Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه ۱۰۷ مهاجر افغانستانی دیگر را نیز از استان «مالاتیا» در این کشور به کابل بازگرداند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی،فعالیت‌ ها برای استرداد مهاجران غیرقانونی که در تاریخ‌ های مختلف بازداشت شده و موقتا در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می‌ کنند، همچنان ادامه دارد.

در این راستا، ۱۰۷ مهاجر تبعه افغانستان در استان «مالاتیا» امروز تحت تدابیر امنیتی با اتوبوس‌ هایی به فرودگاه منتقل شده و پس از عبور از کریدور امنیتی که توسط نیروهای ژاندارمری و پلیس ایجاد شد، سوار یک هواپیمای متعلق به افغانستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شد که هواپیمای مذکور در کابل، پایتخت افغانستان به زمین فرود خواهد آمد.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می‌ رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ‌ ترین و طولانی‌ ترین بحران‌ ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین‌الملل در این گزارش آورده است که هم‌ اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری‌ ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه‌ شان شده‌ اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به‌ سر می‌ برند و مجبور به مهاجرت شده اند.

این نهاد عنوان کرده که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.

بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق‌ شان بر اساس قوانین بین‌ المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه‌ اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ترکیه افغانستان مشرق پناه جویان افغانستان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

سیلاب‌های اخیر خسارات مالی و جانی به ولایت های مختلف افغانستان از جمله غور و هرات برجای گذاشته است.

از جمله در شب گذشته در ولسوالی ادرسکن هرات دو تن در پی جاری شدن سیلاب جان باختند؛ همچنین در پی بارش شدید باران و سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی مرغاب در غور، ۵۰ دکان تخریب شده و اجناس آنان از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان