفت را در پی خواهد داشت.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت ارتباط حوزه‌های علمیه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد و طلاب فاضل و اندیشمند زیادی داریم که امید‌های آینده حوزه هستند؛ اما به خاطر مشکلات اقتصادی کشور، طلاب نیز در حوزه مسکن و معیشت دچار مشکل هستند، باید شرایطی فراهم شود که این نخبگان بتوانند بدون دغدغه بدرخشند.

در ابتدای این جلسه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور، با تشریح جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا ابراز داشت: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده از آن را داشت.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت، بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود و غرب از این محصول برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد؛ اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا