Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ مجله تصویری سلاح - کره جنوبی و لهستان توافقنامه ای را برای توسعه و تولید تانکی جدید برای ارتش لهستان به امضا رسانده اند. این تانک که کی2پیال (K2PL) نام دارد بر اساس یکی از بهترین تانک های حال حاضر جهان یعنی کی2 بلک پنتر (K2 Black Panther) ساخته خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این توافقنامه به تازگی و طی نمایشگاه بین المللی دفاع و امنیت یوروساتوری (Eurosatory) امضا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقنامه بین شرکت کره ای هیوندای روتم (Hyundai Rotem) و شرکت گروه تسلیحاتی لهستان (Polską Grupą Zbrojeniową) امضا شده است.

گروه تسلیحاتی لهستان تجربه زیادی در زمینه تولید انواع مختلف خودروهای زرهی رزمی از جمله تانک ها دارد. بنابر گزارش ها، انتقال فناوری تولید تانک های کی2 بلک پنتر (پلنگ سیاه) به این شرکت صورت خواهد گرفت که کسب مهارت لازم برای توسعه و تولید عناصر کلیدی کی2پی‌ال را ممکن می کند.

همچنین، لهستان آماده خرید تانک های کی2 برای افزایش توانایی های رزمی و کارایی ارتش خود در صورت مواجهه با تهدیدات است. این که لهستان قصد دارد چند عراده تانک کی2 را خریداری کند، تاکنون اعلام نشده است.

شایعات درباره تانک کی2پیال

در حال حاضر، اطلاعات خاصی در مورد این که تانک کی2پی‌ال چه طراحی ظاهری دارد و ویژگی ها و عناصر متفاوت آن چه خواهند بود تا پاسخگوی نیازهای لهستان باشد، منتشر نشده است.

با این وجود، عکس هایی در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده اند که مدعی اند طراحی تانک کی2پی‌ال را نشان می دهند. به گفته آنها، این تانک کره ای-لهستانی دارای یک چرخ هفتم در مکانیزم چرخ خود خواهد بود که طول کی2پی‌ال را نسبت به کی2 بلک پنتر بیشتر می سازد. بنابر شایعات، این تانک از طراحی برجک جدید برخوردار خواهد شد و چگونگی توزیع مهمات نیز بهبود خواهد یافت.

اطلاعاتی درباره توپ اصلی تانک کی2پی‌ال و همچنین تسلیحات ثانویه که به محافظت از تانک در نبردهای نزدیک کمک می کنند در دست نیست. از این رو، مشخص نیست آیا توپ 120 میلیمتری تانک کی2 بلک پنتر بکار گرفته خواهد شد یا گزینه ای دیگر جایگزین آن می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تانک کی2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند