Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ بختیار شریفی دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: جمهوری تاجیکستان در عرصه بین‌المللی با صنعت کشاورزی معرفی شده است. از سال ۲۰۲۲ صنعتی شدن کشور تاجیکستان در اولویت تصمیم‌گیری و سیاست کشور قرار گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان ادامه داد: هدف ما در حال حاضر رونق گرفتن صنعت جمهوری تاجیکستان و معرفی ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی این کشور در عرصه بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی اضافه کرد: از سال ۲۰۲۰ تاکنون توانستیم حجم صادرات را دو چندان کنیم. ما معتقدیم این حجم صادرات قابل قبول نیست.

وی با اشاره به فعالیت حوزه‌های مختلف صنعت از جمله صنایع زیر مجموعه کشاورزی، آلومینیوم، فلزات و تکنولوژی در تاجیکستان گفت: در مدت کوتاه هدف‌گذاری کشورمان توانسته‌ایم بازارهای صادراتی خوبی را در اختیار داشته باشیم.

شریفی اعلام کرد: در حوزه‌هایی مانند مصالح ساختمانی، ماشین سازی، معدن سرمایه‌گذاری و خوراکی و مواد غذایی می‌توانیم همکاری مشترک و دو طرفه با استان فارس داشته باشیم. 

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج منطقه صنعتی و آزاد اقتصادی از تاجیکستان آمادگی خود را برای همکاری جهت انتقال تجارب صنعتی و اقتصادی به ایران اعلام کرده‌اند که تاکنون چهار شرکت ایرانی فعالیت خود را در این مناطق آغاز کردند.

قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی‌های نو تاجیکستان اظهار کرد: شیراز مرکز علم و فرهنگ است و در برخی حوزه‌ها ظرفیت‌های اقتصادی و چشم‌انداز خوبی برای فعالیت‌های مشترک دارد. لذا در حوزه‌های فرهنگی نیز علاقمند به همکاری با این شهر هستیم.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران تاجیکستان شیراز صمت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران تاجیکستان شیراز اتاق بازرگانی ایران تاجیکستان شیراز صمت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کیلم دو تامبلا» نخست وزیر بورکینافاسو که به منظور شرکت در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا به تهران سفر کرده است، با «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کرد.

مرتضوی در این دیدار به تشریح مهمترین ظرفیت‌های صادرات محور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های دو کشور پرداخت.

وزیر کار با اشاره به امضای ۸ یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی بر تسریع در اجرای این برنامه‌ها تاکید کرد.

مرتضوی از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با بورکینافاسو را عهده دار است.

کد خبر 6089617

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان