Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:30:46 GMT

آغاز مذاکرات احیای برجام فردا در دوحه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۵۴۴۶

آغاز مذاکرات احیای برجام فردا در دوحه

مذاکرات رفع تحریم ها فردا - سه شنبه - در دوحه آغاز می‌شود، همچنین سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: علی باقری و تیم مذاکره کننده کشورمان فردا عازم دوحه می‌شوند.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در مورد زمان و مکان مذاکرات گفت: مذاکرات به منظور لغو تحریم ها فردا در دوحه با حضور تیم مذاکره کننده کشورمان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری خود در مورد مذاکرات وین گفت: ما آنچه که در مذاکرات آتی انجام خواهیم داد، در خصوص ابعاد هسته‌ای نیست و در خصوص این چند موضوع باقی در رفع تحریم هاست.

سعید خطیب زاده افزود: امیر عبداللهیان هم اشاره کردند که بورل در نقش تسهیل گری هست، مذاکرات درمورد رفع تحریم‌هاست به توافقات وین چیزی افزوده و کاسته نخواهد شد، مذاکرات به صورت غیر مستقیم و در مورد موضوعات اختلافی است.

کنعانی: علی باقری و تیم مذاکره کننده فردا عازم دوحه می‌شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: علی باقری و تیم مذاکره کننده کشورمان فردا عازم دوحه می‌شود.

ناصر کنعانی افزود: در چارچوب توافقات انجام شده در سفر جوزف بورل، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام به تهران مبنی بر ادامه مذاکرات رفع تحریم‌ها، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران فردا سه شنبه عازم دوحه خواهد شد./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات احیای برجام وزارت امور خارجه تیم مذاکره کننده علی باقری عازم دوحه رفع تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد