Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، ما از پیش می‌دانستیم که میوه‌ها فواید زیادی برای سلامتی دارند. یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و همچنین سبزیجات می‌تواند منجر به کاهش وزن، سلامت استخوان، التهاب و موارد دیگر شود. بنابراین، مهم است که حداقل مقدار توصیه شده یعنی فقط دو وعده در روز میوه را میل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یاهونیوز، به همان اندازه که میوه‌ها در سبک زندگی شما سالم هستند یک کشف تازه ممکن است شما را متقاعد کند که رژیم غذایی خود را بیش‌تر اصلاح کنید. بر اساس نتایج پژوهشی تازه که در شماره جولای ۲۰۲۲ مجله Food Research International منتشر شده میوه‌های حاوی پلی فِنول بالا می‌توانند خطر ابتلا به دیابت و چاقی را کاهش دهند. پژوهشگران دریافتند که همین امر در مورد سبزیجات سرشار از پلی فنول نیز صدق می‌کند.

پلی فنول‌ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند. این ترکیبات برای محافظت از بافت‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و بیماری‌های مرتبط مانند سرطان، بیماری عروق کرونر قلب و التهاب شناخته شده اند.

این تحقیق از سوی کالج علوم غذایی و مهندسی تغذیه در دانشگاه کشاورزی چین و هم چنین گروه تغذیه و بهداشت در دانشگاه پزشکی هبی انجام شده است. به گفته محققان، پلی فنول‌ها به طور گسترده در رژیم غذایی وجود دارند و اثرات مقاومی بر برخی بیماری‌های متابولیک مزمن از جمله دیابت نوع ۲ و چاقی دارند.

در این پژوهش پژوهشگران اثرات پلی فنول‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات را بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و چاقی بررسی کردند. آنان دریافتند که پلی فنول‌ها علاوه بر کاهش استرس اکسیداتیو نقش مهمی در رابطه بین دیابت نوع ۲ و چاقی دارند.

پلی فنول‌ها در تنظیم هورمون‌های گرسنگی مانند لپتین هورمون «من سیر هستم» نقش دارند. با سرکوب گرسنگی، خوردن غذاهای غنی از پلی فنول می‌تواند به کاهش مصرف غذا کمک کند و در نتیجه خطر چاقی را کاهش دهد. این ترکیبات گیاهی هم چنین بخشی از مسیر متابولیسم چربی شما هستند و به تجزیه چربی از طریق اکسیداسیون اسیدهای چرب کمک می‌کنند.

این پژوهش نشان داد که خوردن پلی فنول‌ها هم چنین می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را با بهبود چاقی کاهش دهد.

در حالی که بسیاری از ما چاقی را تنها افزایش وزنی ساده قلمداد می‌کند واقعیت آن است که چاقی با بیماری‌های مزمن بسیار بیش‌تری در ارتباط است. این موضوع تنها بر وزن شما تاثیر می‌گذارد بلکه شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک اضافی نیز قرار می‌دهد. چاقی یک التهاب مزمن درجه پایین است که باعث مقاومت به انسولین می‌شود و مقاومت به انسولین می‌تواند منجر به ابتلا به دیابت نوع ۲ شود. این ارتباط نزدیک بین چاقی و دیابت دلیلی است که پژوهشگران به طور خلاصه بیان کردند که مصرف پلی فنول می‌تواند خطر ابتلا به هر دو بیماری را کاهش دهد.

اگر می‌خواهید میوه‌هایی را انتخاب کنید که حاوی پلی‌فنول‌های بالایی هستند و ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی کمک کنند در خرید بعدی خود از این میوه‌ها استفاده کنید: بلوبری یا تمشک، انگور فرنگی سیاه، توت گلوگیر یا چاک بری، سیب و آقطی سیاه.

منبع: فرارو لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کاهش وزن اخبار مرتبط کاهش وزن در خواب/ ۵ روش کاهش وزن در خواب و لاغری سریع ۱۴۰۱/۴/۴ برای کاهش وزن این ۱۵ کار را انجام دهید ۱۴۰۱/۴/۲ این نوشیدنی کاهش وزن را تسریع می‌ کند ۱۴۰۱/۴/۱ فواید کاهش وزن بیشتر از مانکن شده است ۱۴۰۱/۳/۳۰ لاغری و سریع ترین راه کاهش وزن ۸ کیلویی در یک هفته + برنامه ۱۴۰۱/۳/۳۰ رژیم ۲۰ روزه کرفس ابرقدرت نسخه لاغری و کاهش وزن سریع! ۱۴۰۱/۳/۲۸ آخرین ویدیو ها شهروند زیرکی که باند چکش را به دام پلیس انداخت ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۰۰:۳۰ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۹ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۳ پیام الناز شاکردوست برای تولد ۳۸ سالگی اش + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۵۷ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۳۵ بهترین میوه ها برای کاهش خطرات چاقی و دیابت ۰۰:۳۲ گران ترین طلاق های جهان ۰۰:۱۸ پاسخ فوری استقلال به انتقال دانشگر به سپاهان ۰۰:۱۶ صدور حکم اعدام برای سارق طلای زنان ۰۰:۰۹ افشای علت مرگ دی کاپریو در «تایتانیک» ۲۵ سال پس از اکران ۰۰:۰۶ اعلام قیمت جدید گوشت گوسفند و گوساله در بازار / یک کیلو ران گوساله چند؟ ۰۰:۰۱ نامه وزارت گردشگری به سازمان هواپیمایی: تصمیمتان را متوقف کنید! ۲۳:۵۴ استاندار تهران:  اگر فرزندآوری را به مساله اعتقادی تبدیل کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود ۲۳:۵۲ ذکر و دعا جهت عزیز شدن در نزد دیگران ۲۳:۴۸ جنجال جدید «جرارد پیکه» این بار با یک خبرنگار! ۲۳:۴۵ نحوه ذخیره پسوردها در گوگل کروم ۲۳:۴۱ شبیه ترین نقطه زمین به مریخ ۲۳:۳۸ درمان هایی که تصادفا طاسی را درمان کردند ۲۳:۳۴ امیرعبداللهیان با اردوغان دیدار کرد + عکس ۲۳:۲۹ رفع جرم و پلاک دندان در ۵ دقیقه با پوست گردو! + روش ۲۳:۲۷ هافبک پرسپولیس در حد ذخیره های سپاهان هم نبود! ۲۳:۲۶ برای مذاکره غیرمستقیم با ایران؛ رابرت مالی در دوحه ۲۳:۲۴ چگونه شوهر خود را حرف‌ گوش‌ کن کنیم؟ ۲۳:۲۲ علی باقری فردا در دوحه ۲۳:۱۵ ۹ راز زیبایی خیره کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید ۲۳:۱۳ ازدواج سالمندان با تمام خوب و بدهایش ۲۳:۰۹ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۲۳:۰۵ همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱ ۲۳:۰۳ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۲۳:۰۰ مهمان بعدی فردوسی پور معلوم شد ۲۲:۵۹ روش های خانگی و فوری و سریع برای تسکین و درمان دندان درد ۲۲:۵۸ تولد نوزادی با ۲۴ انگشت! + عکس ۲۲:۴۸ کشتی توقیف شده ایرانی آزاد شد ۲۲:۳۹ بهترین مدل مانتو برای شکم دارها ۲۲:۲۴ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۲۲:۲۱ طول انگشتان شخصیت شما را آشکار می کند ۲۲:۱۹ فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور ۲۲:۱۳ اگر در دریافت وام ازدواج و فرزندآوری مشکل داشتیم، چگونه شکایت کنیم؟ ۲۲:۱۳ چرا حبوبات حشره میزند؟ + بهترین راه حل خانگی ۲۱:۵۸ گیاهی با خاصیت های یک داروی خارجی ۲۱:۵۵ مخفی کردن چت های واتساپ از دید دیگران ۲۱:۵۳ خونه مادرشوهرت اینجوری با سیاست رفتار کن ۲۱:۴۶ مهمترین علل بی اشتهایی کودکان و نوزادان + درمان موثر ۲۱:۳۵ شستن مو با تاید، باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو؟ ۲۱:۳۲ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب و ۴ روز اقامت در هتل های دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۲۸ سه تست روانشناسی که هر فردی باید آن ها را بشناسد ۲۱:۲۴ طرز تهیه خورش «قیمه مشهدی» ۲۱:۰۳ مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه ۲۱:۰۱ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۲۱:۰۰ احتمال ریزش مجدد بازار رمزارزها وجود دارد! ۲۰:۵۶ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۲۰:۳۰ امضای تفاهم نامه همکاری ایرانسل و بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی ۲۰:۲۹ فوری؛ تمدید قرارداد ستاره استقلال تا ۱۴۰۳ + عکس ۲۰:۱۵ پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۱/۴/۶ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن ابتلا به دیابت خطر ابتلا دیابت نوع ۲ پلی فنول ها ۱۴۰۱ ۰۴ ۰۶ کاهش خطر کاهش وزن میوه ها ۱۴۰۱ ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد