Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، عبدالسلام کریمی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: فرهنگ غنی ما ریشه در دین دارد و محور اصلی دین هم قرآن است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی از قرآن به عنوان محور اصلی مسلمانان نام برد و گفت: دین اسلام مبرا از خشم‌ و خشونت است چون با علم و فرهنگ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: اسلام دین پژوهش است و هیچ‌گاه شمشیر را برای قتل و غارت برنداشته، بلکه شمیر را برای دفاع برداشته‌ایم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی تصریح کرد: کار ما کار علمی است و اگر مشکلاتی داریم براساس احساسات و تقلیدها کار کرده‌ایم نه تحقیق، در حالیکه ما موظف بر حرکت بر مبنای تحقیق در بخش‌های مختلف هستیم.

وی اظهار کرد: باید با راهبرد و تدابیر حکمیانه رهبری کارها را پیش ببریم و تحقق شعار سال نیز تنها به شعار و نصب بنر خلاصه نکنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی افزود: باید به شرکت‌‌های دانش‌بنیان توجه کنیم و از این ظرفیت در حوزه اشتغال، درآمدزایی و توسعه تجارت بهره بگیریم چرا که پیشرفت علم و بصیرت راه برون‌‌رفت از شرایط کنونی مقابله با تحریم‌ها و هجمه‌های دشمنان است.

وی افزود: فناوری و تولید باید در کنار هم قرار گیرد تا منجر به تولید و درآمدزایی در بازار شود.

وی با اشاره به اینکه بروزرسانی و نوآوری و حرکت براساس بصیرت ضرورت امروز جامعه است و استان کردستان نیز که از منابع غنی و ظرفیت‌های خدادادی زیادی برخوردار است باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح اقتصادی و خدمت به مردم استفاده کرد.

کریمی برون‌رفت از مشکلات را نوعی جهاد عنوان کرد و گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری باید در جامعه اعتماد ایجاد کنیم چون ایجاد امید و اعتماد بزرگترین امر به معروف و ناامید کردن جامعه منکرترین فعل در عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: در کنار شناسایی ظرفیت‌ها باید مشکلات را احصا کرده و متناسب با وضعیت جامعه برنامه‌ریزی و مطالبات به حق را پاسخگو باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی عنوان کرد: راه برون رفت از مسائل افراطی‌گری مذهبی و مسائل اقتصادی، بروزرسانی سطح سواد و علمی جامعه است.

وی تاکید کرد: اینکه شیعه و سنی یکی هستند و مشکلی با هم ندارند را باید در جامعه بازگو و تبیین کرد و  نیروهای جوان زیادی در استان کردستان داریم که متخصص و متعهد هستند لذا باید این نیروها تقویت شوند و از ظرفیت آنان در راستای حل مشکلات اجتماعی و امیدآفرینی بهره برد.

کریمی جوانان را یک فرصت و نقطه قوت برای کشور نام برد و گفت: قبل از اینکه دیگران این فرصت را به تهدید تبدیل کنند باید خودمان دستشان را بگیریم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین افزود: توجه ویژه به ظرفیت عظیم و تاثیرگذار روحانیون و ماموستاهای کردستان از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی رفع مشکلات ماموستایان استان کردستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ماموستایان و روحانیون دینی نور جامعه، حجت و چراغ روشن هستند که می‌توانند به برطرف‌شدن مشکلات اجتمع کمک کنند.

وی ظرفیت بانوان را نیز متذکر شد و گفت: براساس دستور خداوند، هیچ مرزبندی بین جنسیت، اقوام و مذاهب نداریم و ما نیز نباید خط‌کشی کنیم،همه اقوام و مذاهب باید نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهیم و با وحدت و یکدلی برای ایران قوی تلاش کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی مذهبی اذعان کرد: در ایران شهروند درجه یک و دو و تفاوت بین اقوام و مذاهب وجود ندارد و همه اقوام و شیعه و سنی به ایران قوی جان‌ می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت اسلامی استراتژی وحدت جهاد تبیین کردستان مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی مذهبی استان کردستان اقوام و مذاهب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام صفاجوئیان روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با حضور فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری از عالمان و صاحبان بزرگ اندیشه بود که خداباوری و ایمان خالصانه از مهمترین دلایل ماندگاری و اثرگذاری اندیشه‌های این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید مطهری و تأثیرات عمیق‌اندیشه‌ ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و‌ اندیشه‌های زلال آن شهید مطهر و آن فیلسوف متفکر نیاز مبرم دارد.

صفاجوئیان با بیان اینکه شهید مطهری عالمی مجاهد و احیاگر ارزش‌ها و فضیلت‌های دینی و انقلابی بودند، افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید در آموزش‌های عقیدتی ترویج دهنده سبک زندگی اهل بیت و ارزش‌های دینی و قرآنی باشیم، تصریح کرد: با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی می‌توانیم نقشه‌های شوم دشمنان که هویت مردم را مورد هدف قرار دادند، نقش برآب کنیم.

در پایان این مراسم از مربیان برتر عقیدتی و هادیان سیاسی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!