Web Analytics Made Easy - Statcounter

چرا حبوبات دچار آفت و حشره زدگی می شوند؟ روش نگهدرای از حبوبات: اما چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند؟ راههای از بین بردن حشرات برنج چرا حبوبات دچار آفت و حشره زدگی می شوند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین،‌  حبوبات اگر در شرایط مناسب نگهداری نشوند، امکان دارد بعد از یک مدت حشره بزنند و خراب شوند.علت حشره زدن حبوبات سالم این است که تخم حشرات روی این حبوبات وجود دارد و با فراهم شدن شرایط مناسب حشرات رشد می کنند و بعد از مدتی شما متوجه سوسک های کوچک در حبوبات خود می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه روش های نگهداری از حبوبات و راه هایی برای جلوگیری از اینکه حبوبات حشره نزنند را بیان می‌کنیم تا بتوانید برای مدت طولانی حبوبات را سالم نگهدارید.

روش نگهدرای از حبوبات:

۱- سعی کنید به اندازه حبوبات بخرید، تا حداکثر برای ۳ الی ۴ ماه بتوانید آنها را مصرف کنید.

۲- به تاریخ تولید آنها و همچنین پرس بودن بسته بندی آنها دقت کنید. اگر بسته بندی آنها سوارخ یا خراب شده آنها را نخرید و همچنین اگر حبوبات فله ای می‌خرید توجه کنید که روی حبوبات، سوراخ نباشد.

۳- حبوبات خود را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی محکم و سربسته و در جای خنک و تاریک قرار دهید. چرا که حشرات می‌توانند به نایلون‌های نازک نفوذ کنند و حبوبات را خراب کنند.

۳- در هنگام خرید، حبوبات ممکن است سالم باشند و حشره ای در آنها دیده نشود، اما بعد از گذشت مدت زمانی حشرات و سوسک های کوچک در آنها دیده شوند. حتی با وجود اینکه تمام مراحل بالا را رعایت کرده باشید. اما چرا؟

اما چیکار کنیم حبوبات حشره نزنند؟

در اینجا چند نکته مفید برای جلوگیری از ایجاد حشره در انبار خانه شما آورده شده است.

آن ها را یخ زده و از بین ببرید: توصیه می شود به محض خرید بسته های ادویه و آرد را به مدت چهار روز در فریزر نگه دارید. این کار را می توانید برای آرد ، جو دوسر ، کلوچه ، آرد ذرت و ادویه جات انجام دهید. با این کار تمام لاروها و تخم های موجود در داخل بسته از بین می روند و آلودگی بیشتر را متوقف می کنند. آن را بیرون آورده و در جای طبیعی نگهداری کنید.

برگ های بو یا چریش: برگ بو یکی از بهترین راه حل ها برای خلاص شدن از شر سوسک ها است. برگ های بو یا چریش را می توان درون آرد ها در ظرف هایی که بیشتر در معرض آلودگی هستند قرار داد.

میخک: اگر شما تنها زندگی می کنید و برای اولین بار با این مشکل روبرو شده اید ایده خوبی است. میخک به طور گسترده در دسترس است و با اشکالات مقابله می کند و همچنین از هجوم آنها جلوگیری می کند. همچنین می توانید اطراف قفسه های کمد و انبار خود میخک بریزید.

راههای از بین بردن حشرات برنج

جعبه کبریت: عجیب به نظر می رسد اما راهی عالی برای دفع حشرات برنج است زیرا جعبه های کبریت حاوی گوگرد هستند و گوگرد مورد علاقه شپشک و یا حشرات حبوبات و غلات نیست. جعبه کبریت را در نزدیکی دانه های غلات باز نگه دارید، در آنجا حشرات دیده نمی شوند. همچنین می توانید کیسه های کوچک فلفل سیاه را در انبار خود نگهداری کنید.

دانه های آلوده را در زیر نور آفتاب نگه دارید: اگر مقدار زیادی سوسک و حشره به آرد شما حمله کردند، فقط آن را در نور آفتاب نگه دارید. نور آفتاب آنها را از بین می برد زیرا این حشرات نور خورشید را دوست ندارند و به دنبال مکانی تاریک و مرطوب می گردند. آرد آلوده را به مدت یک روز در زیر نور آفتاب نگه دارید و به راحتی از شر حشرات خلاص می شوید.

سایر روش های جلوگیری خانگی: می توانید زنجبیل، سیر یا یک زردچوبه کامل درون ظرف برنج قرار دهید تا حشرات برنج دور شوند.

منبع: ایلنا و چاره دان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر آفت حشره حبوبات آفت حبوبات اخبار مرتبط قیمت جدید حبوبات اعلام شد / افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت لوبیاچیتی ۱۴۰۱/۴/۵ حبوبات مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود ۱۴۰۱/۱/۳۱ حشره های زنده یاب در راهند ۱۴۰۱/۱/۱۷ زنان مصرف این خوراکی ها را فراموش نکنند ۱۴۰۱/۱/۱۳ آیا قیمت ها واقعا شفاف می شوند؟ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ آشنایی با چند خاصیت درمانی ماش! ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ آخرین ویدیو ها ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۱:۳۲ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۰:۵۶ جنجال استخوان فروشی! / اصل ماجرا چه بود؟ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۹:۳۷ رشد اعجاب آور قیمت زمین و مسکن در کمتر از دو دهه! ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۷:۴۴ خنده های اکبر عبدی جوکر را ترکاند! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۱۶:۳۵ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۲:۱۳ چرا حبوبات حشره میزند؟ + بهترین راه حل خانگی ۲۱:۵۸ گیاهی با خاصیت های یک داروی خارجی ۲۱:۵۵ مخفی کردن چت های واتساپ از دید دیگران ۲۱:۵۳ خونه مادرشوهرت اینجوری با سیاست رفتار کن ۲۱:۴۶ مهمترین علل بی اشتهایی کودکان و نوزادان + درمان موثر ۲۱:۳۵ شستن مو با تاید، باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو؟ ۲۱:۳۲ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب و ۴ روز اقامت در هتل های دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۲۸ سه تست روانشناسی که هر فردی باید آن ها را بشناسد ۲۱:۲۴ طرز تهیه خورش «قیمه مشهدی» ۲۱:۰۳ مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه ۲۱:۰۱ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۲۱:۰۰ احتمال ریزش مجدد بازار رمزارزها وجود دارد! ۲۰:۵۶ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۲۰:۳۰ امضای تفاهم نامه همکاری ایرانسل و بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی ۲۰:۲۹ فوری؛ تمدید قرارداد ستاره استقلال تا ۱۴۰۳ + عکس ۲۰:۱۵ پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۱/۴/۶ ۲۰:۱۵ حمایت شرکت سایپا از تولید خودرو در بخش خصوصی ۲۰:۰۱ افزایش بیش از ۲۲ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه پایین ترین دهک هزینه ای ۲۰:۰۰ کاتالونیا با نام کاتاورس وارد دنیای متاورس می شود ۱۹:۵۲ نقش بازخورد کاربران دیجی کالا در بهبود عملکرد مارکت پلیس ۱۹:۴۰ پوتین روز چهارشنبه با رییسی دیدار خواهد کرد ۱۹:۳۷ جنجال استخوان فروشی! / اصل ماجرا چه بود؟ ۱۹:۳۰ احساسات سرمایه گذاران بیت کوین با دو سال پیش در تضاد است؟ ۱۹:۲۶ شرکت رمزارزی استرالیایی ۴۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد ۱۹:۲۴ آیا برقراری رابطه میان ایران و آمریکا ممکن است؟ ۱۹:۰۶ ساخت مسکن با تهاتر نفت منتفی است ۱۹:۰۲ آیا مذاکرات هسته ای در دوحه به مقصد می رسد؟ ۱۸:۵۲ سکه امامی به نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشت ۱۸:۳۴ آیوتا (MIOTA) چیست؟ ۱۸:۳۲ ساده ترین راه برای خوش اخلاقی با دیگران ۱۸:۲۷ مذاکره مهاجم سابق استقلال با باشگاه سپاهان ۱۸:۲۶ عدد نرمال فشار خون هر سن چند است ؟ + معنی هر عدد فشارخون ۱۸:۲۳ سید جلال حسینی: محبت مردم شگفت زده ام می کند ۱۸:۲۳ کاهش اندک قیمت دلار در صرافی ها ۱۸:۰۰ قیمت یخچال فریزر ال جی چند؟ (جدول) ۱۷:۵۱ تکواندوی بانوان ایران قهرمان آسیا شد ۱۷:۴۴ رشد اعجاب آور قیمت زمین و مسکن در کمتر از دو دهه! ۱۷:۴۱ مربی جدید پرسپولیس مشخص شد ۱۷:۴۱ راسته میگن سنگدان مرغ خیلی خواص و فایده داره؟ ۱۷:۳۹ اهمیت و راه افزایش هوش هیجانی کارکنان ۱۷:۳۸ آشنایی با انواع cpu ۱۷:۳۷ فیفا ادعای مدافع استقلال را رد کرد ۱۷:۳۳ خبر خوش برای استقلالی ها؛ مدافع جدایی طلب ماندنی می شود؟ ۱۷:۳۰ سلیمی و باقری در فدراسیون وزنه برداری پست گرفتند ۱۷:۳۰ اطلاعیه فولاد مبارکه پیرامون حمله سایبری به این شرکت ۱۷:۲۷ واکنش ستاره جوان به شایعات جدایی از استقلال ۱۷:۲۳ اتحادیه اروپا استفاده از گوگل آنالیتیکس را ممنوع کرد ۱۷:۲۱ رونمایی از فناوری شبکه ۶G در چین ۱۷:۲۱ آغاز مزایده عمومی خودروهای بدون گارانتی سایپا از فردا ( ۷ تیر) +جزییات اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آفت حشره حبوبات آفت حبوبات حبوبات حشره حشرات برنج چرا حبوبات ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۶ نگه دارید نور آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی