Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:40:06 GMT

تمام دریانوردان کشتیرانی ایرانی هستند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۵۷۷۱

تمام دریانوردان کشتیرانی ایرانی هستند

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: سال ۹۸ حدود ۶۷۰ نفر از دریانوردان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خارجی بودند و در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۰ نفر کاهش یافت و امسال همه آنها ایرانی هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ محمدرضا مدرس خیابانی در مراسم روز جهانی دریانورد با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین شرکت کشتیرانی دنیا است که محموله‌های کانتینری، فله و جنرال کارگو را حمل کرده و در زمینه بانکرینگ هم فعال است، افزود: سال گذشته 27 میلیون تن کالا جابجا کردیم که نسبت به سال قبل آن 41 درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمل این محموله‌ها با 146 فروند کشتی اقیانوس پیما گفت: انتظار می‌رود امسال هم رکوردهای خوبی شکسته شود به گونه‌ای که سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 1398 تعداد 670 نفر از دریانوردان ما خارجی بودند که در سال 1400 به 380 نفر کاهش یافت ولی امسال همه آنها ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه 800 نفر از علاقه مندان به دریانوردی را سال گذشته در کشتیرانی جذب کردیم، یادآور شد: از دو سال قبل که با شیوع ویروس کرونا روبرو شدیم چالش های متعددی در حوزه دریانوردان پدید آمد اما اکنون با واکسیناسیون سراسری، بار دیگر امکان همراهی خانواده‌های دریانوردان در سفرها فراهم شد.

وی به قرارداد خرید 4 فروند شناور برای کشتیرانی دریای خزر اشاره کرد و ادامه داد: دو فروند شناور رو- رو و دو فروند شناور جنرال کارگو با سازنده داخلی امضا شده؛ این قراردادها در چند ماه گذشته به امضا رسید و ظرف دو سال آینده به کشتیرانی تحویل می‌شود. با تحویل این کشتی‌ها 16 درصد به ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتیرانی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

کد خبر 6095075 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند