Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرخ‌زاده در نشست با هیئت تاجیکستانی گفت: فصل جدیدی در ارتباط ایران با آسیای میانه شکل گرفته است که برداشتن روادید بین ایران و قزاقستان و مراودات ۱۷ گانه با تاجیکستان نویدبخش فصل مشترک برای هر دو ملت است.

او گفت: استان فارس چهارمین استان بزرگ کشور و بیش از ۳ هزار و ۷۸ اثر تاریخی ثبت شده دارد همچنین ۵۰۰ جاذبه طبیعی و آرامگاه‌های حافظ، سعدی و دیگر مشاهیر ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور گردشگری استاندار فارس گفت: قرابت فرهنگی زیادی بین دو کشور وجود دارد که تسهیل و صدور ویزا از جمله اقداماتی است که می‌تواند انجام شود حتی می‌توان ویزای بین دو کشور را حذف کرد.

فرخ‌زاده گفت: در سال‌های گذشته در نوروز برنامه‌های مشترک با تاجیکستان برگزار شده است که شهر شیراز و پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده هستند و امیدوارم این روند رو به رشد باشد و هفته‌های فرهنگی بین استان فارس و تاجیکستان برگزار شود.

معاون امور گردشگری استاندار فارس گفت: تسهیل برای پرواز مستقیم به شیراز و اقداماتی در گردشگری سلامت و مسائل مربوط به درمان از زمینه‌های همکاری است، همچنین بیمارستان پیوند استان فارس بالاترین آمار پیوند موفق کبد در جهان دارد و آماده هستیم این خدمات را به مردم تاجیکستان نیز ارائه کنیم.

فرخ‌زاده با دعوت از ایرلاین‌های تاجیکستان برای استقرار در شیراز گفت: با وجود ظرفیتی که در این زمینه در تاجیکستان وجود دارد امکان ارائه خدمات به ایرلاین‌های تاجیکی را در استان فارس داریم.

او گفت: امروزه رویداد‌ها و ایونت‌ها حرف نخست را در گردشگری می‌زنند، در عرصه‌های مختلف این رویداد‌ها برای رونق گردشگری می‌توان استفاده کرد که آمادگی برای همکاری مشترک وجود دارد.

معاون امور گردشگری استاندار فارس با ابراز آمادگی برای ساخت هتل و مراکز اقامتی بین استان فارس و تاجیکستان گفت: آمادگی برای پذیرش دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه شیراز نیز وجود دارد که می‌تواند به ارتباط دو کشور کمک کند.

سهراب شرفی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان فارس نیز در این نشست گفت: استان فارس یک ایران کوچک در حوزه‌های مختلف است، قرابت فرهنگی زیادی بین ایران و تاجیکستان وجود دارد و در حوزه گردشگری می‌توانیم با هم فعالیت کنیم.

او گفت: اخیرا مسائل ویزای تاجیکستان دچار مشکل شده و اگر تسهیل شود و به گذشته برگردد بیشتر از گذشته می‌توانیم ارتباط داشته باشیم، ارتباطات پزشکی با فارس می‌تواند گردشگری سلامت بین دو کشور را تقویت کند و تاجیکستان را تبدیل به هاب منطقه بین کشور‌های همجوارش کند.

شرفی گفت: اگر مباحث پیرامون کشت فراسرزمینی احیا شود می‌توان در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری را بین دو کشور افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور گردشگری استانداری فارس تقویت زمینه های گردشگری تاجیکستان بین دو کشور استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز