Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهمترین مولفه رشد و توسعه هر کشوری مقاوم‌سازی اقتصاد ان کشور در برابر هجمه‌ها و تکان‌های ناشی از جنگ، تحریم، رکود و تورم است.

اگر اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی باشد زمینه را برای رشد و شکوفایی همه حوزه‌ها فراهم کرده و انگیزه مردم را برای فعالیت و مهارت اموزی بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت چرم یکی از مهمترین صنایع در ایران بوده که می‌تواند با اتکا و شناسایی ظرفیت‌های آن رشد اقتصادی قابل توجهی در کشورمان ایجاد کرد، چرم یکی از جذاب‌ترین و پرسودترین صنایع جهان برای تجارت بوده و ایران بزرگترین خام‌فروشی چرم سبک در جهان است که اگر با استفاده صنایع تبدیلی این خام‌فروشی به تولید منجر شود می‌تواند ارزآوری زیادی برای کشور داشته و در این شرایط تحریم، اقتصاد کشور را از شرایط بحران نجات دهد.

خبرنگار خبرگزاری فارس با حسین کاظمیان کارافرین و تولید کننده محصولات دست دوز چرمی گفت و گویی انجام داده است که با هم می خوانیم.

فارس: در ایتدا خودتان را کامل معرفی کنید
کاظمیان: حسین کاظمیان هستم، مدیر خانه چرم جوان و مدیرعامل شرکت تعاونی چرم پرتپ افکن گنبدکاووس داری ۳۰ سال سن بوده و ۱۰ سال در این کار فعالیت داشته که ۶ سال است به طور تخصصی در حوزه صنعت چرم فعالیت می‌کنم.

 

فارس: در مورد فعالیت و تولیدات خود توضیحاتی بیان کنید؟
کاظمیان
: در ابتدا سخن تاکید کنم که تمامی محصولات تولیدی ما در حوزه چرم به صورت دست‌دوز بوده و انواع کیف‌های مردانه، زنانه، کمربند، دست‌بند، انواع غلاف و به تازگی برخی لباس‌ها را تولید می‌کنیم.

فارس: چند نفر اشتغالزایی داشتید و آیا در نمایشگاه‌ها نیز حضور داشتید؟
کاظمیان:
با توجه به اینکه تمامی محصولات به صورت دست‌دوز آماده می‌شود بنابراین نیروی انسانی بیشتر نیاز است.

در حال حاضر حدود ۱۶۰ نفر به عنوان دوزنده با بنده در ارتباط بوده و در این صنعت مشغول فعالیت هستند که حدود ۱۰ نفر آنها در فروشگاه در داخل شهر گنبدکاووس کار می‌کنند و مابقی در خانه محصولات را تولید و به ما ارائه می‌دهند.

دو کارگاه تولیدی در روستاهای «ساری بخش» و «یساقی» وجود دارد که برخی از این افراد در آنجا برای تولید حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

 

بنده و همسرم هر دو با هم در صنعت چرم فعالیت می‌کنیم و هفته‌ای یکبار در این کارگاه‌ها حضور یافته و از نزدیک بر محصولات نظارت داشته و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهیم ضمن اینکه در روزهای دیگر نیز مربی در این کارگاه‌ها آموزش دوخت انواع محصولات چرم را به کاراموزان به صورت کاملا رایگان انجام می‌دهد.

در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کردم که آخرین نمایشگاه در دو هفته گذشته در تهران بود و ظرفیت خوبی برای شناساندن محصولات ما در سطح کشور بود.

در دهه دوم تیرماه امسال به همراه استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه روسیه حضور خواهیم داشت و حضور در  این نمایشگاه‌ها سبب ایجاد بازار فروش و صادرات بهتر و بیشتر به کشورهای خارجی خواهد بود.

 

فارس: از صادرات گفتید در مورد صادرات تولیدات خود به دیگر کشورها توضیح دهید
کاظمیان:
بیشتر محصولات ما با نگاه و هدف صادر شدن تولید می‌شود و در حال حاضر از طریق واسطه تولیدات ما به کشورهای اروپایی و دیگر کشورها از جمله انگلیس، آلمان، آمازون، کانادا، روسیه، ترکیه، فنلاند، سوئد و غیره صادر می‌شود و خوشبختانه مورد توجه و استقبال نها قرار گرفته است.

فارس: برای اینکه تولیدات شما به روز شود و تمام سلایق از ان استقبال کرده و مورد توجه  بازار جهانی قرار گیرد چه تمهیداتی اندیشیده اید؟
کاظمیان:
بله مهمترین دغدغه ما این است که تولیدات ما به روز بوده و در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، با توجه به اینکه محصولات با دست تولید می‌شود پس باید محصولاتی تولید کنیم که با ذائقه مشتری همخوانی داشته و مورد استقبال آنها بوده و بفروش برود.
برای این کار هر هفته و یا دو هفته یکبار کارگروه طراحی و تولید این شرکت گردهم جمع شده و با توجه به رصد بازار داخلی و خارجی نسبت به تولیدات نظرات تود را ارائه داده و انها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به جرات می‌توانم بگویم که محصولات ما مطابق با استانداردها و بازار روز  جهانی بوده و همواره مدل‌هایی که تولید می‌شود در حال تغییر و متناسب با بازار جهانی است و شاید همین نکته ظریف و حساس سبب موفقیت کار ما و صادرات محصولات ما شده است.

فارس: شرایط فروش و نوع نگاه کشور و استان به این صنعت چگونه است؟
کاظمیان:
واقعیت امر شیوع بیماری کرونا ضربه سختی به بیشتر واحدهای تولیدی از جمله بنده وارد کرد و مجبور شدم برای نگهداری ۱۵۰ نفر از دوزنده‌های خود در شرایط شیوع بیماری کرونا از خودم هزینه کنم و در این مدت ۵۵۰ میلیون تومان ضرر کردم.

در حال حاضر بیشتر توجه بنده به آموزش و پرورش نیروهای تخصصی بوده تا در دو الی سه سال آینده بتوانیم با این نیروهای زبده و کارآزموده نبض بازار را دست گرفته و فروش خوبی داشته باشیم.

 

متاسفانه در کشور و استان گلستان به این صنعت توجه خاصی نشده و مردم به جز افراد خاص تعریفی از این صنعت در ذهن خود ندارند.

فارس: شما دوره‌های آموزشی برای افراد خاص برگزار کرده و می‌کنید در این مورد توضیحاتی دهید
کاظمیان:
برای کشف استعدادها و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل با ادارات و نهادهای مختلف تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است، در حال حاضر با اداره زندان و بند نسوان همکاری داشته و به افراد زندانی آموزش این صنعت را می دهیم تا بعد از آزاد شدن بتوانند شغلی که نیاز به ضمانت نداشته را برای خود برپا کنند.

تفاهم‌نامه‌ای هم با کمیته امداد منعقد شده تا در تابستان به مددجویان تحت پوشش این اداره صنعت چرم آموزش داده شود‌.

در این کارگاه‌های آموزشی افرادی که علاقمند بوده و در یادگیری این صنعت نسبت به بقیه سرعت بیشتری دارند اشتغالزایی می‌شوند،

بدین صورت که کارهای نیمه آماده در اختیار آنها گذاشته تا ضمن آموزش این کارها را آماده کنند و در صورت رعایت معیارهای دوخت در قبال ان کار دستمزدی هم می‌دهیم.

فارس: چه انتظاری از مسئولان مرتبط دارید؟
کاظمیان:
این صنعت یک صنعت مهم در اقتصاد هر کشوری بوده و می‌تواند ضمن صادرات و ارزآوری در اشتغالزایی هم نقش مهمی ایفا کند.
با توجه به اینکه این صنعت نیاز به ماشین‌آلات و دستگاه‌های خاص ندارد بانوان با آموزش این حرفه می‌توانند در منازل ضمن کارهای منزل و مراقبت از فرزندان، این محصولات را تولید کرده و منبع درآمدی برای خود و خانواده ایجاد کنند.

با ایجاد واحدهای تولیدی کوچک در هرخانه روستایی و یا سطح شهر می‌توان تا یک‌هزار نفر را اشتغالزایی کرد، زیرا این صنعت نیاز به دستگاه و وسیله خاصی ندارد.

یکی از موضوعات مهم مغفول مانده در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس عدم راه‌اندازی صنعت دباغی است.

در استان و همچنین گنبدکاووس کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد اما مسئولان غافل از راه‌اندازی صنعت دباغی هستند.

با راه‌اندازی صنعت دباغی که یکی از صنایع تبدیلی در حوزه صنعت چرم است می توانیم اشتغالزایی خوبی در استان داشته باشیم.

با راه‌اندازی صنعت چرم و یا حتی وت بلو حداقل ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و حداکثر ۵۰۰ نفر در سطح کشور اشتغالزایی خواهد شد‌.

البته این موضوع را با استاندار، شهرادر و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس مطرح کرده و امید داریم زمینه ایجاد این کار هرچه سریع‌تر فراهم شود.


زن و شوهر کارآفرین تولیدی چرم

 

فارس: خاطره ای از حضور خود در نمایشگاه ها دارید؟
کاظمیان
: واقعیت یک اتفاق در اخرین حضورم در  نمایشگاه تهران افتاد که این اتفاق انگیزه مرا در کار بیشتر کرد.
همانطور که می‌دانید صنعت چرم ایران در استان آدربایجان شرقی مانند تبریز، اردبیل و غیره رونق بیشتری دارد و معروف است.

در دو هفته پیش در نمایشگاه تهران یک هموطن اردبیلی از نمایشگاه ما دیدن کرد و روز بعد دوباره در نمایشگاه حاضر شد و یک کیف چرم خالص مردانه خرید.

برایم تعجب بود که چرا از استان خود خرید نکرده و این سوال را از وی پرسیدم در جواب گفت: دیروز که محصولات را دیدم و قیمت آن را پرسیدم فکر کردم شاید نوع چرم بکار رفته چرم اصل نباشد و بعد از بررسی و تحقیق متوجه شدم هم کیفیت محصول و هم قیمت شما بسیار مطلوب بوده و شرکت‌های بزرگ به‌خاطر برندی که دارند محصولات خود را با دو تا سه برابر سود به بازار عرضه می‌کنند.

در اصل شما هم همون محصول با همان ظرافت و کیفیت تولید کردید اما چون برند شما در سطح کشور شناخته شده نیست مردم استقبال نمی‌کنند.

این نوع نگاه و اینکه مشتری به کیفیت محصولات بنده ایمان اورده برایم جذاب و قابل ستایش بود.

 

فارس: چه صحبت یا پیامی دارید؟
کاظمیان:
جا دارد از مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان آقای فرمانی، استاندار گلستان زنگانه رئیس اداره میراث فرهنگی گنبدکاووس خانم آتابای، فرماندار شهرستان گنبدکاووس دهرویه، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اقای خواجه مظفری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس اقای بدراق‌نژاد، شهردار گنبدکاووس اقای موسوی و رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس اقای ناصری در راستای کمک‌های ارزنده آنها کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نمایشگاه ها حال حاضر محصولات ما صنعت چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در این آزمون ۱۱ هزار نفر در شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان و آزادشهر رقابت کردند و ۱۸۰ نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

سیدرضا نظری افزود: نتایج اولیه تا ۴۰ روز آینده اعلام خواهد شد و  پذیرفته شدگان بعد از طی کردن دوره‌های گزینش و آموزشی از مهر ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او گفت: این افراد در ۴ رشته به عنوان مربی پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاوره استخدام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی