Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@20:58:40 GMT

بهترین درمان سردرد تنشی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۰۴۵

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز از سردرد رنج می‌برند. حدود ۱۶ درصد از افراد تنها در ایالات‌متحده، گزارش کردند که در سال گذشته سردرد داشته‌اند و سالانه بیش از ۸ میلیون آمریکایی با شکایت از سردرد به پزشک مراجعه می‌کنند. ناطقان: انواع مختلفی از سردرد و درمان‌های متفاوتی برای این بیماری دردناک و ناتوان‌کننده وجود دارد که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یافته‌های این بررسی که در نشریه پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا Neurology منتشر شده، این موضوع را بررسی کرده است که آیا از طب سوزنی می‌توان برای کاهش فراوانی سردردهای تنشی استفاده کرد یا خیر.

سردردهای تنشی با فعالیت بدنی بدتر نمی‌شوند و با حالت تهوع همراه نیستند. این وضعیت زمانی مزمن در نظر گرفته می‌شود که سردرد حداقل ۱۵ روز در ماه رخ دهد.

دکتر یینگ لی، محقق این مطالعه از دانشگاه طب سنتی چینی چنگدو گفت: سردردهای تنشی از رایج‌ترین انواع سردردها هستند و افرادی که بیشتر درگیر این سردردها می‌شوند، ممکن است به دنبال جایگزین‌هایی برای دارو باشند.

نتایج تحقیق نشان داد که طب سوزنی، میانگین تعداد روزهای سردرد در ماه برای افرادی که با این حملات سردرد دردناک و مخرب مقابله می‌کنند را کاهش می‌دهد.

در این تحقیق همه شرکت‌کنندگان از درمان طب سوزنی بهره‌مند شدند و به‌طور کلی، شرکت‌کنندگان کاهش ۵۰ درصدی در تعداد روزهای ابتلا به سردرد را  ثبت کردند.

در پایان مطالعه، ۶۸ درصد از افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، حداقل ۵۰ درصد کاهش ماهانه روزهای سردرد را گزارش کردند.

در مقایسه، تنها ۵۰ درصد از افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، بهبود مشابهی داشتند. تعداد روزهای سردرد تجربه شده به تدریج پس از اتمام درمان کاهش یافت.

روزهای سردرد برای افرادی که طب سوزنی واقعی دریافت کردند، از میانگین ۲۰ روز در ماه در ابتدای مطالعه به هفت روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت و افرادی که طب سوزنی سطحی دریافت کردند، روزهای سردرد از میانگین ۲۳ روز در ماه در ابتدای مطالعه به ۱۲ روز در ماه در پایان مطالعه کاهش یافت.

هیچ عارضه جانبی جدی از درمان‌ها در طول مطالعه مشاهده نشد.

در حالی که این مطالعه نشان داد که طب سوزنی می‌تواند سردرد را کاهش دهد، تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی طولانی‌مدت طب سوزنی و مقایسه آن با سایر گزینه‌های درمانی مورد نیاز است. مقرون به صرفه بودن در مقایسه گزینه‌های درمانی، عامل مهم دیگری برای ارزیابی است. منبع: ایسنا برچسب ها: بهترین درمان ، سردرد ، تنشی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهترین درمان سردرد تنشی افرادی که طب سوزنی دریافت کردند روز در ماه روزهای سردرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش‌های رگباری در جنوب فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و فردا، دوشنبه در مناطقی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد به همشهری آنلاین گفت: امروز و فردا در دیگر نقاط کشور شاهد جوی آرام هستیم، اما سامانه جدید بارشی به تدریج از غرب وارد کشور می‌شود و ابتدا ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی و خوزستان را در برخواهد گرفت.

به گفته کبری رفیعی، این سامانه بارشی روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در غرب، جنوب غرب، جنوب و بخش‌هایی از مرکز تقویت می‌شود و در این مناطق کاهش نسبی دما را با همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود

به گفته او، امروز و فردا هم مانند روز شنبه، در نوار شرقی وزش باد شدید را تجربه خواهیم کرد که در مناطق مستعد سبب بروز گرد و خاک می‌شود.

رفیعی به هشدار زرد هواشناسی هم اشاره کرد و گفت: این هشدار با نوع مخاطره رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ امروز،‌ دوشنبه جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

او درباره اثر هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک نیز گفت: طبق این هشدار، امروز، دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند. اثر مخاطره در این هشدار در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده.

کد خبر 847553 برچسب‌ها استان‌ فارس خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته