Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم رفع تحریم‌ها علیه ایران راهی دوحه، پایتخت قطر شد.

نشریه پولیتیکو نوشت اگر چه احتمال دستیابی به موفقیت کم بوده اما این اولین مذاکرات در چند ماه اخیر به شمار می‌آید.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه به پولیتیکو گفت که رابرت مالی اواخر روز دوشنبه وارد دوحه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون اغلب مذاکرات میان ایران و غرب در وین، پایتخت اتریش برگزار شده است اما این مذاکرات از ماه مارس (اسفند) متوقف شده است.

مذاکرات غیرمستقیم آتی میان ایران و آمریکا به احتمال زیاد از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

مقام آمریکایی به پولیتیکو گفت «انتظارات بسیار کمی» از این مذاکرات وجود دارد.

دو مقام ارشد آمریکایی نیز گفتند که مذاکرات در قطر احتمالا بیش از دو یا سه روز به طول نخواهد انجامید.

بعد از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اعلام شد که مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عبور از بن‌بست کنونی از سر گرفته خواهد شد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

آمریکا پس از خروج یکجانبه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق از برجام در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا علی‌رغم آن‌که با وعده بازگشت به برجام روی کار آمد و بارها به شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه ایران اعتراف کرد اما تاکنون نه تنها اقدام ملموسی برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران نکرده بلکه همواره توپ را به زمین ایران می‌اندازد و می‌‌گوید که ایران باید برای احیای توافق هسته‌ای تلاش کند.

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر برجام اخبار مرتبط مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را… ۱۴۰۱/۴/۶ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۱۴۰۱/۴/۶ گروه ۷ درباره احیای برجام رایزنی می کند ۱۴۰۱/۴/۵ توییت امیرعبداللهیان پس از دیدار با بورل ۱۴۰۱/۴/۴ مذاکرات در وین ادامه می یابد؟ ۱۴۰۱/۴/۴ منتظر مشورت با بورل پس از گفت و گو در تهران هستیم ۱۴۰۱/۴/۴ آخرین ویدیو ها فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۹ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۳ پیام الناز شاکردوست برای تولد ۳۸ سالگی اش + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۵۷ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۴ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۱:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۲۶ برای مذاکره غیرمستقیم با ایران؛ رابرت مالی در دوحه ۲۳:۲۴ چگونه شوهر خود را حرف‌ گوش‌ کن کنیم؟ ۲۳:۲۲ علی باقری فردا در دوحه ۲۳:۱۵ ۹ راز زیبایی خیره کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید ۲۳:۱۳ ازدواج سالمندان با تمام خوب و بدهایش ۲۳:۰۹ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۲۳:۰۵ همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱ ۲۳:۰۳ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۲۳:۰۰ مهمان بعدی فردوسی پور معلوم شد ۲۲:۵۹ روش های خانگی و فوری و سریع برای تسکین و درمان دندان درد ۲۲:۵۸ تولد نوزادی با ۲۴ انگشت! + عکس ۲۲:۴۸ کشتی توقیف شده ایرانی آزاد شد ۲۲:۳۹ بهترین مدل مانتو برای شکم دارها ۲۲:۲۴ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۲۲:۲۱ طول انگشتان شخصیت شما را آشکار می کند ۲۲:۱۹ فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور ۲۲:۱۳ اگر در دریافت وام ازدواج و فرزندآوری مشکل داشتیم، چگونه شکایت کنیم؟ ۲۲:۱۳ چرا حبوبات حشره میزند؟ + بهترین راه حل خانگی ۲۱:۵۸ گیاهی با خاصیت های یک داروی خارجی ۲۱:۵۵ مخفی کردن چت های واتساپ از دید دیگران ۲۱:۵۳ خونه مادرشوهرت اینجوری با سیاست رفتار کن ۲۱:۴۶ مهمترین علل بی اشتهایی کودکان و نوزادان + درمان موثر ۲۱:۳۵ شستن مو با تاید، باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو؟ ۲۱:۳۲ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب و ۴ روز اقامت در هتل های دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۲۸ سه تست روانشناسی که هر فردی باید آن ها را بشناسد ۲۱:۲۴ طرز تهیه خورش «قیمه مشهدی» ۲۱:۰۳ مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه ۲۱:۰۱ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۲۱:۰۰ احتمال ریزش مجدد بازار رمزارزها وجود دارد! ۲۰:۵۶ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۲۰:۳۰ امضای تفاهم نامه همکاری ایرانسل و بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی ۲۰:۲۹ فوری؛ تمدید قرارداد ستاره استقلال تا ۱۴۰۳ + عکس ۲۰:۱۵ پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۱/۴/۶ ۲۰:۱۵ حمایت شرکت سایپا از تولید خودرو در بخش خصوصی ۲۰:۰۱ افزایش بیش از ۲۲ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه پایین ترین دهک هزینه ای ۲۰:۰۰ استیضاح فاطمی امین منتفی شد ۲۰:۰۰ کاتالونیا با نام کاتاورس وارد دنیای متاورس می شود ۱۹:۵۲ نقش بازخورد کاربران دیجی کالا در بهبود عملکرد مارکت پلیس ۱۹:۴۰ پوتین روز چهارشنبه با رییسی دیدار خواهد کرد ۱۹:۳۷ جنجال استخوان فروشی! / اصل ماجرا چه بود؟ ۱۹:۳۰ احساسات سرمایه گذاران بیت کوین با دو سال پیش در تضاد است؟ ۱۹:۲۶ شرکت رمزارزی استرالیایی ۴۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد ۱۹:۲۴ آیا برقراری رابطه میان ایران و آمریکا ممکن است؟ ۱۹:۰۶ ساخت مسکن با تهاتر نفت منتفی است ۱۹:۰۲ آیا مذاکرات هسته ای در دوحه به مقصد می رسد؟ ۱۸:۵۲ سکه امامی به نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشت ۱۸:۳۴ آیوتا (MIOTA) چیست؟ ۱۸:۳۲ ساده ترین راه برای خوش اخلاقی با دیگران ۱۸:۲۷ مذاکره مهاجم سابق استقلال با باشگاه سپاهان اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام رابرت مالی ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد